XXL Nutrition

Hoe overtuig je iemand dat je een bodybuilder wilt zijn?

Als mensen mij ook vragen wat voor sport ik doe.. zeg ik trainen in de sportschool,, ohwww fitness zeggen ze dan, nee trainen in de sportschool. Meestal zeggen ze dan niks meer of zeggen ze ohw bodybuilding ? Jah zo kan je het beter noemen.

Ik heb ook al veel opmerkingen erover gehad, vooral van vrienden. Als we dan wat gaan eten ofzo, he nick pas je op voor de calorietjes, er moeten wel genoeg eiwitjes in zitten he !. Ik zeg altijd, ja idd. Maar het is best irritant af en toe. Maar toch vinden ze het ook aan de ene kant wel intressant, dat merk je vooral, als ze een borrel hebben gedronken en het onderwerp komt ter discussie, dan begrijpen ze het wel ineens allemaal. Maar ze kunnen het toch niet laten de opmerkingen te maken, als anabooltje, sportspier etc. Ik vind het niet erg, als ze dat leuk vinden, het enige waar ik me dan aan kan ergeren dat ik die namen nog niet verdien. Maar ik bedoel alleen te zeggen dat het toch maar raar blijft omdat iemand veel traint en anders eet als hun.

Verder kan je maar beter gewoon je mond erover houden, behalve als iemand er over begint, dan bespaar je jezelf veel nutteloze discussie's en opmerkingen. En de enige die je echt begrijpen zijn de mensen die trainen of ooit getraind hebben, dat is mijn ervaring althans.

Ik train nog niet zo lang (juni 2006 begonnen met fitness, sinds oktober krachttraining), maar ik heb toch ook al een paar opmerkingen mogen horen over mijn veranderde levensstijl. Meestal is dit positief.

Als de mensen in mijn omgeving zien dat ik bvb geen snoep,frisdrank of taartjes (patékes) meer eet als we op bezoek komen, maar water of magere melk drink en vraag of ik een stuk fruit kan hebben in de plaats, is dat in het begin raar, maar ze accepteren het wel en zeggen nadien dat ze dat wel bewonderen. Als ze vragen waarom ik geen zoetigheden of vettig voedsel wil eten, zeg ik dat ik te veel moeite doe in de fitness om 'kottekes' te proberen te krijgen, en dat is iets wat de meeste mensen wel aanvaarden ;) Ik spreek zeker niet over 'droger staan', want dan beginnen er meestal wel wat raar te kijken.

Door het aangepaste dieet en de training is er nu al een duidelijk verschil te zien, zelfs met kleren aan (rechtere schouders, betere lichaamshouding), en heb ik veel meer energie dan vroeger.

Op dit moment is het zelfs zo dat mijn vrouw net begonnen is met looptraining, en als ze meer tijd heeft, zal ze misschien ook meekomen naar de fitness. Mijn moeder wilt ook beginnen met fitness, vooral cardio (wegens blessures zal krachttraining heel moeilijk zo niet onmogelijk zijn voor haar).

Ik vraag me alleen af wat er zal gebeuren als ik echt 'groot' zal beginnen worden, en of de reacties dan nog even positief zullen zijn. Mijn vrouw heeft me nu al gezegd dat ze dat niet zo graag ziet. Maar gelukkig duurt dat nog heel wat jaartjes en als ik het goed aanpak valt het misschien allemaal wel nog goed mee. Ik ben nu 31 en wil natural blijven dus echt huge resultaten verwacht ik zeker niet, maar ik wil wel zien tot waar ik dit lichaam van mij kan pompen :D

Laatst bewerkt:
Ik sluit me hierbij aan met m44, gewoon doen! Als mensen zien dat je er hard tegen aan gaat, zullen ze al sneller accepteren dat je het écht wil doen. Als je alleen maar plannen heb, zullen ze toch proberen je eruit te praten.

Het kan wel helpen om uit te leggen dat dingen zoals whey shakes geen steroids zijn voordat je het aanschaft. Mijn moeder dacht dat ik thuis kwam met een bus doping en begon meteen te bleren dat ik mn lichaam kapotmaak. :p

Ik denk alleen niet dat je iemand echt kan overtuigen dat bodybuilden wel ok is, die vooroordelen zitten er gewoon goed in. Acceptatie komt met tijd.

ik denk dat er veel afgunst bij komt kijken jammer genoeg. Veel 'vrienden' zeggen dat je niet groter of breder moet worden terwijl ze het eigenlijk wel mooi vinden alleen onzeker zijn of hun eigen fysiek en bang zijn dat vrouwen hun niet meer zien staan als ze met een breder iemand in gezelschap zijn.

Tegen (semi) onbekenden zeg ik meestal gewoon dat ik graag zware dingen optil, op een toon waarmee ik wil zeggen "mind your own, live long"

Mijn directe omgeving heeft er gelukkig geen moeite mee, mijn ma is nu wel gewend dat ik vaak in de keuken sta en vaak naar de winkel ren om nog wat kwark of tonijn te halen. Vrienden vinden het meestal wel prima zo, krijg vaak wel (sarcastische) opmerkingen over hoe sterk en gevaarlijk ik wel zou zijn ;), kan er meestal wel om lachen.

Als mensen echt defensief worden en fitness/BB helemaal afkraken zeg ik meestal "liever teveel spieren dan te weinig", werkt vooral goed bij very skinny mensen.

Naar mijn bescheiden ervaring is het vooral belangrijk dat je sociaal goed bezig blijft. Dus jezelf niet te veel afzonderen; eten, trainen, slapen, werken/school, eten, trainen, eten etc. Besteed ook tijd aan anderen. En als je dan een avond geen kwark hebt of je kan een dag niet trainen, ga dan niet meteen flippen! Op die manier krijg je alleen maar meer begrip:).

ik zeg altijd dat ik aan powerlifting of gewichtheffen doe. in principe train ik op hypertrophy ( schrijf ik dat zo wel goed:P) maar ik doe ook wel eens een WSB schema, dus ik lieg niet helemaal.

maar dat scheelt me een hoop uitleggen:)

hi there ,

leuk onderwerp :d
ff mij eigen verhaal
mijn vriend doet al jaren aan body building en hij is ook gewoon echt groot
toen ik hem 3,5 jaar gelden weer tegen kwam (ken hem vanaf zijn 14e toen was ie echt dunnerdan dun) net een lucifer gewoon
anyway
hij was aan het kuren toen ik hem weer tegenkwam dus gewoon echt spuiten in je kont
en geloof me met zo iemand is het op dat moment echt geen pretje opge****t dat ie was maar goed
ik heb altijd heel negatief daarnaar gekeken als ie stoer deed zei ik altijd ja met spuiten in me kont kan ik dat ook wel
we zijn nu dus wat verder er is een kleine gekomen we hebben een eigen zaak opgebouwd we leven lekker etc
anyway
toen ik zwanger werd (onze kleine is nu 15 maand) ben ik 33 kilo aangekomen
na 3 maand was er 25 kilo afmaar de rest van die kilo;s bleven maar zitten
pillen geslikt alles gedaan alle kilo's eraf maar toen ik met die pillen stopte kwamen ze dubbel zo hard aan
jullie denken nu waar gaat dit in godsnaam over :S
ff doorlezen haha
nu ben ik dus zelf aan het trainen
5 dagen in de week
en dat bealt me super!!! ik weet nu ook wat je ervoor moet doen
ik doe cardio en ook krachttraining en ik merk echt dat het verslavend is
vooral die krachttraining ik train zo zwaar mogelijk en het voelt super
maar goed nu heb ik zoveel spijt van wat ik al died tij tegen hem heb gezegt en ik zie nu ook dat het beeld dat ik had gewoon echt helemaal verkeerd is
ok het is niet helemaal op de natuurlijke manier gegaan maar toch moet er gewoon heel veel voor doen
nu heb ik respect daarvoor :D
nah ja wou het ff kwijt ik ken het gevoel dus nu van bijde kanten
en echt als je niet weet waar je mee te maken hebt ja dan weet je ook niet waar je over praat
dus begrijpt je vriendin /familie het niet misschien goe didee ze er een beetje bij te betrekken en uit te leggen waarom je zo met je eten en trainen bezig bent :)

kijk zo kun je ook ff de andere kant bekijken, veel mensen denken als je anabolen spuit je dan automatisch een big mofo word zonder echt keihard te trainen. Leuk dat je nu ook traint :thumbup:

niet, waarom zou je iemand willen overtuigen?

ik zie zelf niet in waarom je iemand moet overtuigen.
Je doet de sport voor jezelf, omdat je er zelf beter uit wil zien en je beter wil voelen.
Ik vind dan ook niet waarom ik iemand moet gaan overtuigen.
Ik heb dan altijd het idee dat je meer bezig bent om jezelf te overtuigen.
Ik krijg ook regelmatig te horen dat ik gek ben, of niet spoor, maar als ik dan naar mezelf kijk en naar de persoon dan begin ik alleen maar te lachen naar die dikke buik.
kortom je traint voor jezelf en niet voor een ander en bent daarom ook niemand ook maar 1 verklarig schuldig.

Hoe overtuig je iemand?

Idd wordt er heel negatief over body building gedaan .. mensen begrijpen ook nog niet dat je ook body building kan zijn in de Natural. Of men komt met het excuus .. geen tijd .. kinderen .. blah blah.

Hoe ik mensen (en veel vrouwen) overtuig. Heel simpel ... 3 jaar geleden was ik persoon met flinke overgewicht (+130kg). Afvallen betekend dat alles verslapt en zeker als je boven de 40 ben .. is niet mooi en heeft operaties nodig om het goed te krijgen.

Ik ben gaan trainen, hard gaan trainen, ben met body building in aanraking gekomen. Het vele sporten maakt mij gelukkig (endorfine), heeft gezorgd dat ik veel vrienden heb (sociale contacten), onstresst (kan mijn knop omzetten), heb een gezonde maar strenge levensT (dieet), ben zelden ziek (door deze levensT), ben 60 kg. afgevallen, ben sterk en zit strak en gespierd in mijn lijf en dit zonder allerlei ingrepen. Ik ben fit, kan de hele wereld aan en zie er nog uit als een 30 jarige. Dit is dankzij het bestaan van body building. En conditie .. top.

In mijn familie (beide kanten) komt hoge bloeddruk en te hoog cholesterol voor. Al mijn familieleden hebben hier last van. Ik ben dan een overdreven sporter en doe iets engs nl .. body building. Maar ben wel de enige in de familie met een normale bloeddruk en goede cholesterol gehalte. Zeg toch wel wat he ..

gewoon een hele dikke man aan wijzen en tegen je vriendin zeggen. kijk schat dat is mijn bouw... dus ik moet wel..

ik zie zelf niet in waarom je iemand moet overtuigen.
Je doet de sport voor jezelf, omdat je er zelf beter uit wil zien en je beter wil voelen.

Dat jij een minderwaardigheidsgevoel hebt wil nog niet zeggen dat we dat allemaal hebben.
Sport is voor mij meer een uitlaatklep dan dat ik mij beter wil voelen.
Na een paar dagen spierpijn voelt het wel beter, maar over het algemeen ondervind ik meer hinder dan voordeel!

'k Heb gewonnen; Bedankt gaste, :thumbup: :thumb:
ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad:)

hey ghostrider, stop er dan gewoon lekker mee als je meer hinder dan voordeel eruit haalt :S. Als hij zich er lekker door gaat voelen is het toch alleen maar mooi.

...ik heb mijn moeder aangestoken om te gaan fitnessen....

ik zit nu in me bulk en eet veel zij zeikt dan van aless eet je niet te veel alex je wordt dik zoo.....
dus ik vertel haar heel de tijd waarom ik veel eet.
ik ben niet de grootste dus ik wordt egt boos als ik zeg van
"ik doe aan bodybuilding" gaan ze meteen lachen van "JA hoor jij zeker"

dus ik leg ze dan uit dat je niet binnen 1 jaar 2 bij 3 meter ben...
zoo iritant...

maar okej verder krijg ik best veel positiefe aand8 dat ik er beter uitziet etc :)

Terug
Naar boven