AndroidHealthClinic

Het zwarte kleren log

• Topic Starter Topic Starter
Zoals al vermeld in een vorige post ben ik dus toe aan vier weken bridging, en dus weer een verandering van programma omdat ik het node in die vier weken wat rustiger moet aanpakken kwestie van gewichten. Ik ga dan vanaf nu ook 2 dagen in een club trainen en de rest thuis.

1. Dumbbell press 3 x 8-12.
Side laterals 2 x 8-12.
frontals 2 x 8-12
Incline laterals 2 x 8-12

2. One arm row 3 x 8-12.
Deadlift 3 x 8-12.
Lat pulls front 2 x 8-12.
EZ curl 2 x 8-12

3. Incline bench press 3 x 8-12.
Incline flyes 2 x 8-12.
Pullovers 2 x 8-12
Close grip bench press 2 x 8-12.

4. Squat 3 x 8-12.
Leg press 3 x 8-12
leg extensions 2 x 8-12

Leuk schema! Lijkt op een 4 Split! Meer Spiergroepgericht zie ik! Wat houdt bridging in? is dat eenbeetje rustiger aan doen?

Leuk schema! Lijkt op een 4 Split! Meer Spiergroepgericht zie ik! Wat houdt bridging in? is dat eenbeetje rustiger aan doen?

Als je een heel jaar lang op AS zit dan moet je om de zoveel weken een periode hebben dat je bridged, dat wil zeggen dat je een week of 4 aan een veel mindere dosis AS zit dan dat je normaal neemt. Als je niet bridged dan heeft de AS op de duur geen effect meer.

Ben benieuwd dressed. Laat maar weten wat het voor je doet!
Wist niet dat jij kuurde

Ben benieuwd dressed. Laat maar weten wat het voor je doet!
Wist niet dat jij kuurde

Het is anders niet mogelijk om zo snel zo'n vooruitgang te maken hoor. Ik zit al aan de steroiden van mijn prille jeugd en voel mij daar goed bij.
Eigenlijk kuur ik ook niet in de echte zin van het woord, want kuurders die stoppen ook, terwijl ik constant on ben.

Voila hier de resultaten van mijn schoudertraining.

Dumbbell Press:
1e set: 15 kg x 10.
2e set: 20 kg x 8.
3e set: 30 kg x 2.
1e werkset: 40 kg x 10.
2e werkset: 30 kg x 10.
3e werkset: 30 kg x 10.

Side laterals:
1e werkset: 25 kg x 10.
2e werkset: 25 kg x 10.

Frontals:
1e werkset: 25 kg x 10.
2e werkset: 25 kg x 10.

Incline laterals:
1e werkset: 20 kg x 10.
2e werkset: 20 kg x 10.

Niets tot failure gedaan dus en alles op het uiterste gemak. Zo trainen is tegen mijn natuur en ik heb er geen plezier in, ben blij dat zo'n training gedaan is. Maar zoals al vermeld in een vorige post is het nu eenmaal noodzakelijk om een bridging periode in acht te nemen waarin het doel niet is om spiermassa te winnen maar gewoon om de spieren wat op peil te houden.
Enige pluspunt is dat het lichaam rust krijgt en voorbereid wordt op de volgende zware periode.
Ik heb ook een flinke hekel aan die isolatieoefeningen die weinig bijbrengen aan de spiermassa en eigenlijk gewoon een waste of time zijn, maar ja binnen 4 weken kan ik terug vlammen.

Het is anders niet mogelijk om zo snel zo'n vooruitgang te maken hoor. Ik zit al aan de steroiden van mijn prille jeugd en voel mij daar goed bij.
Eigenlijk kuur ik ook niet in de echte zin van het woord, want kuurders die stoppen ook, terwijl ik constant on ben.
Wtf? constant? Dan wil ik pics zien? Moet je echt monster zijn!

Wtf? constant? Dan wil ik pics zien? Moet je echt monster zijn!

Je mag niet vergeten dat ik heel mijn leven aan gevechtsport gedaan heb, waarin ik ook wel spiermassa moest bouwen maar de nadruk toch ook op andere zaken lag. Het is pas sinds enkele maanden dat ik body building, hoewel ik mij eigenlijk niet als een body builder zie, doe. Maar mijn spiermassa is uiteraard ook niet klein, maar een monster van spieren zou ik mij zeker ook niet noemen.
In mijn vele jaren van gevechtsport hield ik mij steeds op een gewicht tussen de 85 en 90 kg, pas sinds ik met mijn nieuwe training begonnen ben heb ik mijn gewicht los gelaten tot boven de honderd kilo. Ik wil ook niet zwaarder worden dan 110 kg, kwestie van nog atletisch te blijven.

Is voor een gewone sterveling toch wel een behoorlijke training hoor... :p
Joe beeste! ;)

Nog maar even iets plaatsen of mijn log zit in de staartgroep. Vanaf 9 februari begin ik terug met de ernstige training. Even mijn nieuwe programma:

Maandag:
Military Press 3 sets van 4-8.
Bent over row 3 sets van 4-8.
Incline Bench press 3 sets van 4-8.
Deadlift 2-3 sets van 4-8.

Woensdag
Squats 3 sets van 4-8.
Lunges 3 sets van 8-12.

Vrijdag
Dumbbell Incline Bench press 2-3 sets van 8-12.
Dumbbell shoulder press 2 sets van 8-12.
Cable side laterals 1 set van 8-12.
One arm row 2-3 sets van 8-12.
lat pulls front 1-2 sets van 8-12.
Leg presses 2-3 sets van 8-12.
Leg extensions 1 set van 8-12.

Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je minimaal...? ;)
Het lijkt bijna te weinig om te werken, maar jij weet wel beter éh?! :D
Ik ga zelf eens een maandje H.I.T. proberen.
Ik heb er een boek van gelezen, mede omdat m'n zwager dat doet, en wil het wel eens een kans geven...
Full body, 15 sets, all out to failure! :eek:
En binnen 45 minuten weer buiten! :rolleyes:
Kijken of dat beter aansluit bij mijn herstelvermogen... :o

Suc6 Dude! :cool:

Is trouwens niet helemaal strikt volgens de H.I.T. principes, want ik kan het niet laten "dingen" wat te finetunen, te modificeren zeg maar...:rolleyes:
Naar eigen inzicht! :eek:

Hoe bedoel je minimaal...? ;)
Het lijkt bijna te weinig om te werken, maar jij weet wel beter éh?! :D
Ik ga zelf eens een maandje H.I.T. proberen.
Ik heb er een boek van gelezen, mede omdat m'n zwager dat doet, en wil het wel eens een kans geven...
Full body, 15 sets, all out to failure! :eek:
En binnen 45 minuten weer buiten! :rolleyes:
Kijken of dat beter aansluit bij mijn herstelvermogen... :o

Suc6 Dude! :cool:

Is trouwens niet helemaal strikt volgens de H.I.T. principes, want ik kan het niet laten "dingen" wat te finetunen, te modificeren zeg maar...:rolleyes:
Naar eigen inzicht! :eek:

Ja HIT is een goede methode. En het wil absoluut niet zeggen dat als je weinig sets doet maar all out dat je dan minder traint dan iemand die hoog volume draat.

Nieuw programma ziet er bruut uit!

Ik hoop het Nico, heb er wel vertrouwen in!

Ben benieuwd kerel ... ;)

Woensdag vandaag, nog 5 dagen en ik kan eindelijk terug volle bak gaan. Het zal tijd worden want ik wordt bijna gek van die lichte trainingen op onderhoud. Geen zin om deze te posten want zijn alleen maar nutteloos en waardeloos.
Ik ben zo ongeveer op hetzelfde gewicht gebleven en de kracht zal maar minimaal (if any) teruggelopen zijn, dus ik heb grote hoop voor maandag.

Terug
Naar boven