AndroidHealthClinic

Hoe overtuig je iemand dat je een bodybuilder wilt zijn?

zeg gewoon:"kerel kijkt in de spiegel en trekt er u conclusies uit!!" ;):)

Hoe overtuig je iemand dat je een bodybuilder wilt zijn?

Niet. **** 'em

Welke zogenaamde nadelen zijn écht nadelen, welke zijn vooroordelen die je kan weerleggen?

eigen voordelen

-sterker
-ziet er beter uit
-mensen zien je staan
-meer respect

eigen nadelen

-heel veel stomme opmerkingen en vooroordelen
-veel onderschatting
-veel onbegrip

Wie is het moeilijkst te overtuigen; familie, vrienden, vriendin/vrouw?

Vooral de personen op mijn werk. Ik ben een ecto en ben niet zo heel sterk en groot.werk in een autogarage als monteur dus het valt al snel op als je niet zo sterk bent. Ik zij een keer dat ik aan het gewichtheffen ben en iedereen lag gelijk plat van het lachen en zijden dat ik toch nooit spieren kon krijgen omdat ik zo'n boomstaak ben. Dit soort dingen motiveren nog het meest. Als ik even geen zin heb om te trainen denk ik altijd weer aan die reacties en dan ga ik er juist extra voor.

Mijn ouders staan ook niet bepaald achter me. Mijn vader denkt dat hij alles weet en dat ie overal ervaring mee heeft. Mij vergelijkt mij ook vaak met zichzelf van vroeger. Hij vindt het onzin dat ik een drukbank heb gekocht en dat ik na 2 maanden toch weer ophou net als hij vroeger:rolleyes: dus waarom zou je er geld insteken. Ik heb ook proteine poeder bestelt toen hij dat zag schudde hij met zijn hoofd en liep hij weg. Vrienden van me vinden dat ik overdreven doe omdat ik ook veel aandacht besteedt aan mijn voeding, hun zeggen van je hoeft alleen maar hard te trainen dan komt alles vanzelf dus waarom zal je al die onzin besteden aan voeding, je hebt vet nodig om het in spieren over te zetten. Daarom zitten ze ook bijna elke dag bij de snackbar en vreten ze alleen maar vette zooi.:D Maar ook dit weer motiveert me om ze te laten zien dat ik het wel kan.

* Welke zogenaamde nadelen zijn écht nadelen, welke zijn vooroordelen die je kan weerleggen?

Alleen maar omdat je een stuk groter / breder bent dan de rest van mijn Informatica (juist ja) klasgenoten bent denken ze dat je anabolen of zo iets gebruikt. Terwijl als ze zelf gewoon eens wat minder op hun aars zouden zitten en alleen te gamen ze precies hetzelfde er uit kunnen zien.

Als ik bij mensen thuis kom en ze mij van alles aanbieden maar ik dat vervolgens afsla omdat ik zeg dat ik aan bodybuilden doe en vervolgens een preek krijg van hoe slecht het wel niet is, waarna ik weer boos word. En daarna is de sfeer een verziekt :rolleyes:

* Wie is het moeilijkst te overtuigen; familie, vrienden, vriendin/vrouw?

Klasgenoten.
Omdat die het vreemd vinden dat je in plaats van vette kleffe hap in de kantine liever 12 boterhammen met kipfilet eet / vis naar binnen werkt.

het grootste voordeel vind ik voor mezelf is zelfvertrouwen.

ik dacht dit ook, ik heb meer het tegenovergestelde gemerkt. Je wordt er juist onzekerder van. Je wilt er altijd groot uitzien, of je wil iig zien dat je vooruitgang boekt want je wilt er "goed" uitzien. Naarmijn weten is het uiteindelijke doel ver weg, en pas als je dat hebt bereikt, zelfverzekerder wordt.

ik dacht dit ook, ik heb meer het tegenovergestelde gemerkt. Je wordt er juist onzekerder van. Je wilt er altijd groot uitzien, of je wil iig zien dat je vooruitgang boekt want je wilt er "goed" uitzien. Naarmijn weten is het uiteindelijke doel ver weg, en pas als je dat hebt bereikt, zelfverzekerder wordt.
dan moet je gewoon leren relativeren, ik ben ook nooit echt tevreden met mijn fysiek en dat is maar goed ook, zo blijf je meer willen.

maar ik weet wel dat ik ten opzichte van de meeste anderen niks te klagen heb kwa fysiek.

Je hoeft naar mijn weten niemand te overtuigen,

Dat wilde ik altijd.
Als jij gelukkig bent met wat je doet, moet dat voor jou al de kracht zijn om door te gaan.
Want wat een ander gelukkig maakt maakt jou niet gelukkig.

Je moet doen wat jou gelukkig maakt.
Als jij een ander wilt overtuigen, heb je iets te verantwoorden.

Je bent maar 1 persoon verantwoording verschuldigt, en dat ben jezelf.
Stel jezelf de vraag ben jij gelukkig met wat je doet ? Ja... dan FU.K te rest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laatst bewerkt:
Je hoeft naar mijn weten niemand te overtuigen,

Dat wilde ik altijd.
Als jij gelukkig bent met wat je doet, moet dat voor jou al de kracht zijn om door te gaan.
Want wat een ander gelukkig maakt maakt jou niet gelukkig.

Je moet doen wat jou gelukkig maakt.
Als jij een ander wilt overtuigen, heb je iets te verantwoorden.

Je bent maar 1 persoon verantwoording verschuldigt, en dat ben jezelf.
Stel jezelf de vraag ben jij gelukkig met wat je doet ? Ja... dan FU.K te rest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mooi gezegd:thumb: ik doe het ook alleen voor mijzelf en voor niemand anders.wel al paar leuke dingen meegemaakt, hetminst leuke
ik stond in mijn stamcafe en achtermij stonden een viertal gasten en 3 meisjes leeftijd zo rond de 20.die gasten stonden al een tijdje dom te doen (niet met mij) en opeens werpte ik een blik van hou er eens mee op, toen hoorde ik een van die gasten zeggen van ola we gaan nog boel krijgen ik hoorde hun verdere woorden niet maar ik voelde meteen spanning! ik hoorde wel opeens een van die meisjes zeggen nee doe het niet want het is wel een brede gast. ik trainde in die periode al een jaar of twee niet maar het deed goed om zoiets te horen ik zat er wel mee in toen ik later naar buiten ging ze mij gingen volgen, wat gelukkig niet gebeurde
meestal krijg ik van andere mensen( meestal ook getrainde) een vriendelijke knik of als je eens een meisje leert kennen in een kroeg dat ze eens zacht in je arm knijpt of met haar hand eens langs je borst gaat:p
de mindere kanten zijn dat mijn ouders ook al denken aan doping omdat ik supp koop zoals eiwitten no-xplode enz.maar voor mij is het voornaamste dat ik het graag doe, en dat ik stap voor stap de ene keer al wat meer of minder dichter bij mijn doel kom! we hebben maar 1 lijf maar we kunnen nog kiezen wat we er mee doen! en ik denk dat jullie en ik de goede weg kiezen, spijtig dat veel andere mensen dat niet doen...

boe

Laatst bewerkt:
"I'll brake your face if you **** with my live".

Trivium

Let me do my thing, and i'll let you do yours. ;)

Ben zelf ecto, als ik zeg dat ik aan bodybuilding doe lachen ze me al uit, als ik het woord alleen maar noem vinden ze het al lachen. Maar terwijl ik steeds verder 'de berg' beklim, blijven hun bij hun sonja bakker boek, en zien ze niets. Ik hoef niemand te overtuigen. Niemand hoeft te weten wat ik doe en wat ik wil. Ik doe het voor mezelf. En het gaat me gvd lukken ook !

mooi gezegd:thumb: ik doe het ook alleen voor mijzelf en voor niemand anders.wel al paar leuke dingen meegemaakt, hetminst leuke
ik stond in mijn stamcafe en achtermij stonden een viertal gasten en 3 meisjes leeftijd zo rond de 20.die gasten stonden al een tijdje dom te doen (niet met mij) en opeens werpte ik een blik van hou er eens mee op, toen hoorde ik een van die gasten zeggen van ola we gaan nog boel krijgen ik hoorde hun verdere woorden niet maar ik voelde meteen spanning! ik hoorde wel opeens een van die meisjes zeggen nee doe het niet want het is wel een brede gast. ik trainde in die periode al een jaar of twee niet maar het deed goed om zoiets te horen ik zat er wel mee in toen ik later naar buiten ging ze mij gingen volgen, wat gelukkig niet gebeurde
meestal krijg ik van andere mensen( meestal ook getrainde) een vriendelijke knik of als je eens een meisje leert kennen in een kroeg dat ze eens zacht in je arm knijpt of met haar hand eens langs je borst gaat:p
de mindere kanten zijn dat mijn ouders ook al denken aan doping omdat ik supp koop zoals eiwitten no-xplode enz.maar voor mij is het voornaamste dat ik het graag doe, en dat ik stap voor stap de ene keer al wat meer of minder dichter bij mijn doel kom! we hebben maar 1 lijf maar we kunnen nog kiezen wat we er mee doen! en ik denk dat jullie en ik de goede weg kiezen, spijtig dat veel andere mensen dat niet doen...

nette post bro'! :thumbs: karma hou je tegoed

1. wat kan jou het wat schelen
2. ze zullen het snel genoeg merken

Mooi onderwerp, heb ik ook vaak "last" mee.
Ik fitness nu een maand vrij intensief (3 à 4x kracht, cardio en spinning), maar de opmerkingen zijn nu al niet van de lucht hier thuis en op m'n werk. Fietsen is m'n lust en m'n leven, maar omdat dat te eenzijdig werd en ik deze zomer in Frankrijk ga wielrennen wil ik wat aan m'n kracht en uithoudingsvermogen doen.

Hier thuis gonzen de opmerkingen als "kijk je uit dat je geen BB wordt" enzovoorts al rond, maar m'n doel is niet om 2 bij 3 meter te worden, want dan kom ik niet meer vooruit op de fiets.
De laatste paar jaar eet ik al heel gezond, dat is m'n familie onderhand wel gewend, en dat wordt ook geaccepteerd (raar toch eigenlijk he, dat gezond eten geaccepteerd moet worden...). Maar nu ga ik langzamerhand meer eten en ze snappen niet hoe ik het naar binnen gewerkt krijg. Als ik zeg dat ik in 1 maand 3 kilo ben aangekomen zijn ze wel blij (tot vorig jaar veel depri geweest en veel afgevallen), maar ze zien nog niet echt wáár het er bij komt geloof ik.
Opzich heb ik het al niet zo op feestjes dus dat komt mooi uit, maar goed als ik dan eens op een verjaardag kom en ik vraag een glas water i.p.v. cola dan staan ze je ook met de neus aan te kijken.

Op m'n werk is het een ander verhaal. Ik ben koerier bij een technisch bedrijf, dus zit van 9-12 en van 13-16 uur op de weg. Dat is een groot voordeel, zo kan ik lekker m'n boterhammen wegwerken zonder er op aangekeken te worden. Maar als ik dan in de pauze met m'n Vifit en yoghurt kom zeggen m'n collega's: eet je alleen dát? Dan zeg ik, nee in de auto heb ik al 8 boterhammen, 3 krackers en een liter water op. Zie je ze kijken joh haha, alsof ze 't niet geloven. Hun terug: nou je komt er niet echt van aan he (ik ben niet de breedtste maar goed)...
Ook met gebak en dergelijke is het elke week weer pet, daar baal ik wel 's van.

Ik leef gewoon voor m'n sport en zeg altijd maar: het is een lifestyle, een way of life. Ja toch.

Oh koga, als mensen je niet accepteren is dat jouw probleem niet maar die van hun. Wat kan jou het schelen of ze raar kijken. Doe wat je wilt zolang je andere geen kwaad doet. Als jij de dicipline en de wil hebt om zoveel te fitnissen, moet je daar trots op zijn. De meesten (ik dus) zitten lui op hun reet tv te kijken. Iedereen heeft zn eigen dingen waar ie plezier in heeft, en je gaat jejezelf dat toch niet ontnemen door wat anderen zeggen ;)?

Echt problemen heb ik nooit gehad met ouders, vrienden, ...
Men ouders en broer zaagden in het begin wel vaak dat ik niet aan doping moest doen (ze dachten wel dat ik het niet deed gelukkig), maar zei hen dat ik gewoon snel vorderde. Ook wel gehad dat paar eikels dom doen omdat ze weten dat je traint (maar sta altijd vrij droog dus echt hard zie je het niet in losse t-shirt). Tot ik een keer dronken was en bena had gevochten en al in men bloot bovenlijf stond. Tegen 7 andere zatte johnny's uitgepakt en geen een durfde komen. Sindsdien heeft nooit iemand nog iets geprobeerd.
Dit is geen verkapt "ik vind dat ik breed ben topic" of "zie hoe stoer ik ben topic". Maar het is idd k*t als mensen je belachelijk maken om iets waar je mee bezig bent of van houd.

hallo
Ik ben pas maandje bezig, moest er eigenlijk al jaren vroeger mee begonnen zijn, maar dacht altijd dat ik té tenger was voor zo'n sport.
Heb niet echt moeite gehad mijn vrouw te overtuigen, ze weet ook wel dat ik , beginende aan 42 geen echt beest meer kan worden, en ik doe het enkel voor de sportieve bezigheid, en zo een maatje meer te krijgen.
Ze weet ook dat ik als veertiger zonder medische problemen enkel gezonde voeding en natuurlijke supplementen zal gebruiken.
ben nog maar paar kilootjes bij, je ziet het onder de kleren nog zo goed niet, en ik zeg het tegen neiamnd nog, tot ze het zien.
Ik zou bv van collega's of zo, wat spottende opmerkingen kunnen krijgen, van haha, mr anorexia gaat bocybuilder worden.
Daarom ze zuleln het wel zien.
Het het verleden weekend verteld aan schoonbroer en zijn vriendin, die steunen me wel, vinden dat ik een maatje meer kan gebruiken.
groetjes, Francky

Terug
Naar boven