XXL Nutrition

Hoe train je kuiten het best voor massa?

mijn kuiten zijn ontspannen 37cm ik train kuiten 2x in de week 1x3 lichte sets 1x 3 zware sets en dan het liefst sitting calf. Daarnaast doe ik veel joggen fietsen en de crosstrainer op een zware stand 15 minuten + roei machine (conceptII). Nee kuiten trainen lijkt onmogelijk en ik snap dat niet want ik voetbalde vroeger echt veel en altijd fietsen.

Trouwens goede post van Loo daarom ook karma van mij gekregen;)

Kuiten train ik 4 keer in de week, en het zijn mooie diamantjes inmiddels.
300kg op de legpress, totdat ze branden en je niet meer kunt lopen.

Mijn vader zegt altijd dat ik steeds gespierder wordt, maar hét lichaamsdeel waar ik bij hem toch jaloers op ben, zijn zijn monsterkuiten! Als ik vraag hoe hij eraan komt zegt hij dat hij al heel zijn leven overal naartoe fietst...

• Topic Starter Topic Starter
Jij hebt zeker een mooie auto die hij wil lenen....:D Fietsen idd goede basis he!

true... dikke mensen hebben giga kuiten

Yup. En als ik minder vet heb zijn ze nog steeds huge :D

Kuiten zijn spiergroep die de hele dag gebruikt wordt met lopen. Dan ben je van de pot gerukt als je veel sets/reps gaat doen. Je traint ze dan net zoals je ze de hele dag al gebruikt. Wil je ze laten groeien doe dan iets tegenovergesteld.

Meest ideale is Standing Calf Raise op een Aerobics bankje. Waarom zo'n bankje? Vanwege de hoogte. Als je kijkt naar de verhogingen op andere apparaten en plankjes is dat rampzalig. Je kan niet ver genoeg naar beneden, want dan sta je met je hak op de grond. Je moet een verhoging hebben die je toe laat helemaal naar beneden te gaan en je kuiten op te rekken. Dan helemaal naar boven en 2-3 tellen vasthouden. 8-10reps voor 4sets is meer dan genoeg. Je hoeft niet snel, maar gecontroleerd. Explosiviteit train ik wel met andere oefeningen en niet met calf raises.

Yup. En als ik minder vet heb zijn ze nog steeds huge :D

Kuiten zijn spiergroep die de hele dag gebruikt wordt met lopen. Dan ben je van de pot gerukt als je veel sets/reps gaat doen. Je traint ze dan net zoals je ze de hele dag al gebruikt. Wil je ze laten groeien doe dan iets tegenovergesteld.

Meest ideale is Standing Calf Raise op een Aerobics bankje. Waarom zo'n bankje? Vanwege de hoogte. Als je kijkt naar de verhogingen op andere apparaten en plankjes is dat rampzalig. Je kan niet ver genoeg naar beneden, want dan sta je met je hak op de grond. Je moet een verhoging hebben die je toe laat helemaal naar beneden te gaan en je kuiten op te rekken. Dan helemaal naar boven en 2-3 tellen vasthouden. 8-10reps voor 4sets is meer dan genoeg. Je hoeft niet snel, maar gecontroleerd. Explosiviteit train ik wel met andere oefeningen en niet met calf raises.

I agree, ook in kuiten zit het meeste groeipotentieel in de fast twitch vezels. Dus: reps "laag" houden (5-10 tot uitputting).

I agree, ook in kuiten zit het meeste groeipotentieel in de fast twitch vezels. Dus: reps "laag" houden (5-10 tot uitputting).

Niet akkoord, bij mij werkt het super 10 sets van 10-15reps met steeds een zwaarder gewicht op een standing calf machine. Voelt super aan, en kuiten groeien er lekker op. Nou ja iedereen reageert anders op kuittraining denk ik.

In de literatuur wordt ook aangeraden high reps te maken.

Eergisteren kuiten gedaan Standing Calf Raise in smith machine vandaag nog stijf...

Niet akkoord, bij mij werkt het super 10 sets van 10-15reps met steeds een zwaarder gewicht op een standing calf machine. Voelt super aan, en kuiten groeien er lekker op. Nou ja iedereen reageert anders op kuittraining denk ik.

Eens, kuiten train ik altijd op 3x15 op middelzwaar gewicht en dan heel langzaam in en uit. Werkt heerlijk op die manier!!

Mijn kuiten groeien het best denk ik op VEEL reps en zo zwaar mogelijk gewicht waarmee ik de reps kan halen.

3x40 hh op 1 bepaalde oefening.
4x30 hh op een andere oefening.

Anders voel ik de klote dingen niet.

High reps van 15 tot 30-40. Trappen beklimmen met een zware rugzak. Loopoefening met een zware rugzak. Zwaarder worden.
Als je ergens moet staan wachten op je tenen gaan staan en op en neer bewegen.
Ik rijd heel vaak met de fiets en als ik bergop moet of tegen de wind moet trappen dan duw ik enkel op de trappers met mijn tenen, is een uitstekende oefening voor de kuiten.

appart niet samen met benen,beter na een andere work out doen is veel eficienter 5setjes van 4

ik gebruik verschillende wijdtes tussen mijn voeten bij standing calve raises en ik hou mijn benen net niet gestrekt en stop vanboven en beneden telkens een halve second ofzo, zodat ik geen gebruik kan maken van dat je automatisch door je enkelgewricht weer omhoog veert. Stuk of 10-15 reps, 3 setjes en dat 2 keer per week.

Ik doe meestal standing calve raise, eerst 4x25 langzame reps, en dan 3x50 snelle reps. Mijn kuiten zijn in een jaar zeker 5cm gegroeid(zit nu op 51cm) Ik gebruik trouwens geen gewichten voor kuit training.

Ik train me kuiten altijd op de powerplate, ik doe dan gewoon calf raises zonder gewicht in me handen. Ik zet hem op de hoogste trilling en na 60 seconden zijn ze meestal helemaal burned, volgende dag behoorlijk spierpijn. En ze groeien lekker hard zo.

Uit mijn eigen ervaring heb ik gemerkt dat burnen het beste is, dan voel ik de volgende dag spierpijn in me kuiten. Dus veel herhalingen is het beste voor kuiten denk ik, werkt voor mij het beste in ieder geval.

standing calve raises, 2-3 setjes van 10-15 herhalingen 2 x per week, of lopen/voetballen :D

Terug
Naar boven