MuscleMeat

hoe doen jullie dat?strict eten in een relatie?

flexx123

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
5.132
Lengte
1m75
Massa
73kg
Vetpercentage
11%
Sinds ik samenwoon vind ik het een stuk moeilijker om strict te eten.Toen ik alleen woonde had ik dr geen moeite mee om paar dagen hetzelfde te eten. Maar mijn vriendin wil zich natuurlijk niet aanpassen aan mijn eetpatroon. Dus eet ik een stuk minder strict omdat we nu samen eten. We kunne natuurlijk allebei apart gaan koken. Maar dat lijkt me ook niet de oplossing. Dus mensen die een relatie hebben hoe gaan jullie ermee om ?

die duim van je vriendin van je hoofd af halen.

waarom zou je uberhaupt een paar dagen hetzelfde eten?

Ik kook bij ons thuis, dus ik zorg dat mijn macro's voor de dag in orde zijn, en mn vriendin eet mee. We eten elke dag iets anders.

Overdag eet ik gewoon mijn rijst, kip, havermout e.d en avondeten wat de pot schaft. Natuurlijk wil ik niet te vaak gegratineerd voedsel en gaat mijn voorkeur uit naar mager vlees.

Maar als de avondmaaltijd gevarieerd is moet dat geen problemen leveren. Je kunt er ook voor kiezen in ieder geval je carb en koolhydraat bron af te wegen..

Groente hoeveelheid boeit niet echt en hoeveelheid vlees houden we altijd redelijk hetzelfde.

Carbs (rijst, pasta, etc.) wegen we netjes af naar beide wensen. Mijn vriendin houdt ook graag haar lijn in de gaten ;)

Er zitten wel kleine verschillen in door het soort vlees wat we eten en als we een pasta met saus eten is dat natuurlijk ook iets meer calorieen dan gewoon groente, rijst en kip. Maar al met al scheelt het max zo'n 50-100 kcal bij het avondeten die makkelijk te compenseren is.

die duim van je vriendin van je hoofd af halen.

Precies!
In een relatie lijkt het me dat je elkaar juist ondersteunt in dingen die de ander belangrijk vindt? Daarnaast lijkt me een compromis best mogelijk. Gezond en gevarieerd eten gaan prima samen, doet de gezondheid van je vriendin ook alleen maar goed. Bied eens aan zelf ook af en toe te koken, wissel elkaar desnoods af.
Hier wordt in huis nooit (meer) geklaagd, maar mijn vent heeft dan ook uiteindelijk dezelfde levensstijl als ik aangenomen. In het begin was het nog al eens gemopper als ik wéér met mijn "gezonde kookkunsten" aankwam, maar ik was (en ben) de enige die kookt dus dan is het helemaal simpel: je eet het op of je laat het staan en trekt een zak boterhammen open.
Komen jullie er niet uit? Dan lijkt meal preppen me een goede oplossing, dan inderdaad maar apart van elkaar eten.

Minimaal 4x in de week zelf koken en zelf de boodschappen doen. Anders gewoon eten wat de pot schaft en compenseren met de rest van je voedingsschema.
Als je het eten gewoon lekker en gevarieerd maakt, kun je strict volgens jou voedingsschema eten zonder dat je partner het in de gaten heeft dat jij zo strict eet.
Sterker je kunt haar helpen zonder dat ze het zelf merkt. Als je een tijdje samenwoont, weet je wel wat zo zo ongeveer eet door de dag heen en wat ze ongeveer weegt. Reken eens uit wat haar energiebehoefte is en maak voor haar ook een eetplan dat je op "onderhoud" of net iets daaronder zet.

Dat werkt voor mij het beste, want mijn vriendin wil niets weten van voedingsschema's, calorien tellen, eten afwegen, etc. Dat vind ze onzin en overdreven gedoe. Het uitleggen heeft geen zin, want daar luisterd ze toch niet naar:mad:. Ik heb me er maar bij neergelegd.
Ze is overigens wel heel aardig, goed voor onze kinderen, maakt goed schoon, is sportief, heel gezellig en laat mij voldoende vrij om mijn eigen dingen te doen.;)

Laatst bewerkt:
Uh, je bent toch niet van de ene op de andere dag gaan samenwonen? At je nooit je eigen dingen toen je daarvoor bij elkaar sliep? Want dan is het niet zo gek

Ik heb geen vriendin :(:(:(

t*ring man.. als je zo met je voeding/sport bezig bent dat je er met je vriendin over in de clinch ligt doe je toch wel iets fout, tenzij je aan het preppen bent voor een serieuze wedstrijd. Zorg dat je macros de rest van de dag kloppen, hou een kcal of 600-800 over voor het avondeten, en eet gewoon met je chick mee of kook iets dat jullie beide lekker vinden. Groente, aardappels/pasta en vlees eet toch iedereen savonds..? En als je samengestelde gerechten maakt kan je vrij makkelijk uitrekenen hoeveel kcal 500gram is om maar wat te noemen. Weeg je bord desnoods. En anders vaker zelf koken en je chick verrassen met lekkere en gezonde maaltijden; geef er een positieve draai aan ipv haar te dicteren. Ik irriteer me ook mateloos als we met een groep eten en iedereen komt met zn zeikerige wensjes.
Kan me prima voorstellen dat zij geen zin heeft om elke keer aan jou aan te passen als jij zelf niet haar tegemoet wil komen.

En als je zo krampachtig bezig bent met je voeding geniet je er dan nog wel van?

Sinds ik samenwoon vind ik het een stuk moeilijker om strict te eten.Toen ik alleen woonde had ik dr geen moeite mee om paar dagen hetzelfde te eten. Maar mijn vriendin wil zich natuurlijk niet aanpassen aan mijn eetpatroon. Dus eet ik een stuk minder strict omdat we nu samen eten. We kunne natuurlijk allebei apart gaan koken. Maar dat lijkt me ook niet de oplossing. Dus mensen die een relatie hebben hoe gaan jullie ermee om ?
Wat een hel, nee echt vreselijk. Ik heb met je te doen, hoe kom je de dag nog door?

2d9btzp.jpg

volgens mij zegt OP neergens dat het niet MAG van zn vriendin.

t*ring man.. als je zo met je voeding/sport bezig bent dat je er met je vriendin over in de clinch ligt doe je toch wel iets fout, tenzij je aan het preppen bent voor een serieuze wedstrijd. Zorg dat je macros de rest van de dag kloppen, hou een kcal of 600-800 over voor het avondeten, en eet gewoon met je chick mee of kook iets dat jullie beide lekker vinden. Groente, aardappels/pasta en vlees eet toch iedereen savonds..? En als je samengestelde gerechten maakt kan je vrij makkelijk uitrekenen hoeveel kcal 500gram is om maar wat te noemen. Weeg je bord desnoods. En anders vaker zelf koken en je chick verrassen met lekkere en gezonde maaltijden; geef er een positieve draai aan ipv haar te dicteren. Ik irriteer me ook mateloos als we met een groep eten en iedereen komt met zn zeikerige wensjes.
Kan me prima voorstellen dat zij geen zin heeft om elke keer aan jou aan te passen als jij zelf niet haar tegemoet wil komen.

En als je zo krampachtig bezig bent met je voeding geniet je er dan nog wel van?

Agree zo doe ik het ook.

Ook kan je eerst je avondeten bereken wat erinzit en dan als startpunt gebruiken om de rest van je macros te bereken.

Zo doe ik het in iedergeval en werkt prima:D

Enigste wat er nog op zit is je vriendin gewoon bedreigen en haar dwingen om zich aan te passen aan jou .

Ik vraag me af hoe zulke immense problemen in het pre-internet tijdperk opgelost werden. Dan moest je zelf nadenken over een oplossing? Anyway, ik ben blij dat dat tegenwoordig niet meer hoeft.

• Topic Starter Topic Starter
Zitten goeie reacties tussen. Het is niet dat zij bepaald wat we eten. Ik doe de boodschappen en grotendeels ben ik degene die er kookt en in overleg wat we eten. Maar omdat ik mijn trainingen en voeding een geruime tijd heb verwaarloosd ivm met knie en onderrug blessure en nu weer serieus aan de gang ben voor 2weken wil ik mijn voeding ook weer serieus herpakken. Mijn vriendin houdt ook wel van gezond eten. Maar ik vind het moeilijk om gevarieerd te koken. Misschien had ik de vraag anders moeten stellen. Wie weet er nog goeie gezonde recepten haha. En calorieën bijhouden doe ik sowieso, alleen nu ook nog de e/ k/v verhoudingen weer op orde krijgen.

Beseffen dat al dat stricte gedoe nergens goed voor is. Tenzij je wedstrijd prept & AAS gebruikt. Eet gewoon goed & voldoende en red je relatie door normaal te doen.

Terug
Naar boven