AndroidHealthClinic

Het zwarte kleren log

• Topic Starter Topic Starter
Ja,100% zeker de laatste wedstrijd; ben te veel gericht op het sprint-en hardloop gedeelte en dat zuigt nogal t.o.v. het Sterke Man gebeuren.
Ben overigens niet bang voor de conditie-onderdelen tijdens de STM, want dat gaat echt heel goed, zoals je kunt zien in de eerstvolgende post in mijn eigen logje (moet nog wel geschreven worden;))

Ja ik kan me voorstellen dat je ergens moet kiezen, trainen voor sprint of sterke man zijn twee verschillende zaken. Maar ben je niet bang dat je op jouw leeftijd al intrensieke snelheid te kort komt in de sprint in vergelijking met de jeugd? Naar mijn ervaring kan je kracht houden tot op redelijk hoge leeftijd, maar intrensieke snelheid is een ander geval!

Voila kon terug normaal trainen gisteren, was het helaas vergeten om de resultaten in te tikken maar ik hou een logboek bij dus doe ik het nu maar even:
Incline Bench Press:
1e set: 80 kg x 10.
2e set: 100 kg x 5.
3e set: 120 kg x 2.
1e werkset: 145kg x 5.
2e werkset: 135 kg x 6.
3e werkset: 130 kg x 8.
Incline Flyes:
1e werkset: 35 kg x 13.
2e werkset: 35 kg x 11.
3e werkset: 25 kg x 15.
Voila dat was de training gisteren dus. Heb meer dan een week niet serieus kunnen trainen en toch 5 kg er bij bij de bench en 1 rep meer. Nog maar eens een bewijs dat veel rust het doet. Ik denk er over om binnen een jaar of zo over te gaan naar alles 1 keer om de 10 dagen, zal mij op dat moment zeker nog extra winst opleveren.
5x145 Schuindrukken!!!!!! :eek:
Damn... :o
Daar cheat je je niet uit natuurlijk... :rolleyes:
Héél sterk Dude! :cool:

Onder welke hoek staat de rugleuning bij jouw incline bankje..?
Bij ons onder 45 graden, wat veel te steil is IMHO... ???
Ik vind voor een goede incline voor de borst eigenlijk 30 graden de max. ;)

5x145 Schuindrukken!!!!!! :eek:
Damn... :o
Daar cheat je je niet uit natuurlijk... :rolleyes:
Héél sterk Dude! :cool:

Onder welke hoek staat de rugleuning bij jouw incline bankje..?
Bij ons onder 45 graden, wat veel te steil is IMHO... ???
Ik vind voor een goede incline voor de borst eigenlijk 30 graden de max. ;)

Wel ik heb zo'n barabarian line bankje en het steuntje staat in het laatste gaatje, dus lager kan ik niet gaan anders is het flat bench. Ben helaas niet zo'n held in graden, zou dat 30 graden zijn?

Ja ik kan me voorstellen dat je ergens moet kiezen, trainen voor sprint of sterke man zijn twee verschillende zaken. Maar ben je niet bang dat je op jouw leeftijd al intrensieke snelheid te kort komt in de sprint in vergelijking met de jeugd? Naar mijn ervaring kan je kracht houden tot op redelijk hoge leeftijd, maar intrensieke snelheid is een ander geval!

Heb je gelijk in. Het gaat om een sprint bergop op een zandberg in Schoorl. Het heet de Klimduinrun. (stijgings % 40%:eek:) Ik was vorig jaar 8e van NL geworden en wil dit jaar voor de 1e plek gaan, omdat ik toch redelijk dicht op het podium eindigde en dat is niet te combineren; vandaar 1 mei laatste x STM en dan middels 2,5km wedstrijdjes voorbereiden op 28-09-09. Daar heb ik echt heel veel zin in.:D;)

Ik ken die Barbarian bench niet, maar rechtop is 90 graden.
Dus plat is 0 graden ;)
Jouw bankje lijkt me geschikter dan mijn bankje! :p

Heb je gelijk in. Het gaat om een sprint bergop op een zandberg in Schoorl. Het heet de Klimduinrun. (stijgings % 40%:eek:) Ik was vorig jaar 8e van NL geworden en wil dit jaar voor de 1e plek gaan, omdat ik toch redelijk dicht op het podium eindigde en dat is niet te combineren; vandaar 1 mei laatste x STM en dan middels 2,5km wedstrijdjes voorbereiden op 28-09-09. Daar heb ik echt heel veel zin in.:D;)

Ha ja sprint bergop is wel mogelijk natuurlijk, dat wordt hard labeur met een stijgingspercentage van 40 %!

Ik ken die Barbarian bench niet, maar rechtop is 90 graden.
Dus plat is 0 graden ;)
Jouw bankje lijkt me geschikter dan mijn bankje! :p

Als je rekent met de wijzers van een klok tussen 6 uur en twaalf uur, dan staat mijn rug op het zevende uur. Dus eigenlijk net geen flat bench.

Als je rekent met de wijzers van een klok tussen 6 uur en twaalf uur, dan staat mijn rug op het zevende uur. Dus eigenlijk net geen flat bench.
Strikt gerekend is het dan dus 30 graden, perfect! ;)
Bij ons bankje (vaste leuning) van 45 graden werk je al veel meer met de (voorste koppen van de) schouders dan met voornamelijk de borst.
Jammer maar helaas... :rolleyes:
We hebben wel verstelbare bankjes die in alle standen gezet kunnen worden, en met dumbbells is het dan goed te doen.
Jij doet nooit helemaal vlak bankdrukken éh..?
Why not if I may ask... :D

Strikt gerekend is het dan dus 30 graden, perfect! ;)
Bij ons bankje (vaste leuning) van 45 graden werk je al veel meer met de (voorste koppen van de) schouders dan met voornamelijk de borst.
Jammer maar helaas... :rolleyes:
We hebben wel verstelbare bankjes die in alle standen gezet kunnen worden, en met dumbbells is het dan goed te doen.
Jij doet nooit helemaal vlak bankdrukken éh..?
Why not if I may ask... :D

Ik heb in het verleden, toen ik nog trainde voor gevechtsport, twee maal mijn rotator cuffs gescheurd (linker- en rechterschouder) en heb ondervonden dat een aantal oefeningen beter te mijden zijn.
Namelijk: Flat bench, flat flyes, neck press, upright rows, lat pulls achter het hoofd, dips.
Verder heb ik ondervonden dat incline bench effectiever is.
Ik geloof ook dat incline bench met dumbbells beter werken, maar je kan niet altijd dezelfde oefening doen he. In mijn volgende programma schakel ik terug over naar incline dumbbell bench.

Ok.
Ik heb in het verleden ook wel last gehad van m'n schouders door het bankdrukken.
Allez, dat dacht ik toch, omdat dat de oefening was waarbij ik nogal zwaar ging toendertijd...
Nu merk ik dat ik bijv. side laterals niet te vaak moet doen, dan krijg ik last...
Maar van alleen military press en upright rows krijg je niet echt van die bolle schouderkoppen, en die wil ik eigenlijk wel, ik heb nu nogal smalle schoudertjes weet je... ;)
Het is een strijd! :D

Ok.
Ik heb in het verleden ook wel last gehad van m'n schouders door het bankdrukken.
Allez, dat dacht ik toch, omdat dat de oefening was waarbij ik nogal zwaar ging toendertijd...
Nu merk ik dat ik bijv. side laterals niet te vaak moet doen, dan krijg ik last...
Maar van alleen military press en upright rows krijg je niet echt van die bolle schouderkoppen, en die wil ik eigenlijk wel, ik heb nu nogal smalle schoudertjes weet je... ;)
Het is een strijd! :D

Military's zijn genoeg voor brede schouders, je hebt geen side laterals nodig. Dat is enkel een isolatieoefening hé. Maar ronde schouders zijn helaas ook een kwestie van genetics! Ik heb redelijk brede en ronde schouders, maar mijn benen blijven dan weer achter. Zo is het altijd wat he!

Zoals ik al zei, het is een strijd! :D
"We" hebben altijd wel wat te zei_en éh?! ;)

Blij dat je me gerustgesteld hebt voor wat betreft de military presses! :rolleyes:

Ondertussen heb ik al twee trainingen gehad, ze nu maar even noteren dan.
1e training:
Squats (full):
1e set: 100 kg x 10.
2e set: 130 kg x 5.
3e set: 160 kg x 2.
1e werkset: 180 kg x 7.
2e werkset: 170 kg x 8.
3e werkset: 160 kg x 9.
4e werkset: 150 kg x 10.
5e werkset: 140 kg x 12.
6e werkset: 110 kg x 17.

2e training:
Military Press (zittend):
1e set: 60 kg x 10.
2e set: 70 kg x 5.
3e set: 80 kg x 2.
1e werkset: 105 kg x 5.
2e werkset: 95 kg x 7.
3e werkset: 90 kg x 8.

Arnold Press
1e werkset: 37,5 kg x 10.
2e werkset: 30 kg x 11.
3e werkset: 30 kg x 8.

Side laterals:
1e werkset: 30 kg x 10.
2e werkset: 30 kg x 8.

Alles gaat dus goed eigenlijk, gewichten verhogen naar behoren en ook mijn lichaamsgewicht stijgt zienderogen zonder dat ik aanzet in vet. Heb wel besloten dat 110 kg mijn grens zal zijn, de verleiding is groot om te blijven verzwaren maar in de zomer speel ik graag voetbal, basket, of badminton tegen mijn kinderen en als ik te zwaar ga worden ga ik op de duur niet meer kunnen hard lopen naar behoren vrees ik. Het zou te veel ten koste van mijn atletisch vermogen gaan.

Damn kerel, dat is aardig wat volume op de beentjes ...

En 110kg? Hatsiekidee das aardig :p

Dann, I'm jealous... :rolleyes:
Lekkere trainingen man! :cool:
Ik zit zelf met een griep waar ik maar niet vanaf schijn te komen... :o
Nou ja, vanavond heb ik een nieuwjaarsborrel met m'n collega's, dus zal ik die griep er vanacht wel uitzweten... :D
Je blijft me verbazen "zwartgeklede" ;)

nette training dressed! En geen vetpercentage steiging! Respect.. Zal mede komen door uw stofwisseling waar u het eerder over had! Doet u verder btw zwaar werk?

nette training dressed! En geen vetpercentage steiging! Respect.. Zal mede komen door uw stofwisseling waar u het eerder over had! Doet u verder btw zwaar werk?

Neen ik ben verkoper van antieke boeken. Antiquair dus. De reden dat mijn vetpercentage niet stijgt is vooral te danken aan het gebruik van bepaalde middelen hoor. Ik maak daar geen geheimen van.

Dann, I'm jealous... :rolleyes:
Lekkere trainingen man! :cool:
Ik zit zelf met een griep waar ik maar niet vanaf schijn te komen... :o
Nou ja, vanavond heb ik een nieuwjaarsborrel met m'n collega's, dus zal ik die griep er vanacht wel uitzweten... :D
Je blijft me verbazen "zwartgeklede" ;)

Een borrel is soms het beste middel als je de griep hebt;) Beterschap!

nog eens een bewijs dat hoge test spiegels voor hoge verbranding zorgt.

Terug
Naar boven