Fitness Seller

Hoe overtuig je iemand dat je een bodybuilder wilt zijn?

Zeg gewoon dat je aan krachttraining doet of fitness als je 'bang' bent voor reacties.
Bij het woord 'bodybuilder' denken de meeste mensen gelijk aan ingesmeerde lichamen, spuiten en pillen. :rolleyes:

Zeg gewoon dat je aan krachttraining doet of fitness als je 'bang' bent voor reacties.
Bij het woord 'bodybuilder' denken de meeste mensen gelijk aan ingesmeerde lichamen, spuiten en pillen. :rolleyes:

Goed advies!
Zo werkt het wel. helaas.

idd, ja
bij mij is het gewoon krachttraining, paar jaren opbouwen, en dan zo lang en goed als ik kan onderhouden.
Is normaal dat ik, ondertussen 42j, geen echte BB-verwachtingen meer kan hebben of aan competitie denken.
Maar zeg liever zo weinig mogelijk tot omgeving het zie, ik weet dat ik veel deugd zou hebben van : zeg francky, nu ben je toch wel iets zwaarder geworden

hallo
Ik ben pas maandje bezig, moest er eigenlijk al jaren vroeger mee begonnen zijn, maar dacht altijd dat ik té tenger was voor zo'n sport.
Heb niet echt moeite gehad mijn vrouw te overtuigen, ze weet ook wel dat ik , beginende aan 42 geen echt beest meer kan worden, en ik doe het enkel voor de sportieve bezigheid, en zo een maatje meer te krijgen.
Ze weet ook dat ik als veertiger zonder medische problemen enkel gezonde voeding en natuurlijke supplementen zal gebruiken.
ben nog maar paar kilootjes bij, je ziet het onder de kleren nog zo goed niet, en ik zeg het tegen neiamnd nog, tot ze het zien.
Ik zou bv van collega's of zo, wat spottende opmerkingen kunnen krijgen, van haha, mr anorexia gaat bocybuilder worden.
Daarom ze zuleln het wel zien.
Het het verleden weekend verteld aan schoonbroer en zijn vriendin, die steunen me wel, vinden dat ik een maatje meer kan gebruiken.
groetjes, Francky

:thumbup: precies. zo ben ik ook begonnen. ik was ook broodmager maar als je volhoudt valt er zeker wat van te maken. ook al ben je 42.
aan je motivatie zal het niet liggen :cool:

**** off!!!! waarom moet je iemand overtuigen voor wat jij graag wil zijn??
steek je tijd en energie in je trainingen
ze mogen een eigen mening hebben laat het zo
heb er zelf ook mee te maken gehad
vooroordelen alleen al over je fysiek
en dan je eten en dieten wat ze dan al niet normaal vinden komt je trainingen nog bij
verspilde moeite Bro en Bro-innen!!

megabump!!:D

nah ok:

Ik begin goed te veranderen. Nu na de zomer vakantie zien mensen mij groeien. Ikz ag laats een groot verschil op een oude foto. Op school krijg ik veel commentaar, moet denk ik leren om het niet meer uit te gaan leggen. Laat maar lullen hoor ik te denken, is soms alleen moeilijk. Mensen zjin van mening dat ik AS slik/spuit :S nou sorry...zo breed ben ik niet (vindt ik). Al met al word ik wel onzekerder, er heerst veel voor oordelen merk ik...

Mensen denken al snel dat je aan de spuiten zit heb ik al gemerkt :p

Jezus ik denk wat komt dit me allemaal bekend voor :roflol:

K*t bumpers

megabump!!:D

nah ok:

Ik begin goed te veranderen. Nu na de zomer vakantie zien mensen mij groeien. Ikz ag laats een groot verschil op een oude foto. Op school krijg ik veel commentaar, moet denk ik leren om het niet meer uit te gaan leggen. Laat maar lullen hoor ik te denken, is soms alleen moeilijk. Mensen zjin van mening dat ik AS slik/spuit :S nou sorry...zo breed ben ik niet (vindt ik). Al met al word ik wel onzekerder, er heerst veel voor oordelen merk ik...

Je geeft les?

Hoe overtuig je iemand dat je een bodybuilder wilt zijn?

Niet. **** 'em

duidelijk, nooit aan beginnen om iemand te overtuigen; waarom zou je?

Ben zelf ecto, als ik zeg dat ik aan bodybuilding doe lachen ze me al uit, als ik het woord alleen maar noem vinden ze het al lachen. Maar terwijl ik steeds verder 'de berg' beklim, blijven hun bij hun sonja bakker boek, en zien ze niets. Ik hoef niemand te overtuigen. Niemand hoeft te weten wat ik doe en wat ik wil. Ik doe het voor mezelf. En het gaat me gvd lukken ook !

en zo is het, toen ik pas paar maanden bodybuilde zei ik ook tege mensen die erom vroegen dat ik bber was. Ik werd dan ook altijd keihard in mn gezicht gelachen en zwart gemaakt.Nu na 2 jaar zijn ze eindelijk stil als ik zeg dat ik bodybuilder ben. k*t ectos:D

Overtuiging...

Ik word er 45 en probeer anderen (familie ,vrienden en collega's) er na zo'n 25j trainen nog steeds van te overtuigen dat body-building een geweldige sport is maar meestal krijg je enkel spot en hoongelach acter je en de zo gebruikelijke opmerkingen van "wat spuit je of dat bereik je niet zonder steroiden" of uw nek is dikker dan uw hoofd zijn nooit ver weg.Het heeft me mijn eerste vrouw gekost en ook nu ook m'n tweede.
Maar nooit zal ik ermee stoppen .
En ik doe het in de eerste plaats voor mezelf.:D

Laatst bewerkt:
Waarom zou je iemand moeten overtuigen dan? Je doet toch iets wat/waardoor je zelf lekker in je vel zit?

1Welke zogenaamde nadelen zijn écht nadelen, welke zijn vooroordelen die je kan weerleggen?
2Wie is het moeilijkst te overtuigen; familie, vrienden, vriendin/vrouw?
3Heb je ooit al eens iemand moeten overtuigen van het feit dat je bodybuilder wilt worden/bent? Hoe is dat verlopen?
4Heb je ooit al eens geprobeerd om iemand te overtuigen waarbij het niet gelukt is? Wat is er nadien gebeurd?

1.De nadelen zijn de blessures die je op kunt lopen, haaruitval bij gebruik...en natuurlijk alle nare bijwerkingen eraan.Smorgens vroeg op, ook in het weekend om een maaltijd naar binnen te werken.

2 Ik overtuig niemand, ik zeg dat ik train en dat is het !De meesten vinden het leuk het mooi en geven me complimenten, dus waar jullie die nare ervaringen vandaan halen weet ik niet maar dan doe je iets niet goed denk ik.

3 Mijn ouders, ik zei dat ik veel moest eten om te groeien en dat er dus voor veel geld eten gehaald moest worden, was prima.

4 ik laat mensen overtuigen door snel te groeien, dat doe ik dus niet in woorden.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom zou je iemand moeten overtuigen dan? Je doet toch iets wat/waardoor je zelf lekker in je vel zit?
Gaat vooral over tieners die ruzie met hun ouders hebben omdat ze aan BB doen. Of jonge twintigers kan ook nog. Of een vriendin die vindt dat je moet stoppen omdat je te breed wordt bijv.

Ik weet niet of dit nog in de running is, maar wil toch even mijn visie hierop kwijt...

Welke nadelen zijn écht nadelen?
Als er écht nadelen zouden zijn, zouden wij deze sport niet beoefenen.
Elementen als "veel meer eten", "geld voor supplementen", "dure gymabbonementen",... zijn niet echt volwaardigen nadelen, deze kunnen volgens mij makkelijk weerlegd worden door een vergelijking met eenders wat.
In deze veralgemening: 'Wie iets wil bereiken, moet hier iets voor over hebben'. Ga je bij een voetbalclub, betaal je evengoed lidgeld e.d. en heb je nog geen materiaal (schoenen, shirts,....) En voetballers(tjes) moeten evengoed letten op wat ze eten in mijn inziens.
Iemand die over een voetbalveld rold, is niet echt een voetballer, maar een te grote bal..

Andere bezwaarselementen zijn dan weer de tijd die je in al die dingen steekt.
Maaltijden voorbereiden, schema's opmaken, wedstrijdvoorbereidingen...
Uiteindelijk hoort dit er toch bij? Zo heeft elke sport wel zijn kruisje.
En blessures kan je in elke sport oplopen.

Om het even over de vooroordelen te hebben:
Ik hoor vaak genoeg in mijn omgeving als ik zeg dat ik deze sport beoefen dat men meteen denkt dat ik - en alle anderen - aan de anabolen zitten...
Op basis van wat wordt dit beslist?..
Daar bestaat geen geldige of officiele stelling voor, maar is puur gebaseerd op uitvergrotingen van de media.
O.a. grote bodybuilders waarbij na een hele tijd aan het licht komt dat ze geslikt hebben.
Waarom gaat men dan nog naar het wielrennen kijken dan? antwoord ik altijd.
Wie zegt dat Sven Nys of Niels Albert geen verboden middelen nemen (die nu nog niet officieel bekend zijn).

Tevens is het moeilijk een selecte groep 'gelovers' en 'niet-gelovers' te benoemen, de ene mens gelooft erin, de andere niet.
Net zoals bij en godsdienst...

En ten slotte,
natuurlijk iser altijd wel iemand die niet te overtuigen valt.
maar dat trek ik me ook niet aan. die persoon in kwestie zijn geweten berust vaak op pure onwetendheid. de meesten kennen het verschil nog niet tussen eiwitten en koolhydraten...

Ik begrijp eigenlijk niet dat je iemand wil overtuigen dat je bodybuilder wilt worden. Je zou dit alleen willen doen als jij er waarde aan hecht dat iemand je voor vol aanziet dat je dit met je leven en lichaam wilt bereiken. Ook ik krijg vaak vreemde gezichten van collega's als ik tijdens lunch wat capsules slik, vitaminen visolie eiwitten. Wat een onzin allemaal zeggen ze en wat wil je daar mee bereiken. Daar kan ik mij echt niet meer druk om maken. Bodybuilding is een levensT een filosofie voor mij. Ik wil zowel lichamelijk als geestelijk in balans zijn. Mijn geest is ontwikkeld tijdens studies die ik heb gevolgd en afgerond. Daar krijg je respect voor, maar als je deze energie in je lichaam wil steken begrijpen ze het niet. In een sterk en gezond lichaam voel ik mij goed. Het maakt mij geestelijk sterker en daardoor ben ik in balans. Mensen die dat niet willen begrijpen zijn niet eens de energie waard om ze te proberen te overtuigen. Ik focus me op mezelf en mijn vriendin, die begrijpt het wel gelukkig en dat vind ik het aller belangrijkst.

meestal draait het er niet om dat men wil dat je geen bodybuilder wordt, maar meestal gaat het erom dat men een discussie omtrent anabolen wil aangaan, en dat die zogezegde nadelen van veel eten enzo erna pas komen.

Mijn vriendin vind me toch wel mooi, hoe ik er ook uit zie, maar als we dan bij n zwembad rondlopen, dan zie je dr stiekem vergelijken en dan zie je de trots wel, en dát is echte motivatie voor mij. Daarnaast is het een uitlaatklep, en kan ik niet meer zonder. als ik 5 dagen niet train voel ik me waardeloos en opgefockt.
Mijn moeder vond het maar eng, waarom zou ik breder en sterker willen worden? Zelf loopt ze sinds een paar maanden dagelijks vele kilometers en houdt ze haar vooruitgang precies bij, en dan zeg ik hoe ik dat ook doe en begrijpt ze het wel beter.
Vrienden reageren er verschillend op, sommigen die gewoon breder gebouwd zijn lachten me in het begin uit, maar nu ik ze inhaal hebben ze wel echt respect, en vooral dat ik de discipline ervoor heb.
Maar inderdaad; als je zegt dat je krachttraining doet, of gewoon fitness, en geen blijk geeft van uitgekiende voeding en preparaten voorkom je veel vragen en nutteloze discussies. Vaak zie je ook vaak als je er terughoudend over doet dat mensen juist interesse ervoor krijgen en als je dan stukje bij beetje dingen verteld, en alleen als ze erom vragen dan nemen ze het zo veel serieuzer. Als je er niet mee te koop loopt lijk je ook minder op het stereotype oppervlakkige patser.

Nadelen?
Het is voor mij verslavend, icm een druk leven is het vele rusten moeilijk, en zoals eerder vermeld, op sociaal gebied ging ik er ook op achteruit door de regelmaat die je nodig hebt, dus je doet minder spontaan dingen met vrienden, je gaat niet meer een avondje klem zuipen maar beperkt het bij 5 biertjes, etc.

Terug
Naar boven