XXL Nutrition

Hoe heten deze curls..

Antisocial

Competitive Bodybuilder
Waardering
277
Ik vergeet steeds de naam van deze vorm van concentratie curls.

Techniek is bedoeld om na de curl beweging je pols naar buiten te draaien, waardoor je de buitenkant bicep-spiek accentueert.

Ik zat een tijdje met het probleem dat mijn biceps alleen aan de binnenkant een mooie piek hadden maar bij bvb de back double bicep pose was die mooie piek ver te zoeken..

Toen had iemand mij deze curls aangeraden, hij noemde ze iets van Zagman curls of iets dergelijks iets met de Z in iedergeval. Nu doe ik deze curls standaard bij mijn bicep training en ik zie nu duidelijk enorm verschil.

Helaas vergeet ik elke keer de naam van deze curls, dus vandaar dit topic.. :D

Zottman curls

en wat voor verschil merk je in je biceps precies?

heeft een waarde voor onderarmen, de halter naar buiten draaien boven aan bedoel je ts?

Het is bovenaan een draai maken en onderaan en het is idd de zottmanncurl. Het is voornamelijk biceps/pols/onderarm wat je traint.

Girly curls!

ik heb deze nooit iemand zien doen in de sportschool

-- is al gezegt nvm

ik haat zottman curlls:D

Heb je nu al resultaat? Hoelang doe je ze al?

Ik vergeet steeds de naam van deze vorm van concentratie curls.

Techniek is bedoeld om na de curl beweging je pols naar buiten te draaien, waardoor je de buitenkant bicep-spiek accentueert.

Ik zat een tijdje met het probleem dat mijn biceps alleen aan de binnenkant een mooie piek hadden maar bij bvb de back double bicep pose was die mooie piek ver te zoeken..

Toen had iemand mij deze curls aangeraden, hij noemde ze iets van Zagman curls of iets dergelijks iets met de Z in iedergeval. Nu doe ik deze curls standaard bij mijn bicep training en ik zie nu duidelijk enorm verschil.

Helaas vergeet ik elke keer de naam van deze curls, dus vandaar dit topic.. :D

Het is hoe dan ook geen Zottman curls. Bij Zottman draai je naar binnen/handpalmen naar beneden.

Ik vraag me af hoe je naar buiten draait zonder je armen te breken. Je kan niet anders dan naar binnen draaien tenzij je geen concentrated curls doet maar hammercurls.

Gewone concentrated dumbbell curls draai je de handen al naar buiten als je omhoog gaat. En wie die uitgevonden heeft.......maar iig verder naar buiten gaat niet.

Yep, Zottman curl is supineren tijdens de omhoog gaande beweging, bovenaan proneren en dan als een revese curl terug. (je kan hier in varieren).

@TS, wat bedoel je met je pols naar buiten te draaien? Gewoon aan het eind van de curl nog meer supeneren? of aan het eind van de curl je hele onderarm naar buiten draaien?

Eerste verkort beide koppen en heeft dus geen invloed op binnen/buitenkant van de biceps.
Bij de tweede ga je je bovenarm lateraal roteren wat idd het accent op de lange kop)buitenkant) plaatst. Het wijde greep voor de buitenkant verhaal.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven