Cobblepot
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 69
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 15%
Ik zie het aantal reps altijd als een doel dat ik net niet of moeilijk kan halen. Ik stop niet bij 10 als ik er meer kan doen.
Ik probeer bijvoorbeeld:
12x, 10x, 8x, 6x ....
Ik probeer de eerste werkset 12 te halen met een gewicht waar ik het net mee kan halen of net niet als ik het iets heb verhoogd na de vorige keer.. Zo verhoog ik steeds het gewicht en blijft de intensiteit hoog. De laatste rep is kort aan onmogelijk, maar meestal net haalbaar. Als ik voel dat ik fail dan stop ik voordat dat gebeurd.
Elke training probeer ik een rep meer te halen of ik verhoog het gewicht iets.
Mooi voorbeeld, ik neem voor gemak aan dat je iedere set tot failure gaat? Althans dat beschrijf je.
12, 10, 8, 6 met hetzelfde gewicht. Zijn 36 herhalingen, waarvan 4 halfjes of met ruk vorm omdat je tot failure gaat.
Blijf nu eens bij de eerste twee sets 2/1 rep weg bij failure, dan zullen je reps er ongeveer zo uit zien:
10, 10, 10, 8. Zijn twee reps extra met het zelfde gewicht en in iedergeval twee sets afgesloten met een nettere vorm, misschien allemaal wel.
En binnen een paar weken haal je de laatste set ook 10 of misschien wel 12/13 reps, dan ga je weer omhoog met gewicht.