Fitness Seller

Hoe lang duurde het voordat jullie 1 pull up konden?

Bezoekers in dit topic

Baby Olifant

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Challenge x2
Lid geworden
24 mei 2016
Berichten
627
Waardering
754
Lengte
1m65
Massa
160kg
(Vooral stille lezer hier te zijn geweest toch maar een account aan gemaakt hehe.)

Nu vroeg ik mij af hoe lang het duurde voordat jullie 1 pull up konden.
Ben er al maanden mee bezig, echter er zit helaas niet zo veel vaart in.
Ik kan 1 chin up... maar met springen. Hangen en weer omhoog dat is nog helemaal onmogelijk.
Dus zal nog wel even duren. Heb er overigens wel het geduld voor, ik zal en moet. ahaha
Was daarom benieuwd hoe lang het bij jullie duurden?
 
pullups voor vrouwen zijn sws erg moeilijk in vergelijking met mannen, dus het is niet raar dat je het na een paar maanden nog niet kan.

verder zijn pullups erg afhankelijk van lichaamsgewicht, een vrouw van 50kg zal veel eerder een pullup kunnen dan een vrouw van 70kg.
dus lichaamsgewicht verliezen zal je aanzienlijk helpen.

mijn ex vriendin zit op het zelfde punt als jij, ze traint zo'n half jaar serieus en is best sterk geworden maar een volle pullup zit er voor haar nog niet in omdat ze voor een vrouw best zwaar gebouwd is en niet mager is.
 
pullups voor vrouwen zijn sws erg moeilijk in vergelijking met mannen, dus het is niet raar dat je het na een paar maanden nog niet kan.

verder zijn pullups erg afhankelijk van lichaamsgewicht, een vrouw van 50kg zal veel eerder een pullup kunnen dan een vrouw van 70kg.
dus lichaamsgewicht verliezen zal je aanzienlijk helpen.

mijn ex vriendin zit op het zelfde punt als jij, ze traint zo'n half jaar serieus en is best sterk geworden maar een volle pullup zit er voor haar nog niet in omdat ze voor een vrouw best zwaar gebouwd is en niet mager is.

Is het uit?
 
Los van dat ik nog wel +/- 7kg moet afvallen, ben ik qua bouw best breed/lomp. Ik train nu een maand of 8 serieus.

Pull ups zijn voor mij ook nog lastig (met behulp van een rubber band kan ik er nu een paar). Mijn armen overstrekken ontzettend en daardoor is het voor mij nu nog onmogelijk om spanning op m'n schouders/rug te hebben als ik hang. Als ik mijn armen net niet helemaal strek (dan schieten ze namelijk door) gaat het wel iets beter

Denk nu voornamelijk een kwestie van afvallen en m'n hypermobiliteit onder controle krijgen ;)
 
pullups voor vrouwen zijn sws erg moeilijk in vergelijking met mannen, dus het is niet raar dat je het na een paar maanden nog niet kan.

verder zijn pullups erg afhankelijk van lichaamsgewicht, een vrouw van 50kg zal veel eerder een pullup kunnen dan een vrouw van 70kg.
dus lichaamsgewicht verliezen zal je aanzienlijk helpen.

mijn ex vriendin zit op het zelfde punt als jij, ze traint zo'n half jaar serieus en is best sterk geworden maar een volle pullup zit er voor haar nog niet in omdat ze voor een vrouw best zwaar gebouwd is en niet mager is.

Dank voor het reageren! Heb even mijn gewicht erbij gezet.Om eerlijk te zijn ben ik al half jaar bezig met pull ups :eek:, maar tussendoor is er een maand geen pull up geweest vanwege een lichte blessure. Sinds maart weer opgepakt. Was toen ik met pull ups begon 4/5 kilo zwaarder. Ben mij ervan bewust dat het ook nog daaraan kan liggen inderdaad! En het zal nu ook nog wel iets verder dalen. Ben al paar jaar in de gym en krachthonk te vinden maar vooral vanwege het afvallen geweest. Het startpunt was 0 conditie en 0 kracht. Gelukkig is dat niet meer zo laag. Sinds ik weer op een lager gewicht zit, weer hele andere doelen gezocht, waarvan pull up er een is. Echter blijven mijn rug/schouders veeeer achterlopen. Eigenlijk mijn hele bovenlijf, ook borst. Maar inmiddels kan ik ook een push up, dus nu alleen de pull up nog ahaha. Maar ik geef niet op ahaha.

Los van dat ik nog wel +/- 7kg moet afvallen, ben ik qua bouw best breed/lomp. Ik train nu een maand of 8 serieus.

Pull ups zijn voor mij ook nog lastig (met behulp van een rubber band kan ik er nu een paar). Mijn armen overstrekken ontzettend en daardoor is het voor mij nu nog onmogelijk om spanning op m'n schouders/rug te hebben als ik hang. Als ik mijn armen net niet helemaal strek (dan schieten ze namelijk door) gaat het wel iets beter

Denk nu voornamelijk een kwestie van afvallen en m'n hypermobiliteit onder controle krijgen ;)

Dank voor je reactie :) Ik maak voornamelijk gebruik van contragewicht, anders los met lichte afzet(springen). Verschilt per dag van de week.
Ik denk dat ik dezelfde twee aandachtspunten als jou heb. We gaan gaan gewoon weer verder met knallen hehe. :wl:
 
Toen ik mijn eerste pull up probeerde lukte dat helemaal niet. Ik heb er een paar weken over gedaan om er 3 te kunnen.
Ik oefende steeds negatieven. Dus opspringen en uit laten zaken en proberen weer omhoog te komen.
Ze zeggen wel hoe lichter je bent dat het makkelijker is. Maar dat hangt ook ervan af hoeveel spieren je hebt.
Ik was toentertijd ook wel bijna 6 kg wat zwaarder dan nu. (nekhernia en blessures... blah blah en hoppa gewicht is al snel weg.. )

Maar in ieder geval blijven oefenen. Begin met chin ups negatieven. Dan kan je als dat lukt een keer hammer grip (neutrale grip) pulls ups proberen om dan over te gaan in pull ups. Zelf vond ik zo een apparaat waardeloos. Je houding is anders dan. Ik oefende gewoon in de cable cross over en zette er een bankje onder. Doe dat nu nog omdat ik er niet bij kan anders. :o Springen kan ik niet ivm mijn nek en uitval van mijn arm. Maar echt oefenen oefenen oefenen.. het lukt je vanzelf meerdere keren!
 
Toen ik mijn eerste pull up probeerde lukte dat helemaal niet. Ik heb er een paar weken over gedaan om er 3 te kunnen.
Ik oefende steeds negatieven. Dus opspringen en uit laten zaken en proberen weer omhoog te komen.
Ze zeggen wel hoe lichter je bent dat het makkelijker is. Maar dat hangt ook ervan af hoeveel spieren je hebt.
Ik was toentertijd ook wel bijna 6 kg wat zwaarder dan nu. (nekhernia en blessures... blah blah en hoppa gewicht is al snel weg.. )

Maar in ieder geval blijven oefenen. Begin met chin ups negatieven. Dan kan je als dat lukt een keer hammer grip (neutrale grip) pulls ups proberen om dan over te gaan in pull ups. Zelf vond ik zo een apparaat waardeloos. Je houding is anders dan. Ik oefende gewoon in de cable cross over en zette er een bankje onder. Doe dat nu nog omdat ik er niet bij kan anders. :o Springen kan ik niet ivm mijn nek en uitval van mijn arm. Maar echt oefenen oefenen oefenen.. het lukt je vanzelf meerdere keren!

Dankje voor het reageren! Jij had het snel onder de knie! :) In het begin deed ik veel negatieven met springen. Toen met mijn lichte blessure er mee gestopt > kreeg steeds pijn in mijn voet erna.
Ik heb het geloof ik een beetje door elkaar gegooid. Ik deed vooral hammer grip pull ups. De negatives toen en nu ook weer. Het is niet in een pull up apparaat maar ik hang een stang tussen twee kabels waarop ik ga staan en daarmee contragewicht. Is dat even slecht? Nu ook losse chin ups toegevoegd. Het lijkt of er geen verschil zit in de hammer grip en chin up qua zwaarte. Het bankje herken ik. Ben ook te klein. :P Ik ga inderdaad gewoon door. Maakt mij niet uit hoe lang het duurt, ben der toch al zo lang mee bezig. Kan alleen maar beter worden.
 
Nog steeds niet :')

En het kutte is, telkens als ik lekker bezig ben en denk "gaat niet lang meer duren" ettert mijn schouder weer :')
 
Nog steeds niet :')

En het kutte is, telkens als ik lekker bezig ben en denk "gaat niet lang meer duren" ettert mijn schouder weer :')

Ah jij komt er ook wel! Gewoon doorgaan, tenzij je schouder het niet trekt natuurlijk. Heb je er een blessure gehad?


Hmmm gisteren lukte 3x3 chinups.... Het lijkt er meer op... Echter ik kan het 0,0000 vanuit gestrekte armen positie.
 
Misschien iemand die wat kan helpen? Een beetje mee duwen en die persoon steeds minder kracht laten gebruiken tot je je zelf kan optrekken?
 
Misschien iemand die wat kan helpen? Een beetje mee duwen en die persoon steeds minder kracht laten gebruiken tot je je zelf kan optrekken?

Bedankt voor het meedenken. Ik train altijd alleen. En ik "durf" andere niet te vragen. Daarom deed ik het met stang en tegenwicht.
 
Ah jij komt er ook wel! Gewoon doorgaan, tenzij je schouder het niet trekt natuurlijk. Heb je er een blessure gehad?


Hmmm gisteren lukte 3x3 chinups.... Het lijkt er meer op... Echter ik kan het 0,0000 vanuit gestrekte armen positie.
Jup, nog steeds. Ben sinds 3 weken weer begonnen met front en lat raises + Shoulder press. Kan godverdomme gelijk weer stoppen. :')
 
Bedankt voor het meedenken. Ik train altijd alleen. En ik "durf" andere niet te vragen. Daarom deed ik het met stang en tegenwicht.

Gewoon vragen ;-) er gaat wel iemand je met plezier helpen!
 
Kon het al sinds kind. Hangt natuurlijk voor groot deel af van ratio lichaamsgewicht/kracht, imo moeilijk te vergelijken.
 
Jup, nog steeds. Ben sinds 3 weken weer begonnen met front en lat raises + Shoulder press. Kan godverdomme gelijk weer stoppen. :')

Wat naar :( Moet je nu weer rust nemen?
 
Wat naar :( Moet je nu weer rust nemen?

Geen idee :') ik ben 1 wandelende blessure. Ga wel weer langs de fysio :') kan toch niet zo zijn dat ik geen schouders meer kan trainen :|
 
Geen idee :') ik ben 1 wandelende blessure. Ga wel weer langs de fysio :') kan toch niet zo zijn dat ik geen schouders meer kan trainen :|

Hopelijk niet dan. Zou zonde zijn van je progressie, maar moet natuurlijk ook niet verder verergeren.
 
Als progressie naar een pullup kan je werken met elastieken (resistance-bands),
alsook de desbetreffende spieren versterken door horizontaal onder een bar te gaan hangen met je voeten op een verhoog en zo 'rows' te doen met je eigen lichaamsgewicht.
Zo heb ik al vrouwen zien evolueren naar hun eerste pullups
 
Mijn armen zijn zo lang ik train al 3+ jaar en ben nog steeds met mn eerste pullup bezig zo groot is de rom.
 
Back
Naar boven