- Waardering
- 3.702
met 5x10 is de eerste set nooit een max. Je moet dat doen met een gewicht waar je bijv. 15 herhalingen mee kunt doen. .
Maw een DeLorme pyramid variant
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
met 5x10 is de eerste set nooit een max. Je moet dat doen met een gewicht waar je bijv. 15 herhalingen mee kunt doen. .
Op die manier heb je per oefening dan eigenlijk maar 1 werkset als ik het goed begrijp en dat is de laatste?
10 x 3 is leuker, meer weerstand voor hetzelfde volume .
Maar waarschijnlijk wel lagere densiteit (voor de aanhangers daarvan)
Een beetje nuance is wel op zijn plaats denk ik. Niet iedereen traint tot failure op zijn topset(s). Verschillende doelen en schema's maken wel wat uit.mijn mening is dat als je in de volgende set evenveel herhalingen kunt doen dan je vorige set met hetzelfde gewicht, dan train je niet intensief genoeg.
Punt.
Ik zie het aantal reps altijd als een doel dat ik net niet of moeilijk kan halen. Ik stop niet bij 10 als ik er meer kan doen.
Ik probeer bijvoorbeeld:
12x, 10x, 8x, 6x ....
Ik probeer de eerste werkset 12 te halen met een gewicht waar ik het net mee kan halen of net niet als ik het iets heb verhoogd na de vorige keer.. Zo verhoog ik steeds het gewicht en blijft de intensiteit hoog. De laatste rep is kort aan onmogelijk, maar meestal net haalbaar. Als ik voel dat ik fail dan stop ik voordat dat gebeurd.
Elke training probeer ik een rep meer te halen of ik verhoog het gewicht iets.
idd, ik train dan ook maar tot maximaal rond de 50 minuten, daarna ben ik ook echt op.+1 naar mijn mening een voorbeeld van alles eruit halen. Is een stukje mindset voor nodig wat niet iedereen van nature heeft. Ik gelukkig wel! Ga als een trein, geen dips niks. Grote stappen progressie neemt uiteraard af zodra je richting hoge gewichten gaat, maar ik maak het wel!
Een beetje nuance is wel op zijn plaats denk ik. Niet iedereen traint tot failure op zijn topset(s). Verschillende doelen en schema's maken wel wat uit.
idd, ik train dan ook maar tot maximaal rond de 50 minuten, daarna ben ik ook echt op.
Ik zie het altijd zo: waarom trainen zonder de juiste intensiteit, dat is echt tijd verknoeien. Als ik zo maar een beetje half door mijn sets en reps ga dan kan ik net zo goed voor de televisie gaan zitten tellen met sesamstraat. Dat heeft evenveel zin.
Juist. Vooral dat geklets van sommigen tijdens de sets in de sportschool.Thuis kan ik ook wat beter mijn tijd indelen. Er zijn geen banken bezet en mijn vrouw houd mijn vorm in de gaten. Op mijn beurt doe ik hetzelfde bij haar. Ik superset ook veel, daardoor kan ik ook wat effectiever met de tijd omgaan.Inderdaad, mensen reageren vaak 'train jij soms maar 45min?'
Ja...
Maar wij doen meer inspanning op 45min dan zij op 90...
Hoe meer intensiteit hoe beter, zeker eenmaal gevorderd. Alleen mag de form er niet onder lijden.
Eccentric deel van de beweging is idd ook een sterke tool om de intensiteit flink te verhogen.ja inderdaad. Maar ook af en toe wat 'cheaten' sta ik mezelf wel toe om er bv nog één herhaling uit te persen. bv bij side laterals of curls om dan zoveel mogelijk weerstand te bieden bij het negatieve deel van de rep

Want? Mischien kost de volgende set je wel meer energie, en de set erop tegen falen aan. Je rust is ook van invloed. Als je 6 sets 10 herhalingen kunt met hetzelfde gewicht ben ik het met je eens, dan had je de eerste sets te veel over, maar 2/3 sets ben ik het niet met je eens.mijn mening is dat als je in de volgende set evenveel herhalingen kunt doen dan je vorige set met hetzelfde gewicht, dan train je niet intensief genoeg.
Punt.