MuscleMeat

Hoe voorkom je dat de buren per ongeluk de bal over je schutting schoppen...

  • Topic starter CoD
  • Startdatum
  • Reacties 53
  • Weergaven 4K
  • Volgers 3

Bezoekers in dit topic

Als kleine kinderen een bal over mijn schutting gooien, dan geef ik die netjes terug. We hebben allemaal wel eens zo'n situatie meegemaakt. Als het expres is gegaan, wat ik dan dus ook kan "bewijzen" dan krijgen ze hem lek terug.

haha, normaal gesproken zou ik de bal ook wel terug aan de kinderen geven. Sterker nog, ik zag de buurjongen komen aanlopen en hij vroeg of ik de bal kon pakken. Ik wilde de bal gaan pakken en zei nog 'als ie nog maar heel is'. Ziet m'n hondje dat ik naar die bal wil lopen pakt ie de bal opeens. (1 keer in de mond was al genoeg om hem kapot te krijgen)

Dit was sowieso de eerste keer dat er een bal over m'n schutting kwam. Ik moest gelijk weer aan vroeger denken waarbij we ook vaker de bal over de schutting schopte/gooide, en de mensen dus telkens weer de bal konden geven.
 
Een hond die 'dol' is op kinderen is nog effectiever.

M'n hond is zeer zeker wel dol op kinderen, alleen dan positief. Voor negatief gedrag tegen kinderen heb ik het verkeerde ras. (je kunt elke hond natuurlijk wel gek maken)
 
Ach ik kan hier echt niet boos om worden. Kinderen horen te spelen en dan kan die bal makkelijk verdwalen:) Vroeger ook vak zat een bal over de schutting geschoten
 
M'n hond is zeer zeker wel dol op kinderen, alleen dan positief. Voor negatief gedrag tegen kinderen heb ik het verkeerde ras. (je kunt elke hond natuurlijk wel gek maken)


Het lijkt me nog best een aardige uitdaging om van een laffe poedel of ander k*ttelikkerig mini-hondje een gevaarlijke kindervernietigende machine te maken..hm misschien iets om me mee bezig te houden als dit studiejaar afloopt, je moet wat..
 
Ach ik kan hier echt niet boos om worden. Kinderen horen te spelen en dan kan die bal makkelijk verdwalen:) Vroeger ook vak zat een bal over de schutting geschoten

Uiteraard horen kinderen te spelen en kan het gebeuren dat er een bal over de schutting vliegt. Maar als de honden buiten zijn dan is er gewoon een grote kans dat de bal het niet redt...
 
Het lijkt me nog best een aardige uitdaging om van een laffe poedel of ander k*ttelikkerig mini-hondje een gevaarlijke kindervernietigende machine te maken..hm misschien iets om me mee bezig te houden als dit studiejaar afloopt, je moet wat..

haha, die kleine hondjes zijn juist het valste. Het kleinste hondje dat ik hier heb is tevens ook meteen de valste. (hondje van 1.5 KG die een hond van bijna 20 keer zo zwaar steeds aanvalt... dwergpinscher vs AST :D)
 
Uiteraard horen kinderen te spelen en kan het gebeuren dat er een bal over de schutting vliegt. Maar als de honden buiten zijn dan is er gewoon een grote kans dat de bal het niet redt...

Dan zou ik persoonlijk een nieuwe bal kopen voor die mennekes:)
 
Dan zou ik persoonlijk een nieuwe bal kopen voor die mennekes:)

Volgens mij was het een gratis bal. (zo'n (nep)lere coca-cola bal)

En een nieuwe bal kopen... dan kan ik bezig blijven. Zij gooien de bal erover, mijn hond bijt hem kapot, en ik koop ze weer een nieuwe zodat de cirkel weer rond is. :D
 
Volgens mij was het een gratis bal. (zo'n (nep)lere coca-cola bal)

En een nieuwe bal kopen... dan kan ik bezig blijven. Zij gooien de bal erover, mijn hond bijt hem kapot, en ik koop ze weer een nieuwe zodat de cirkel weer rond is. :D

Dan moet je je hond dat afleren ???
 
Dan moet je je hond dat afleren ???


Ik kan me voorstellen dat zo'n hond juist vermaakt wordt tijdens een wandeling in het park of weet ik veel waar je dat soort typische activeiten doe met je hond door een balletje op te gooien zodat hij lekker gaat rennen en 'm weer bij je terugbrengt, je kan er ook zo'n ouderwetse stok voor gebruiken maar een bal is praktischer, ik dacht dat dat spelletje een beetje de kern is van het hebben van een hond. Om dan hem af te leren dat hij dat niet mag doen als kinderen van buiten zijn territorium een balletje opgooien vergt als je het mij vraagt iets te veel de doorsnee hond.

Kan het helemaal mis hebben, ik heb nooit een hond gehad, ik moet ze niet en zij moeten mij niet.
 
Ik kan me voorstellen dat zo'n hond juist vermaakt wordt tijdens een wandeling in het park of weet ik veel waar je dat soort typische activeiten doe met je hond door een balletje op te gooien zodat hij lekker gaat rennen en 'm weer bij je terugbrengt, je kan er ook zo'n ouderwetse stok voor gebruiken maar een bal is praktischer, ik dacht dat dat spelletje een beetje de kern is van het hebben van een hond. Om dan hem af te leren dat hij dat niet mag doen als kinderen van buiten zijn territorium een balletje opgooien vergt als je het mij vraagt iets te veel de doorsnee hond.

Kan het helemaal mis hebben, ik heb nooit een hond gehad, ik moet ze niet en zij moeten mij niet.

Mja wij hadden vroeger ook een hond maar dat was een waak hond, kwam nooit in huis alleen buiten. Maar huisdieren voor de fun nemen :S sorry maar dat heb ik nooit gesnapt :S
 
Ik heb eens mooie bal op mijn auto gehad, ging ik de bal terug brengen naar de 2 broertjes van respectievelijk 12 en 14 jaar oud. Ik vroeg wie hem er tegen had getrapt... en ze gaven elkaar de schuld :D
 
wat een aso's hier :rolleyes:
 
een echte vent bijt die bal zelf kapot!
 
...je hoeft enkel een hond te hebben die dol is op ballen. Wel zielig voor de kinderen van de buren, maar wel zo gemakkelijk qua overlast. :D

Die bal moet je teruggooien. Wij waren vroeger ook fanatiek met ballen aan het spelen dat er ook wel eens eentje over de schutting vloog die vervolgens elke keer door de hond werd opgegeten. Vaak vloog je over de schutting om de bal redden, hing dat beest alweer in je enkel..... De beste buurman had er wel lol in. Het mooie was dat toen zijn kinderen ook met ballen gingen spelen, die hond die mooi met rust liet. Tot de bal op een dag bij ons in de achtertuin terecht kwam. Kindje kwam huilie doen samen met papa de bal terugvragen: "Nee, geen bal gezien/gevonden". Intussen de bal verstopt en een paar dagen later teruggegooid. De afloop mag je zelf invullen. Sindsdien nooit meer last gehad van kapotte ballen.

PS: nee die hond is niet vergiftigd, het baasje heeft gewoon geleerd dat ballen kapot bijten niet meer mag.
 
Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Je zet MarcW in de tuin .
 
je kan ook gewoon de hond over de schutting gooien, dan komt de bal zeker niet meer over je schutting..
 
Back
Naar boven