MuscleMeat

hoe moet je squaten als je alleen de glutes wilt trainen?

Bespeur ik een kloontje van de legendarische "ciko" of wat?

• Topic Starter Topic Starter
ik ken geen ciko

Omni, lunges is idd de weg. Je kan varieren met walking of standing. Belangrijk is dat je ver uitstapt. Grote stappen! Squats blijven doen (als eerste).

d

• Topic Starter Topic Starter
en waarom mag ik niet squatten in de smith machine? bij onze sportschool word dat juist wel geadviseerd.

en waarom mag ik niet squatten in de smith machine? bij onze sportschool word dat juist wel geadviseerd.

niet squatten in smith machine :finger:

en als je dat wel doet:

LolCatRenderer-23.jpg

:roflol::roflol::haha:

Ze adviseren dat wss om veiligheid. Maar het zou ideaal zijn als er begeleiding voor je is en je zo eerst aan je techniek kan werken met een losse stang.

Nope.

1 van de functies van de grote bilspier is retroflexie en dat is het been in een rechte lijn naar achteren bewegen.

:thumbs:je hebt helemaal gelijk kerel, was even niet bij de les!

Ontopic: Die instructeurs zijn gewoon luie schijtbakken. Laat je niet afdoen met deze flauwekul hoor.
En geen keuze hebben is een argument van dezelfde types als die instructeurs. Eigenlijk is in dat geval de oplossing heel simpel. Een andere gym zoeken of homegym aanschaffen.

Laatst bewerkt:

Soit, ik moet (wegens gebrek aan iets anders) ook squatten in een smithmachine:rolleyes:

Het probleem is dat je bij een smithmachine je voeten/positie moet aanpassen aan de bar terwijl dit net omgekeerd moet zijn. Het klinkt ook logisch dat de bar zich aanpast aan jou en niet omgekeerd. Het squatten voelt daarvoor niet slecht aan, het voelt gewoon niet naturel. Je moet eigenlijk je voeten verder vooruit zetten dan je ze zou zetten met een losse bar.

Squatten in smith is een no-go maar als je geen andere keus hebt...

Soit, ik moet (wegens gebrek aan iets anders) ook squatten in een smithmachine:rolleyes:

Het probleem is dat je bij een smithmachine je voeten/positie moet aanpassen aan de bar terwijl dit net omgekeerd moet zijn. Het klinkt ook logisch dat de bar zich aanpast aan jou en niet omgekeerd. Het squatten voelt daarvoor niet slecht aan, het voelt gewoon niet naturel. Je moet eigenlijk je voeten verder vooruit zetten dan je ze zou zetten met een losse bar.

Squatten in smith is een no-go maar als je geen andere keus hebt...

... ga je naar een andere gym . Wat jij nu doet is een soort hacksquat .

Terug
Naar boven