- Waardering
- 4.367
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 75kg
- Vetpercentage
- 15%
Weet ik niet doe het zins kort.
Maar ik denk dat je de kuiten met snelle reps aan moet pakken hoeveel hh maakt volgens mij niet veel uit
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Yup. En als ik minder vet heb zijn ze nog steeds huge
Kuiten zijn spiergroep die de hele dag gebruikt wordt met lopen. Dan ben je van de pot gerukt als je veel sets/reps gaat doen. Je traint ze dan net zoals je ze de hele dag al gebruikt. Wil je ze laten groeien doe dan iets tegenovergesteld.
Meest ideale is Standing Calf Raise op een Aerobics bankje. Waarom zo'n bankje? Vanwege de hoogte. Als je kijkt naar de verhogingen op andere apparaten en plankjes is dat rampzalig. Je kan niet ver genoeg naar beneden, want dan sta je met je hak op de grond. Je moet een verhoging hebben die je toe laat helemaal naar beneden te gaan en je kuiten op te rekken. Dan helemaal naar boven en 2-3 tellen vasthouden. 8-10reps voor 4sets is meer dan genoeg. Je hoeft niet snel, maar gecontroleerd. Explosiviteit train ik wel met andere oefeningen en niet met calf raises.
I agree, ook in kuiten zit het meeste groeipotentieel in de fast twitch vezels. Dus: reps "laag" houden (5-10 tot uitputting).
Niet akkoord, bij mij werkt het super 10 sets van 10-15reps met steeds een zwaarder gewicht op een standing calf machine. Voelt super aan, en kuiten groeien er lekker op. Nou ja iedereen reageert anders op kuittraining denk ik.