XXL Nutrition

Het zwarte kleren log

heb hem ook een jaar achter de nek gedaan, ook geen klachten. dan overgeschakeld naar front... jonge jonge wat een progressie dat ik toen maakte :D voelde gewoon veel prettiger

heb hem ook een jaar achter de nek gedaan, ook geen klachten. dan overgeschakeld naar front... jonge jonge wat een progressie dat ik toen maakte :D voelde gewoon veel prettiger

Fijn te horen! Ik ga ook over naar front nu ik dit hoor.. Bij Rear blijf ik nogal hangen bij de 50 Kilo..

• Topic Starter Topic Starter
Juist wat mc zegt, rear is vragen om blessures, idem bij neck press bijvoorbeeld, alles achter het hoofd is niet goed imo. Daarbij maak je gewoon betere vooruitgang met front.

Juist wat mc zegt, rear is vragen om blessures, idem bij neck press bijvoorbeeld, alles achter het hoofd is niet goed imo. Daarbij maak je gewoon betere vooruitgang met front.

Idd ik doe ze ook niet :P Goed bezig dat je bent gaan deadliften. Waarom deed je eerst vooral rackpulls?

@ DB en SM..

www.stronglifts.com

dan filmpjes van oefeningen links onderin..
En dan OVERHEAD PRESS..

Is dat een goede uitvoering van de MP?
Ik twijfel nogal aan die uitvoering, hoewel hij wel lekker voeld! Ook in je nek een beetje..
Hij is namelijk ook achter nek..

@ DB en SM..

www.stronglifts.com

dan filmpjes van oefeningen links onderin..
En dan OVERHEAD PRESS..

Is dat een goede uitvoering van de MP?
Ik twijfel nogal aan die uitvoering, hoewel hij wel lekker voeld! Ook in je nek een beetje..
Hij is namelijk ook achter nek..

Imo absoluut geen goede uitvoering, gewoon voor het hoofd blijven is het beste.

Ja! Hier zit ik dus ook mee..
HOE ga ik hem doen.. Humm..
Hij voelde wel goed moet ik eerlijk zeggen!
Zou ik een topic openen en het daar vragen?
Of is dat beetje ego?

Gewoon voor het hoofd, zover naar achter gaan is een schouderverneuker en geeft geen extra winst qua kracht.

Je moet gewoon voorlangs doen, dat zal iedereen zeggen die er ook maar een beetje verstand van heeft. Zijn genoeg filmpjes van te vinden op jijbuis.

Ik heb het filmpje nog eens goed bekeken en zie dat hij ook nog eens zijn armen volledig strekt waardoor de druk op de ellebogen komt. Je mag nooit de druk volledig op de ellebogen (en ook de knieen niet trouwens) laten komen. Het is zo'n beetje als een bokser die bij een slag nooit de arm waarmee hij slaat volledig mag strekken, dit kan ernstige blessures veroorzaken.
Daarbij laat hij het gewicht beneden even volledig rusten, terwijl je net continue spanning op de getrainde spieren moet houden wil je effectief trainen (continuous tension principe). Zo'n sites met zo'n filmpjes moesten verboden worden, want ze brengen enkel maar schade toe.

Ik heb het filmpje nog eens goed bekeken en zie dat hij ook nog eens zijn armen volledig strekt waardoor de druk op de ellebogen komt. Je mag nooit de druk volledig op de ellebogen (en ook de knieen niet trouwens) laten komen. Het is zo'n beetje als een bokser die bij een slag nooit de arm waarmee hij slaat volledig mag strekken, dit kan ernstige blessures veroorzaken.
Daarbij laat hij het gewicht beneden even volledig rusten, terwijl je net continue spanning op de getrainde spieren moet houden wil je effectief trainen (continuous tension principe). Zo'n sites met zo'n filmpjes moesten verboden worden, want ze brengen enkel maar schade toe.

nouw lekker is dat :O Ik volg dat noob schema nu.. Naya.. het lijkt op tippetoe.. zijn verder die filmpjes van DL en Squat wel in orde?

Over die MP, alsje boven bent iets gebogen houden met spanning en dan gelijk weer naar beneden?

Steeds de armen bij een press van boven iets gebogen (vlak voor de armen gestrekt zijn), trouwens ook bij een squat mag je nooit volledig rechtkomen, dit om de knieen niet teveel te belasten.
Je ziet dit heel veel bij filmpjes van presses en squats, mensen die volledig strekken en zo die kwetsbare gewrichten onder onnodige druk zetten. Dit is imo nu eens een voordeel van uit de gevechtsport te komen zie, daar weet men maar al te goed dat je de ellebogen moet ontlasten.

Ahum...

Imo absoluut geen goede uitvoering, gewoon voor het hoofd blijven is het beste.

Gewoon voor het hoofd, zover naar achter gaan is een schouderverneuker en geeft geen extra winst qua kracht.

Je moet gewoon voorlangs doen, dat zal iedereen zeggen die er ook maar een beetje verstand van heeft. Zijn genoeg filmpjes van te vinden op jijbuis.
Het heeft ook totaal geen resultaat, neck presses... :rolleyes:
Check dit losertje! :D
http://www.youtube.com/watch?v=OZc6J89b1-E

Hij houd het wel lekker basic voor de schouders!!

Ik vond het wel leuk om even hier te plaatsen... ;)

Beestachtige trainingen Dressed! :thumb:
Maar ze gaan jou zo makkelijk af!
Respect maat! :bow:

Tja die Pudzianowsky ook he. Ok hij doet de neck press, wat niet wil zeggen dat ook hij later geen problemen kan krijgen, hij is nog jong he! En zijn rotator cuffs zijn even kwetsbaar als die van een gewone sterveling hoor.
Hij houdt dus geen enkele rekening met het continuous tension principe bij die neck press, maar is dan ook strongman he. Jongens toch zoals hij die baar bijna in zijn nek laat vallen, don't do this at home zou ik zo zeggen. Hij pakt bij die laatste set ook eventjes 160 kg, deze man is een superman! Die dumbbell presses zijn wel op de body building manier.

Tja die Pudzianowsky ook he. Ok hij doet de neck press, wat niet wil zeggen dat ook hij later geen problemen kan krijgen, hij is nog jong he! En zijn rotator cuffs zijn even kwetsbaar als die van een gewone sterveling hoor.
Hij houdt dus geen enkele rekening met het continuous tension principe bij die neck press, maar is dan ook strongman he. Jongens toch zoals hij die baar bijna in zijn nek laat vallen, don't do this at home zou ik zo zeggen. Hij pakt bij die laatste set ook eventjes 160 kg, deze man is een superman! Die dumbbell presses zijn wel op de body building manier.
Ja, ein über beast ja! :D
Ik vond het ook nog al wat, hoe die halter op z'n rug donderde! :eek:
Maar de man heeft dan ook wel wat spieren om 'm op te laten komen éh?! :rolleyes:
Ongelofelijk sterk die vent...
En ik ken meer van die "Oostblokkers" (goed bedoeld en met respect, geen bash!) die diezelfde eigenschappen hebben.
Tsjechen (mag ik dat nog zeggen..?) Russen, Polen, Oekraïners, enz.
Af en toe zitten er echt van die massieve keiharde gasten tussen die gewoon brute kracht uitstralen.
Je vraagt je af hoe het mogelijk is...
Ze hebben daar "niks" te vreten, als je dat zo hoort soms...
Ik kan me niet voorstellen dat die gasten altijd braaf hun 2-3 gram eiwit/kg lich.gewicht hebben bnnen gekregen! :D

Achterkant schoudes is dodelijk althans voor mij!
Ik heb al een keer een slijmbeursonsteking gehad met kickboksen als ik latpulley of neckpress voel ik onmiddelijk niet natuurlijke druk dus voor mij ook geen oefening achterlangs......:)

mooi nieuw powerliftschema Dressed! ik ben erg benieuwd wat voor resultaat je gaat boeken

Thnx sarge!

Terug
Naar boven