AndroidHealthClinic

hoe trainen de senioren eigenlijk?

Ma: Alles boven de navel
Di : Benen, Buik, Cardio
Wo: Rust
Do: Alles boven de navel
Vr : Benen, Buik, Cardio
Za: Rust (leuke dingen doen met Fam.)
Zo: Rust (leuke dingen doen met Fam.)

Dus 4 dagen half split, gemiddeld 2 uur per training.:cool:

Vandaag biceps getraind , squat en cardio.
Squat 8x50 - 8x70 - 6x90 - 5x100 - 3x110 - 3x120
daarna 2,2 km gelopen :suicide:

Heel wat jaartjes ervaring hier!!!!!:D

Ik ben 48 en train 4 x per week met de gewichten.
1e dag: Schouderpress met halter (niet in de nek): 3 sets.
Laterals: 2 sets.
2e dag: Bent over row: 3 sets.
Deadlift: 3 sets.
Lat pulls (voor het hoofd): 2 sets.
3e dag: Squats: 3 sets/Leg press: 2 sets.
4e dag: Incline bench press: 3 sets.
Incline flyes: 3 sets.
Reps zijn van 4 tot 8. na elke 2 maanden trainen neem ik 1 week volledige rust.

hoi dressed in blackn is de eerste keer dak je hier tegenkomo, welkom, tof trainingsschema, hoelang train je al zo? en goede resultaten?

Volgens mij ben ik een beetje een buitenbeentje hier. Ik heb geen schema train 3 soms 4 keer per week. Ik pak het hele lijf in die 3 dagen. Als ik de gym binnenloop gaat een knop om en probeer binnen 40 minuten met zo min mogelijk oefeningen zoveel mogelijk kg te verplaatsen. Bijvoorbeeld Borst rug: banken met 140 6x meteen erachteraan chinnen met dumpbel 8x even op adem komen weer banken en chinnen tot ik de 140 niet meer haal en chinnen niet meer lukt. dan schuin banken 100 6x meteen er achteraan chinnen zonder gewicht ook weer tot ik niet meer kan. heb ik nog gevoel voor meer pak ik de cables. dan ben ik op en ga ik weg.

Altijd heb ik 2 dagen vette spierpijn bij elke spiergroep, als borst rug weer aan de beurt is en ik heb nog spierpijn ga ik gewoon niet trainen, dit telt voor elke spiergroep. Ik probeer altijd te luisteren naar mijn lijf die geeft op de een of andere manier altijd aan wat er op dat moment nodig is op het gebied van voeding training en vooral herstel.

Ik train ook bijna nooit hetzelfde alleen de basis hou ik er wel in banken chinnen squatten(gaat helaas niet meer door hernia)enz. Voor de rest wandel ik van toestel naar toestel.

Cardio doe ik bijna nooit, tijdens mijn training gaat mijn hartslag naar mijn idee net zo snel als met cardio en dat gedurende 40 minuten. Op deze manier verbrand ik ook wel mijn vetjes.

Het grootste probleem is mijn voeding, door mijn werk in de bouw ben ik niet in de gelegenheid om regelmatig te eten en dat belemmerd mijn herstel wel enigzins. Ik heb ook het idee dat ik in het weekend de schade inhaal van een week werken in de bouw.

ja, ik ben daarvoor terug van 4x naar 3x trainen per week gegaan, op onze leeftijd heb je na een stevige training idd eerder 2 dagen herstel nodig, doe het nu ook een beetje zo, harder trainen, maar telkens 2 dagen rust, gaat blijkbaar beter zijn

[/quote]Het grootste probleem is mijn voeding, door mijn werk in de bouw ben ik niet in de gelegenheid om regelmatig te eten en dat belemmerd mijn herstel wel enigzins. Ik heb ook het idee dat ik in het weekend de schade inhaal van een week werken in de bouw.[/QUOTE]

als ik zo op jouw avatar kijk, lijkt het me geen belemmering :D.

ik kan me gelukkig nog goed aan mijn voeding houden,bij mij is het probleem dat ik vroeger broodmager was,e n dus eerst wat achterstand op een ander in te halen heb, maar het gaat goed

Senior komaan zeg dat ben je niet als je 39 of 45 bent , boven de vijftig zou ik zeggen!
Sorry boys maar als ik sommige erg jonge gasten zie trainen dan denk ik lul wat minder over eiwitten en al die andere poerdertjes en train wat harder.
Lullen en gsm tijdens een training kan echt niet , basis oefeningen komaan dat hoeft voor sommigen helemaal niet meer.
Moeten onderarmen soms niet getraind worden , ik zie het amper doen.
Enfin je kan misschien vinden dat ik kan zagen , maar als ik drie lullen zie neckpress trainen en de baar zakt nog niet onder hun hoofdhaar met wat zijn ze dan bezig.
Gewicht hangt er genoeg aan maar laten zakken tot aan hun oren in geen jaren .

Senior komaan zeg dat ben je niet als je 39 of 45 bent , boven de vijftig zou ik zeggen!
Sorry boys maar als ik sommige erg jonge gasten zie trainen dan denk ik lul wat minder over eiwitten en al die andere poerdertjes en train wat harder.
Lullen en gsm tijdens een training kan echt niet , basis oefeningen komaan dat hoeft voor sommigen helemaal niet meer.
Enfin je kan misschien vinden dat ik kan zagen , maar als ik drie lullen zie neckpress trainen en de baar zakt nog niet onder hun hoofdhaar met wat zijn ze dan bezig.

Ik doe ook de military maar tot aan onderkant neus hoor, meer dan genoeg voor spierwinst. Onderarmen train ik nooit, zie er het nut niet van in. Het zijn dus niet alleen de jongeren die de 'lul' uithangen.

Ook ik ben al een "senior" aan het worden op mijn 38 jarige leeftijd. Ik ben zelf ook net weer begonnen met trainen. Ik was ook een klein jaartje gestopt, maar het bleef me toch kriebelen. Al met al heb ik zo'n 12 jaar getraind á 3 keer in de week. Altijd als natural getraind en zal dat ook altijd blijven doen. Maar dat is een keus die iedereen voor zichzelf moet maken.

Ik ben zelfstandige en maak werkdagen van 11 á 12 uur per dag inclusief reistijd. Een jaartje geleden kon ik het niet meer opbrengen om daarbij ook nog zwaar te trainen in de sportschool.

Zoals gezegd, ben ik nu net weer begonnen en heb me zelf voorgenomen niet zo zwaar meer te trainen, maar nu langzaam weer op te bouwen om uiteindelijk weer naar 3 keer in de week te gaan met een minder zwaar trainingsschema. Belangrijk daarbij vind ikzelf om per keer niet langer dan een uurtje en een kwartier bezig te zijn (inclusief een kwartiertje warming-up).

In het verleden trainde ik altijd met een maat, die van nature al heel sterk is en dat ook graag in de training verwerkte. Daardoor moest ik nogal op mijn tenen lopen om het enigzins bij te houden. Nu ga ik voorlopig (even) solo trainen om me niet opgejut te voelen. Ongemerkt doe je dan namelijk toch meer of zwaarder dan je eigenlijk van plan was.

Uiteraard is het omzetten van de knop in je hoofd het belangrijkste. Op een gegeven moment, zul je moeten beseffen dat je niet meer zo kan trainen als een aantal jaren geleden. Simpelweg kan je lichaam dat niet meer aan of het heeft een langere tijd nodig om te herstellen.

Hopelijk komt het plezier in het trainen bij mij weer terug, want dan heb ik er vertrouwen in dat de fysiek vanzelf weer terugkomt. Al is het maar in afgeslankte vorm.

over die onderarmen en neckpress spreek ik mij niet uit (ieder zijn methode, als er maar hard getraind wordt), maar voor de rest 100% mee eens. als ik zie waar ze in de supplementensectie mee bezig zijn, vraag ik mij af of ze wel trainen ook. ik heb de indruk dat ze denken dat ze door al die produkten groeien. het enigste wat ik als supplement in huis heb, is een pot eiwitten. en die neem ik ook maar indien ik niet te goed heb kunnen eten.

Ook ik ben al een "senior" aan het worden op mijn 38 jarige leeftijd. Ik ben zelf ook net weer begonnen met trainen. Ik was ook een klein jaartje gestopt, maar het bleef me toch kriebelen. Al met al heb ik zo'n 12 jaar getraind á 3 keer in de week. Altijd als natural getraind en zal dat ook altijd blijven doen. Maar dat is een keus die iedereen voor zichzelf moet maken.

Ik ben zelfstandige en maak werkdagen van 11 á 12 uur per dag inclusief reistijd. Een jaartje geleden kon ik het niet meer opbrengen om daarbij ook nog zwaar te trainen in de sportschool.

Zoals gezegd, ben ik nu net weer begonnen en heb me zelf voorgenomen niet zo zwaar meer te trainen, maar nu langzaam weer op te bouwen om uiteindelijk weer naar 3 keer in de week te gaan met een minder zwaar trainingsschema. Belangrijk daarbij vind ikzelf om per keer niet langer dan een uurtje en een kwartier bezig te zijn (inclusief een kwartiertje warming-up).

In het verleden trainde ik altijd met een maat, die van nature al heel sterk is en dat ook graag in de training verwerkte. Daardoor moest ik nogal op mijn tenen lopen om het enigzins bij te houden. Nu ga ik voorlopig (even) solo trainen om me niet opgejut te voelen. Ongemerkt doe je dan namelijk toch meer of zwaarder dan je eigenlijk van plan was.

Uiteraard is het omzetten van de knop in je hoofd het belangrijkste. Op een gegeven moment, zul je moeten beseffen dat je niet meer zo kan trainen als een aantal jaren geleden. Simpelweg kan je lichaam dat niet meer aan of het heeft een langere tijd nodig om te herstellen.

Hopelijk komt het plezier in het trainen bij mij weer terug, want dan heb ik er vertrouwen in dat de fysiek vanzelf weer terugkomt. Al is het maar in afgeslankte vorm.
op mijn 38ste voelde ik mij toch geen senior. ik ben op mijn 39ste ook terug begonnen ( had toen zeker 10 jaar niet serieus met gewichten getraind maar wel jaren gelopen) en ik voelde mij toen toch nog jong. senior wordt je tussen je 50ste en 60ste.

op mijn 38ste voelde ik mij toch geen senior. ik ben op mijn 39ste ook terug begonnen ( had toen zeker 10 jaar niet serieus met gewichten getraind maar wel jaren gelopen) en ik voelde mij toen toch nog jong. senior wordt je tussen je 50ste en 60ste.

+1 wat een gelul allemaal.....senior .....oud...het is maar net hoe je instelling is. voel me super sinds ik weer volop train de laatste 4 jaar :D!!

+1 wat een gelul allemaal.....senior .....oud...het is maar net hoe je instelling is. voel me super sinds ik weer volop train de laatste 4 jaar :D!!

Inderdaad gelul, ik voel mij bijlange na nog geen senior en ik weet zeker dat als ik in de vijftig ben dat ook nog niet zal zijn. Als de gezondheid wat meezit dan wil ik blijven trainen tot ik 70 ben.

• Topic Starter Topic Starter
Het begrip "senior" is dan ook zeker niet bedoelt als ouwe zak.
Eerder als "rijpere, wijzere jonge god".

ik voel me zo jong als ik sommige posten lees :D

geniet er maar van, het is snel genoeg voorbij ;)

geniet er maar van, het is snel genoeg voorbij ;)
Ik weet het, een paar dagen geleden was ik nog 7jaar en zat ik buiten te voetballen terwijl het zonnetje scheen en de volgels praten:rolleyes:
Maar ook als ik ooit 70 of ouder word zal ik kunnen bewegen als iemand van 30jaar;)

Terug
Naar boven