Fitness Seller

Hoe train je kuiten het best voor massa?

Bezoekers in dit topic

ééne kuitspier korter dan andere, vanwege openbeenbreuk tijdens het voetballe, soms verschrikkelijke krampe

dikwijls stretchen fzo zkr ^^
 
Wat ik doe is 1x week me eigen calf raise maken in smith rek!!,werk bijz goed moet ik zeggen.
Begin met 40 kg en elke set 25 reps ga ik omhoog met 40,.!
Doe 4 sets komt met stang uiteindelijk op 170 kg.<kan hoger of lager natuurlijk>
Elke rep dient dan wel 2 sec boven vastgehouden te worden en daarna rustig zo diep mogelijk terug zakken!,doe je dit goed gaat het ckkr vlammen
Nu komt het leukste gedeelte drop setten vanaf de laatste zware set!
Dus in mijn geval laatste set 25 x170 kg vergrendelen 40 kg eraf en dan nog 6 reps,weer vergrendelen weer 40 kg eraf en gelijk weer 6 reps,nog een laatste keer vergrendelen 40 kg eraf en de laaste set eruit persen let op dit is maar 50 kg maar als je er genoeg vaart inhoudt van begin tot einde zal je ckrr moeite hebben dit af te krijgen
Veel Succes
 
Wat ik doe is 1x week me eigen calf raise maken in smith rek!!,werk bijz goed moet ik zeggen.
Begin met 40 kg en elke set 25 reps ga ik omhoog met 40,.!
Doe 4 sets komt met stang uiteindelijk op 170 kg.<kan hoger of lager natuurlijk>
Elke rep dient dan wel 2 sec boven vastgehouden te worden en daarna rustig zo diep mogelijk terug zakken!,doe je dit goed gaat het ckkr vlammen
Nu komt het leukste gedeelte drop setten vanaf de laatste zware set!
Dus in mijn geval laatste set 25 x170 kg vergrendelen 40 kg eraf en dan nog 6 reps,weer vergrendelen weer 40 kg eraf en gelijk weer 6 reps,nog een laatste keer vergrendelen 40 kg eraf en de laaste set eruit persen let op dit is maar 50 kg maar als je er genoeg vaart inhoudt van begin tot einde zal je ckrr moeite hebben dit af te krijgen
Veel Succes

Ja goed, maar is dit een goede manier. Doe je dit elke week. Kun je beter wat afwisselen?

Train zelf de kuiten 1x per week. 5 setjes ofzo. Ik heb t geluk dat ik al grote kuiten heb. Ze zijn in 18 maand maar 1 cm gegroeit, maar ach zo heel veel groter hoeven ze ook niet. Heb vroeger nooit aan sport oid gedaan, dus hoe ik er aan kom..geen idee. Mn benen zijn ook flink, bovenlichaam daarentegen mag wel weer wat meer zijn:D
 
Ik merk vaak met standing calfraises dat het gedeelte aan de onderkant voet, tussen hiel en bal van de voet behoorlijk irritant pijn kan doen. Iemand idee?
 
Wat is de ondergrond waar je op staat (hout/ijzer rond/schetrp enz.)
Wat is de positie van je voet op deze ondergrond.
Wat voor schoeisel draag je.
 
Ondergrond: Houten laminaatvloer
Positie: Tenen naar buiten voor buitenkant
Schoeisel: Nike (air) Pegasus
 
ik heb gemerkt dat men kuiten enkel groeien op de step/fiets(cardio) voorde rest doe ik er nooit meer oefeningen voor. heb gemerkt dat toen ik ben gestopt met kuitoefeningen dat ze niet zijn gekrompen dus why bother?
 
Ondergrond: Houten laminaatvloer
Positie: Tenen naar buiten voor buitenkant
Schoeisel: Nike (air) Pegasus

te weinig arch-support. Probeer het eens met andere schoenen.

trouwens, nike air is voor hardlopen, niet voor krachttraining. (net zoiets als gaan squaten op een instability ball).
 
Ik merk vaak met standing calfraises dat het gedeelte aan de onderkant voet, tussen hiel en bal van de voet behoorlijk irritant pijn kan doen. Iemand idee?

platte voeten wrr, steunzolen is de oplossing :)
 
Ja... heb het laatst op de Arnie-manier geprobeerd. Blote voeten, dat gaat lekker! Moet wel weer ff m'n balans vinden. Dus ff wat lichter gegaan, maar gaat al een stuk beter.
 
Hybrid training van flex lewis eens proberen?
Heb een link daarvan in mijn logje naar een video van hem waar hij die training demonstreerd
 
Mijn dank aan iedereen met een nuttige bijdrage in dit topic.. vooral de "niet veren" bijdrages..

Ik kan al drie dagen niet lopen.. :mad:

:D
 
Heb van nature smalle kuiten in verhouding met de rest. Altijd via isolatie proberen aan te pakken, maar sinds ik explosieve oefeningen doe groeien ze opeens als nooit tevoren. (powerclean en pushpress)
 
Mijn dank aan iedereen met een nuttige bijdrage in dit topic.. vooral de "niet veren" bijdrages..

Ik kan al drie dagen niet lopen.. :mad:

:D

dat niet veren ging ik laatst ook testen paar dagen gruwelijke spierpijn gehad :D
 
Super hier heb ik wat aan!
 
Back
Naar boven