MuscleMeat

hoe moet je squaten als je alleen de glutes wilt trainen?

hoe moet je squaten als je alleen de glutes wilt trainen? en zo min mogelijk de quads

Elke oefening waarbij je je benen strekt belast de quadriceps. Je kan dus niet squaten en je quads zo min mogenlijk belasten.

Elke manier die het accent naar de ham/glutes verschuift zal er voor zorgen dat je meer gewicht aankan (uitgezonderd full squats, maar daar is de ROM weer groter) zal door dat extra gewicht ook de quads weer meer belasten.

Wat je wel kan doen is specifieke ham/glute oefeningen doen zoals RDL, GM's en HGR.

sqautten voel ik altijd in em reet, ik doe alleen sqaut voor me benen meer niet maar dan een stuk of 8 sets heerlijk dag er na al sje dan naar de plee moet doet het zeer om op de wc rand te gaan zitten. of op te gaan staan.

aangezien jij niet graag zweet omniwhatever, zou ik op die adductor en abductor machines gaan zitten

• Topic Starter Topic Starter
nee, ik ga wel gewoon squaten.

goeie keus

slotje

Als je bij squats door je benen gaat dan moet je toch je knieen op zelfde lijn als je voeten houden? Daar heb ik moeite mee, dan gaan mijn knieen meer naar voor (anders heb ik geen evenwicht en val ik naar achter), is dit erg en hebben jullie eventueel tips/oplossingen?

Terug
Naar boven