XXL Nutrition

Het zwarte kleren log

Mijn buikspierblessure is al wat beter, heb vandaag de schouders aangepakt met wat lichtere gewichten.
Seated shoulder press met dumbbells 3 sets opwarming en daarna 5 sets met 30 kg voor een rep range van 10 tot 20.
Side laterals met twee schijven van 15 kg voor 3 sets van 15 tot 20.
Front raises (oefening die ik normaal nooit doe) met twee schijven van 10 kg voor 3 sets van 15 tot 20.
Lichte pijn in de buikspieren maar het ging omdat ik lichte gewichten gebruikte en een hoge reprange.
Jouw "lichte" gewichtjes zijn voor sommigen van ons toch behoorlijke gewichten hoor... ;)
Beetje oppassen éh! :D
Beterschap man. :cool:

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag nog heel licht last van de buikspieren, daarom nog 1 keer een training met lichtere gewichten.
Bent over row:
3 sets opwarming en 4 werksets met 100 kg x 10.
Rack pulls: 4 werksets met 150 kg x 10.
Zeer lichte training dus, maar overmorgen begin ik terug met het zwaardere werk (gelukkig)!

"Zeer lichte training"... :headbang:
Man, je maakt me aan het:treuren:
Ik kan wel :fire:

Only kiddin' of course... :roflol:

morge knalleee!

Nou veel succes dan:)

Vandaag nog heel licht last van de buikspieren, daarom nog 1 keer een training met lichtere gewichten.
Bent over row:
3 sets opwarming en 4 werksets met 100 kg x 10.
Rack pulls: 4 werksets met 150 kg x 10.
Zeer lichte training dus, maar overmorgen begin ik terug met het zwaardere werk (gelukkig)!

Je maakt iedereen gek met je lichte :eek:gewichten. Goed bezig man.:D;)

10 reps rackpulls ... gaat dat nooit ten koste van je techniek?

Sterk toch wel, voor 'lichte' trainingen :p

10 reps rackpulls ... gaat dat nooit ten koste van je techniek?

Sterk toch wel, voor 'lichte' trainingen :p

Neen, bij een oefening zoals rack pulls waar het toch altijd om respectabele gewichten gaat draag ik goed zorg voor de juiste techniek. ik laat mij bij zo'n oefeningen (bijv. Squats, deadlifts, rack pulls) nooit verleiden tot het gebruik van een mindere techniek anders mag ik zeker zijn dat ik vroeg of laat een zware blessure oploop. Bij oefeningen waarbij lichtere gewichten gebruikt worden durf ik wel eens overgaan tot zwaar cheaten, maar met toch altijd in mijn achterhoofd de zorg om niet te ver te gaan en veilig te blijven.

Voila kon terug normaal trainen gisteren, was het helaas vergeten om de resultaten in te tikken maar ik hou een logboek bij dus doe ik het nu maar even:
Incline Bench Press:
1e set: 80 kg x 10.
2e set: 100 kg x 5.
3e set: 120 kg x 2.
1e werkset: 145kg x 5.
2e werkset: 135 kg x 6.
3e werkset: 130 kg x 8.
Incline Flyes:
1e werkset: 35 kg x 13.
2e werkset: 35 kg x 11.
3e werkset: 25 kg x 15.
Voila dat was de training gisteren dus. Heb meer dan een week niet serieus kunnen trainen en toch 5 kg er bij bij de bench en 1 rep meer. Nog maar eens een bewijs dat veel rust het doet. Ik denk er over om binnen een jaar of zo over te gaan naar alles 1 keer om de 10 dagen, zal mij op dat moment zeker nog extra winst opleveren.

Niet vergeten dat de gewichten die ik gebruik voor mijn lichtere training bij jou enkel dienen tot opwarming!

Voila kon terug normaal trainen gisteren, was het helaas vergeten om de resultaten in te tikken maar ik hou een logboek bij dus doe ik het nu maar even:
Incline Bench Press:
1e set: 80 kg x 10.
2e set: 100 kg x 5.
3e set: 120 kg x 2.
1e werkset: 145kg x 5.
2e werkset: 135 kg x 6.
3e werkset: 130 kg x 8.
Incline Flyes:
1e werkset: 35 kg x 13.
2e werkset: 35 kg x 11.
3e werkset: 25 kg x 15.
Voila dat was de training gisteren dus. Heb meer dan een week niet serieus kunnen trainen en toch 5 kg er bij bij de bench en 1 rep meer. Nog maar eens een bewijs dat veel rust het doet. Ik denk er over om binnen een jaar of zo over te gaan naar alles 1 keer om de 10 dagen, zal mij op dat moment zeker nog extra winst opleveren.

Klink wel heel leuk, (bovenstaande) maar ik ben nu echt in training voor de wedstrijd van 1 mei. De flyes is dat per dumbbell of bij elkaar geteld???
Goede training weer maat; zijn de buikspieren weer in orde???

Whouw respect voor de flyes!

Klink wel heel leuk, (bovenstaande) maar ik ben nu echt in training voor de wedstrijd van 1 mei. De flyes is dat per dumbbell of bij elkaar geteld???
Goede training weer maat; zijn de buikspieren weer in orde???

Per dumbbell Dumba, maar ik cheat er flink op los hoor! Ja de buikspieren zijn terug goed! Wordt dat echt je laatste wedstrijd in mei?

Whouw respect voor de flyes!

Thnx, maar laat je geen zand in de ogen strooien, ik doe ze niet zo strikt als jij hoor. Ik cheat met inzet van heel mijn lichaam. Maar laat je nog niet op ideeen brengen, voor jou is het voorlopig belangrijker ze strikt uit te voeren om blessures te vermijden.

Toch blijven het brute flyes kerel!:D

Per dumbbell Dumba, maar ik cheat er flink op los hoor! Ja de buikspieren zijn terug goed! Wordt dat echt je laatste wedstrijd in mei?

Ja,100% zeker de laatste wedstrijd; ben te veel gericht op het sprint-en hardloop gedeelte en dat zuigt nogal t.o.v. het Sterke Man gebeuren.
Ben overigens niet bang voor de conditie-onderdelen tijdens de STM, want dat gaat echt heel goed, zoals je kunt zien in de eerstvolgende post in mijn eigen logje (moet nog wel geschreven worden;))

Terug
Naar boven