AndroidHealthClinic

Hoe ziet de boodschappen lijstje uit van een bodybuilder uit? (die aan het cutten is)

oh.. oke... hij had het ook over cholesterol. vandaar mijn reactie. En kan niet zeggen dat ik vaker last heb van ontstekingen dus ja. Ik hou ze er gewoon in. :)

Zijn ook niet allemaal merkbaar.

AA/EPA ratio is ook van invloed op de snelheid van je herstel van het trainen, en op de ontwikkeling van ziektes zoals hart- en vaatziekten. Dus een hoge AA inname (uit bijvoorbeeld eieren) icm een lage EPA inname (vis/visolie) zal ook de ontwikkeling van ziektes als hart- en vaatziekten bevorderen (plaquevorming gaat sneller).

Dat is het beschermende effect van vis/visolie, die ontstekingsbevorderende stofjes die van AA gemaakt worden counteren en zodoende de ontwikkeling van allerlei ziektes onderdrukken.

AA/EPA ratio is ook van invloed op de snelheid van je herstel van het trainen, en op de ontwikkeling van ziektes zoals hart- en vaatziekten. Dus een hoge AA inname (uit bijvoorbeeld eieren) icm een lage EPA inname (vis/visolie) zal ook de ontwikkeling van ziektes als hart- en vaatziekten bevorderen (plaquevorming gaat sneller).

Dat is het beschermende effect van vis/visolie, die ontstekingsbevorderende stofjes die van AA gemaakt worden counteren en zodoende de ontwikkeling van allerlei ziektes onderdrukken.
Dank je voor de uitleg. :)
Helemaal duidelijk.

Kijk dat is precies wat ik bedoel.

Er moet een goede balans zijn. Je hier een OP die zwaar overgewicht heeft en vraagt om eten waardoor hij kan afvallen. Een OP die naar alle waarschijnlijkheid een ongelofelijk k*t dieet heeft, anders zou hij geen vetpercentage hebben van 45%.
Ik geef een voorbeeld van wat hij kan eten, maar dat hij moet oppassen met de inname van eigeel, omdat zijn voeding over het algemeen nog niet naar behouden is en naar alle waarschijnlijkheid zijn ratio ook niet. Dan kan AA hem toch echt wel parten gaan spelen.

Dan komt heel DBB cholesterol/vitamine crew alweer zeuren om hun gelijk, die ze hebben, maar daarbij de OP negeren wat goed voor hem zou zijn.

Kijk dat is precies wat ik bedoel.

Er moet een goede balans zijn. Je hier een OP die zwaar overgewicht heeft en vraagt om eten waardoor hij kan afvallen. Een OP die naar alle waarschijnlijkheid een ongelofelijk k*t dieet heeft, anders zou hij geen vetpercentage hebben van 45%.
Ik geef een voorbeeld van wat hij kan eten, maar dat hij moet oppassen met de inname van eigeel, omdat zijn voeding over het algemeen nog niet naar behouden is en naar alle waarschijnlijkheid zijn ratio ook niet. Dan kan AA hem toch echt wel parten gaan spelen.

AA versnelt het inflammatoire proces, het promoot deze wanneer deze ontstaat (de ''ignition'' ahw) en onderdrukt deze wanneer deze tot een einde loopt. Dat is k*t als je de kern van het probleem niet aanpakt (slechte voeding/levensstijl die deze shit veroorzaakt). Op het moment dat je beter gaat eten en je leven betert zal je al minder kans hebben dat je ziektes/problemen veroorzaakt in je lichaam, en dan kan AA zn effecten al veel minder (tot niet) uitoefenen (mits je het goed doet uiteraard).

En je kunt dan beter een paar standaard visoliecapsules nemen om de effecten te dempen dan AA inname te minderen, vergeet niet dat AA essentieel is. Dan kun je gewoon eigeel blijven eten zonder mogelijke nadelige effecten.

Weinig AA is net zo slecht als te veel EPA. Uiteindelijk blijven we zoogdieren en hebben we gewoon AA nodig, dan moet je daar niet in gaan minderen en ook niet te veel eten van iets dat zoogdieren niet nodig hebben en de werking van AA stoort (EPA dus).

AA versnelt het inflammatoire proces, het promoot deze wanneer deze ontstaat (de ''ignition'' ahw) en onderdrukt deze wanneer deze tot een einde loopt. Dat is k*t als je de kern van het probleem niet aanpakt (slechte voeding/levensstijl die deze shit veroorzaakt). Op het moment dat je beter gaat eten en je leven betert zal je al minder kans hebben dat je ziektes/problemen veroorzaakt in je lichaam, en dan kan AA zn effecten al veel minder (tot niet) uitoefenen (mits je het goed doet uiteraard).

En je kunt dan beter een paar standaard visoliecapsules nemen om de effecten te dempen dan AA inname te minderen, vergeet niet dat AA essentieel is. Dan kun je gewoon eigeel blijven eten zonder mogelijke nadelige effecten.

Weinig AA is net zo slecht als te veel EPA. Uiteindelijk blijven we zoogdieren en hebben we gewoon AA nodig, dan moet je daar niet in gaan minderen en ook niet te veel eten van iets dat zoogdieren niet nodig hebben en de werking van AA stoort (EPA dus).

Ja het klopt wat je zegt

Maar lees nu nog eens de thread door en wat ik op het einde zeg.

Dan zijn we het toch met elkaar eens of niet?

Ja het klopt wat je zegt

Maar lees nu nog eens de thread door en wat ik op het einde zeg.

Dan zijn we het toch met elkaar eens of niet?
Ik snap wat je bedoelt en ben het ook niet met je oneens,

maar wat ik bedoel te zeggen is dat het verstandiger is gewoon iets meer visolie te nemen dan eigeel te minderen. Een paar standaard visolie capsules (2-4) vermindert die ratio drastisch en dan heb je nog steeds de rest van de voordelen van eigeel (m.n. de shitload aan micro's)

Verder wel goed om op dit soort details te letten natuurlijk.

Voeg cardio goed voor de hart HIIT zijn goed voor je:)

wow bedankt voor jullie aandacht, ik heb mijn probleem opgelost, ik heb vandaag eieren, champignons paprika mix gehaald en magere melk bruin bood en kalkoenfilet. dat allemaal is voor ontbijt. ik heb een speciale schema voor me zelf gemaakt en dat is JUST BREAKFAST dat wilt zeggen dat ik 7 dagen per week alleen maar ontbijt. lunch & avondmaaltijd doe ik niet.
en dat is voor januari-juni 2014. in die periode ga ik ook 7x per week trainen. owh jah en ik heb whey perfection besteld van B&F. zo krijg tenminste nog wat protein want lunch en avondmaaltijd doe ik niet

Enkel ontbijt is geen goed idee. Neem aan dat je gewicht wil verliezen?

Begin de dag es met een goed ontbijt, havermout, whey poeder, banaan.
Daarna, ongeveer 2u later, een tussendoor zoals een whey shake.
Daarna een volwaardige maaltijd, zoals kipfilet met wat brood.
Dan terug een tussendoor zoals een shake met een stuk fruit of cashew nootjes of iets dergelijk.
Avondmaal wat de pot schaft, aardappelen, vlees, groente, één bord is genoeg ;)
Probeer voor het slapen ook nog wat kwark te eten.

Dit is echt basis, hoeveelheden hoef je nog niet echt op te letten. Hou dit ff aan en zie hoe je erop gaat.
Als je gewicht wil kwijtraken MOET je eten en zeker geen maaltijden schrappen.

Dit is echt basis, hoeveelheden hoef je nog niet echt op te letten. Hou dit ff aan en zie hoe je erop gaat.
Dat klopt. Ik ken iemand die voorheen 143 kg woog wel bij 2m lengte maar gevolgen van ziekte en prednison. Hij moest juist veel meer gaan eten dan hij deed. Ontbijt werd vergroot van 1 bth naar 2 bth met yoghurt en verse jus, lunch werd groter en avondeten verdubbeld. Hij at veel te weinig.. is nu in een half jaar tijd 18 kilo afgevallen door alleen maar meer te gaan eten. En suiker uit koffie en thee te schrappen. Dat wel.

Zoveel mogelijk onbewerkte producten en geen kant-en-klaar producten. Vaak zitten in bewerkte en klant-en-klaar producten toevoegingen die je liever niet wil. Veel zout, suiker en vet.
Dit. Ik ben zelf 107kg geweest, toen ik stopte met het eten van 'processed' foods ging het hard!

Dit. Ik ben zelf 107kg geweest, toen ik stopte met het eten van 'processed' foods ging het hard!

Mirin stats

---------- Toegevoegd om 16:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:24 ----------

Enkel ontbijt is geen goed idee. Neem aan dat je gewicht wil verliezen?

Begin de dag es met een goed ontbijt, havermout, whey poeder, banaan.
Daarna, ongeveer 2u later, een tussendoor zoals een whey shake.
Daarna een volwaardige maaltijd, zoals kipfilet met wat brood.
Dan terug een tussendoor zoals een shake met een stuk fruit of cashew nootjes of iets dergelijk.
Avondmaal wat de pot schaft, aardappelen, vlees, groente, één bord is genoeg ;)
Probeer voor het slapen ook nog wat kwark te eten.

Het maakt niet uit wanneer je eet ik eet rijst voor het slapen gaan.

Terug
Naar boven