Fitness Seller

Hoelaag gaan in kcalls

sjorsdoren94

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
440
Lengte
1m82
Massa
80kg
Vetpercentage
10%
ben nu 2 weken aan het cutten
begin 79kg
1e week at ik 2050 kcalls 79.5kg
2e week 1950 kcalls 79kg
blijf op mijn gewicht hangen tot hoe laag zou ik kunnen gaan?
sterf de hele dag bijna van de honger doe blijkbaar iets verkeerd denk ik.

Je bent pas 2 weken bezig.
Ik zou het eerst maar eens wat langer volhouden.

je kan wel je voeding even controleren. Misschien da je toch ergens een rekenfout hebt gemaakt en dat je meer eet dan je dacht?

• Topic Starter Topic Starter
Je bent pas 2 weken bezig.
Ik zou het eerst maar eens wat langer volhouden.

je kan wel je voeding even controleren. Misschien da je toch ergens een rekenfout hebt gemaakt en dat je meer eet dan je dacht?
alles is al gecheckt heb ook op de verpakkingen gekeken of het allemaal klopt

Je bent 1,86 en wilt 70kg wegen? Je eet eerder te weinig als teveel en hebt gewoon te weinig spieren waardoor je verbranding waarschijnlijk erg laag is (waardoor je ook moeizamer afvalt). Je kan droogtrainen, maar het is 10x gemakkelijker om eerst wat spier aan te zetten op dat gewicht en daarna droog te trainen.. Als je net genoeg clean eet gaat je vet% mogelijk nog omlaag op dit gewicht.

Je bent 1,86 en wilt 70kg wegen? Je eet eerder te weinig als teveel en hebt gewoon te weinig spieren waardoor je verbranding waarschijnlijk erg laag is (waardoor je ook moeizamer afvalt). Je kan droogtrainen, maar het is 10x gemakkelijker om eerst wat spier aan te zetten op dat gewicht en daarna droog te trainen.. Als je net genoeg clean eet gaat je vet% mogelijk nog omlaag op dit gewicht.
waarom zegt iedereen dat is te ligt weeg als ik nu weer ga eten dan gaat mijn bf weer omhoog en dan wil ik niet ik wil juist naar de 10-8% en dan weer goed vreten voor de gainzzz
hier oordeel zelf maar misschien ben ik anders gebouwd lichte botten ofzo:roflol:
deze zijn van 12 december toen woog ik nog ongeveer 82/84 kilo
moet je niet naar mijn kop kijken door het spanning zetten :P

IMAG0009.jpg

IMAG0028.jpg

IMAG0023.jpg

IMAG0022.jpg

IMAG0015.jpg

Waarom vraag jij zoveel???

Ja inderdaad, elke dag nieuwe topics haha, inderdaad leer je van, maar van stickies lezen ook.

waarom zegt iedereen dat is te ligt weeg als ik nu weer ga eten dan gaat mijn bf weer omhoog en dan wil ik niet ik wil juist naar de 10-8% en dan weer goed vreten voor de gainzzz
hier oordeel zelf maar misschien ben ik anders gebouwd lichte botten ofzo:roflol:
deze zijn van 12 december toen woog ik nog ongeveer 82/84 kilo
moet je niet naar mijn kop kijken door het spanning zetten :P

Je kan wel afvallen, alleen als je op den duur toch meer spier wilt kan je beter nu proberen wat aan te zetten, omdat het daarna zoveel gemakkelijker gaat. Dat je bf direct omhoog gaat bij meer eten ligt er misschien aan dat je voeding nog niet in orde is.. Dat weet ik niet.

ben nu 2 weken aan het cutten
begin 79kg
1e week at ik 2050 kcalls 79.5kg
2e week 1950 kcalls 79kg
blijf op mijn gewicht hangen tot hoe laag zou ik kunnen gaan?
sterf de hele dag bijna van de honger doe blijkbaar iets verkeerd denk ik.

Je wilt cutten en droger worden maar je stond al stil met massa bouwen.
Dan begin je vervolgens met een training systeem waarbij je al helemaal amper energie gebruikt en al helemaal geen massa zal bouwen en vervolgens open je weer een topic dat het droger worden niet lukt.

ppffffff.

We hebben er meerderen altijd op de fora. Ze willen van alles en 3 jaar verder en 3 kuurtjes verder zijn ze nog steeds niets gegroeid en geen kilo zwaarder en groter en droger.
Ik voorspel voor jou hetzelfde.

Ga nou eerst eens een knap schema volgen voor een tijdje. Knap trainingschema en een knap voedingschema en dat een tijdje volhouden.

Trial and error denk ik :) Ik heb ook nog nooit een series resultaat gehaald met cutten :s
Ben nu wel terug van 3x FB HST schema overgestapt op 5x split 4-6 reps en merk toch vooruitgang (ook al blijft mijn gewicht hetzelfde)

Kun je proberen:

Ontbijt skippen en koffie drinken tegen het hongergevoel
Dan kun je vanaf de middag meer eten (beetje IF dus)

's middags geen carbs (beetje carb nite solution)

Snelle koolhydraten voor en na je training eten (beetje carb backloading)

Slaap je voldoende (minstens 7u)? (lukt mij dit dikwijls ook niet)

Indien dat niet helpt: meer cardio
Begin met tabata rondje touwtjespringen bvb, daarna 2 rondjes (eerst 2x pw, daarna langzaam verhogen)
1x pw uurtje rustig gaan wandelen

Wat is je onderhoud?

http://www.fitsociety.nl/afvallen/bereken-jouw-caloriebehoefte/
En dan katch mcardle (1 van de meest nauwkeurige)

Ik begon mijn cut vorig jaar op 2900 kcal en ik ben een vrouw. Nu ben ik wellicht een uitzondering, maar 2000 zal hoe dan ook te laag zijn. Je moet rustig aan beginnen zodat je langzaam omlaag kan gaan op het moment dat je wel stil komt te staan.

2 weken is trouwens veel te kort om te oordelen of je stil staat. Soms verlies je 1 week niets en de week erop ineens 2 kg. Je gewicht zou over een lange periode moeten dalen, maar dit gaat nu eenmaal met pieken en dalen.

Hou je ook centimeters bij?

iedereen zegt ook iets anders de ene zegt cutten de andere zegt eten:bang:
dan moet eerst vreten tot 20% bf en dan pas cutten terwijl ik al 15+ bf heb ? ?
@SP1988 hij zegt BMR 1954 en onderhoud 2687 nee hou geen centimeters bij maak elke week paar foto,s
@DiSTuRBeD dacht dat ontbijt het belangrijkste van de dag was.
slaap 5/6 uur voedings schema upload ik wel even.
voeding schema heb ik geen problemen mee
training schema denk ik wel goed nu niet mijn sterkste punt.
als het goed is heb ik bijna een nieuwe baan dus zal ik ook wat meer moeten eten

4545454.png

Wat heb je bij activiteit level ingevoerd en wat zijn je huidige stats?

Heb je voor je begon met cutten je voeding bij gehouden?

Of je wilt cutten of bulken is helemaal aan jou. Ook de manier waarop (iifym, if, keto etc.). Ik zou zeggen doen waar je je goed bij voelt. Ik zou persoonlijk lean bulken en langzaam je stofiwisseling verhogen zodat je op ruim meer calorieën kunt gaan cutten.

Wat heb je bij activiteit level ingevoerd en wat zijn je huidige stats?

Heb je voor je begon met cutten je voeding bij gehouden?

Of je wilt cutten of bulken is helemaal aan jou. Ook de manier waarop (iifym, if, keto etc.). Ik zou zeggen doen waar je je goed bij voelt. Ik zou persoonlijk lean bulken en langzaam je stofiwisseling verhogen zodat je op ruim meer calorieën kunt gaan cutten.
ik heb 2 gedaan wat bedoel je met huidige stats ?
let nu ongeveer half jaar echt op mijn voeding nu ik het verschil zie motiveert het me nog meer.
je metabolische buffer vergroten zodat je op ruim meer calorieën kunt gaan cutten.
dat stukje begrijp ik niet.

@DiSTuRBeD dacht dat ontbijt het belangrijkste van de dag was.
=> nopez
Is één van de vele fitness mythes :)

Net zoals de mythe dat je na 20u niets meer mag eten ...

Je wilt cutten en droger worden maar je stond al stil met massa bouwen.
Dan begin je vervolgens met een training systeem waarbij je al helemaal amper energie gebruikt en al helemaal geen massa zal bouwen en vervolgens open je weer een topic dat het droger worden niet lukt.

ppffffff.

We hebben er meerderen altijd op de fora. Ze willen van alles en 3 jaar verder en 3 kuurtjes verder zijn ze nog steeds niets gegroeid en geen kilo zwaarder en groter en droger.

Ga nou eerst eens een knap schema volgen voor een tijdje. Knap trainingschema en een knap voedingschema en dat een tijdje volhouden.
in mijn vorige topic vroeg ik of je anders moet trainen tijdens de cut iedereen zou gewoon zoals je het nu ook doet.

dat wil ik niet :(
denk serieus elk uur van de dag aan fitness gewoon omdat ik graag wat wil bereiken.
daarom heb ik ook zoveel topics :duh:
fitness junky

Laatst bewerkt:
in mijn vorige topic vroeg ik of je anders moet trainen tijdens de cut iedereen zou gewoon zoals je het nu ook doet.

In een cut moet je hetzelfde blijven trainen als altijd, dus altijd op massa blijven trainen als dat je doel is.
Als je in een cut al aanpassingen doet aan je training dan is het alleen: gewichten omhoog, herhalingen eventueel omhoog en tempo omhoog.

Jij doet precies het omgekeerde nu he.
Jij gaat omlaag in aantal trainingen, omlaag in gewicht, omlaag in reps, omlaag in aantal oefeningen en omhoog in rust. Daar ga je dus niet zomaar droger mee worden.

In een cut moet je hetzelfde blijven trainen als altijd, dus altijd op massa blijven trainen als dat je doel is.
Als je in een cut al aanpassingen doet aan je training dan is het alleen: gewichten omhoog, herhalingen eventueel omhoog en tempo omhoog.

Jij doet precies het omgekeerde nu he.
Jij gaat omlaag in aantal trainingen, omlaag in gewicht, omlaag in reps, omlaag in aantal oefeningen en omhoog in rust. Daar ga je dus niet zomaar droger mee worden.
dacht dat droog worden gewoon met voeding te maken had.
hoezo lager dan ik ga toch juist proberen hoger pakken ?
beter het schema hiervoor tot ik klaar ben met de cut ?

dacht dat droog worden gewoon met voeding te maken had.
hoezo lager dan ik ga toch juist proberen hoger pakken ?
beter het schema hiervoor tot ik klaar ben met de cut ?

Je begon toch eerst met veel lichter te pakken? En met nog maar 3 oefeningen voor je hele lichaam in plaats van 3 voor een spiergroep.

Ja als je gaat cutten dan ga je nooit van schema veranderen behalve op de manier zoals ik net aangegeven heb. Je wilt dan meer doen, niet minder.
Minder komt vanzelf als de cut te lang gaat duren en te diep gaat worden. Net zoals de kracht die in een cut sowieso minder gaat worden.
Dan is het grote onzin om op kracht te gaan trainen. Geen enkele serieuze bodybuilder die dat doet.

Terug
Naar boven