Omnipotent
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 0
precies
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bulgarian elevated split squats. Hoe dieper hoe beter (voor je glutes)
Waarom wil de topicstarter eigenlijk percee de glutes trainen met squats?
speciale reden? of wil je gewoon wat meer variatie in squats?
Dit.
En zet eens je voeten dichterbij elkaar. Zo spreek je meer je bilspieren aan dan bij een wijde stand.
Dit.
En zet eens je voeten dichterbij elkaar. Zo spreek je meer je bilspieren aan dan bij een wijde stand.

wijdere stand is naar mijn weten meer glutes, maargoed daar heeft de topicstarter niks aan.
Lunges en bulgarian splitsquats![]()

en waarom mag ik niet squatten in de smith machine? bij onze sportschool word dat juist wel geadviseerd.
en waarom mag ik niet squatten in de smith machine? bij onze sportschool word dat juist wel geadviseerd.

Nope.wijdere stand is naar mijn weten meer glutes, maargoed daar heeft de topicstarter niks aan.
Lunges en bulgarian splitsquats![]()
Nope.
1 van de functies van de grote bilspier is retroflexie en dat is het been in een rechte lijn naar achteren bewegen.

Soit, ik moet (wegens gebrek aan iets anders) ook squatten in een smithmachine
Het probleem is dat je bij een smithmachine je voeten/positie moet aanpassen aan de bar terwijl dit net omgekeerd moet zijn. Het klinkt ook logisch dat de bar zich aanpast aan jou en niet omgekeerd. Het squatten voelt daarvoor niet slecht aan, het voelt gewoon niet naturel. Je moet eigenlijk je voeten verder vooruit zetten dan je ze zou zetten met een losse bar.
Squatten in smith is een no-go maar als je geen andere keus hebt...