XXL Nutrition

hoe doen jullie dat?strict eten in een relatie?

ik ben altijd eerder thuis van het werk en wil op tijd sporten dus dan kook ik, en ik mag dan kiezen wat er gekookt wordt :) no problems

elke dag brocolli, kip en rijst dus (A)

Mijn vrouw eet en sport gewoon mee met mij (naar haar behoefte dan uiteraard).
En anders eet je toch gewoon wat je zelf wilt, daar laat je toch niemand anders over beslissen.
Alsof je in een relatie geen eigen keuzes mag/kan maken, laat staan op gebied van voedsel.

Dus mensen die een relatie hebben hoe gaan jullie ermee om ?

Voor mij is het makkelijk, mijn vriendin doet ook aan krachttraining en volgt ook een KT dieet ;).

Als jij het lastig vind om gevarieerd te koken, doe dan niet zo 100% strict. Zorg voor een maaltijd met voldoende eiwitten en koolhydraten en gooi er soms wat meer saus bij, of vet, of wat dan ook, maar dan niet zo strict.

Het eindresultaat zal heus niet zo veel verschillen of je nu dagelijks strict kip/rijst eet of varieert met zalm/pasta/witte saus en aardappel/hamburger/jus of hutspot/rookworst of wat dan ook, het is maar een enkele maaltijd per dag. En met vlees erbij zou het gewoon een goede maaltijd moeten zijn.

Ik eet altijd appart van m'n vriendin. Ben ook pas meestal rond 20.00 uur thuis van werken + sporten. Zij is om 18.00 uur klaar en wil dan eten, dus ja. :)

Ik kook bijna altijd. Maak ook soms iets anders voor haar klaar. Doe dat toch graag koken, dus no prob.

Beseffen dat al dat stricte gedoe nergens goed voor is. Tenzij je wedstrijd prept & AAS gebruikt. Eet gewoon goed & voldoende en red je relatie door normaal te doen.

Wat Jan Modaal zegt. Overdag zorgen dat je clean genoeg (en voldoende!) eet, dan is het niet moeilijk om op een k/e/v-verhouding van 50-30-20 uit te komen. Per slot van rekening is je avondeten maar max 1/3 van je dagelijkse inname. eenvoudige avondmaaltijden als 250 gram broccoli + 150 gram zoete aardappel en een kippenpoot passen dan al prima.

Ik eet gewoon wat ik wil eten. Mijn vriendin houdt ook van gezond eten dus eet gewoon mee. Daarnaast kan m'n vriendin echt goed koken, als ze een keer erg lekkere pasta carbonara maakt (want niet echt zo gezond is) eet ik het gewoon op en ben ik blij dat ze kookt. Daarnaast eet/drinkt ze geen maaltijdshakes die ik soms maak. Maar dat hoeft toch ook niet?

Laat je vriendin gewoon lekker voor je koken zo nu en dan. Zoek een middenweg aan gezond en lekker wat jullie beiden willen eten.

dat iets niet perfect past in het dieet wat jij nodig acht om te bobbybuilden heeft niks te maken met of het 'gezond' is of niet

Ik eet gewoon wat ik wil eten. Mijn vriendin houdt ook van gezond eten dus eet gewoon mee. Daarnaast kan m'n vriendin echt goed koken, als ze een keer erg lekkere pasta carbonara maakt (want niet echt zo gezond is) eet ik het gewoon op en ben ik blij dat ze kookt. Daarnaast eet/drinkt ze geen maaltijdshakes die ik soms maak. Maar dat hoeft toch ook niet?

Laat je vriendin gewoon lekker voor je koken zo nu en dan. Zoek een middenweg aan gezond en lekker wat jullie beiden willen eten.

Wat is er ongezond aan pasta carbonara?

Zitten goeie reacties tussen. Het is niet dat zij bepaald wat we eten. Ik doe de boodschappen en grotendeels ben ik degene die er kookt en in overleg wat we eten. Maar omdat ik mijn trainingen en voeding een geruime tijd heb verwaarloosd ivm met knie en onderrug blessure en nu weer serieus aan de gang ben voor 2weken wil ik mijn voeding ook weer serieus herpakken. Mijn vriendin houdt ook wel van gezond eten. Maar ik vind het moeilijk om gevarieerd te koken. Misschien had ik de vraag anders moeten stellen. Wie weet er nog goeie gezonde recepten haha. En calorieën bijhouden doe ik sowieso, alleen nu ook nog de e/ k/v verhoudingen weer op orde krijgen.

Shit ain't that serious bro. Als je kcal aan het eind van de dag kloppen en je eiwit rond de 2gr per kg zitten (richtlijn, hoeft niet perse) overleven je gains het echt wel. Ik eet al 2 jaar waar ik zin in heb met wat groenten en fruit erbij. Ik hou mn kcal rond of iets boven onderhoud en zorg dat mn eiwit boven de 200gr zit, groei er prima op.

Terug
Naar boven