MuscleMeat

hoelang duurde het voor dat je 100kg kon drukken?

Is ook relatief...Ik denk dat je zeker wel meer moet kunnen...

Deejay_Spike zei:
er zijn tegenwoordig trainingssystemen die op een aantal weken soms 20 of 25kg nog op je huidige max kunnen zetten, terwijl je ook al jaren traint en zo.
vertel vertel!!!! toe dan!!!

builderB zei:
je gaat me niet vertellen dat je als mager schriel ventje begon met BB en na 2.5 maand 100kg drukte ? Volgens mij was je al op één of andere manier vooraf 'sterk' ? :)

willem 2 zei:
Ik beschuldig niemand van het gebruik van a.s, ik beweer alleen dat een bank van 100 kg lang niet voor iedereen mogelijk is.
Niet voor iedereen, nee. Maar iemand van 60 kilo of meer zal het zeker clean en zonder shirt kunnen. Het zal, als je licht bent, meestal niet al te snel gebeuren. Maar een paar jaar goede training en voeding zal bij veruit de meeste mensen genoeg zijn. En dan hoef je echt geen talent te zijn. Iemand met veel talent drukt 1,5x 'n lichaamsgewicht in een kwestie van maanden, niet jaren. (gesteld dat ook daar training en voeding op orde is)

Dat zijn dan toch wel mensen met heel veel talent imo.... ik heb er nog maar weinig gezien die dat in een paar maanden voor mekaar hebben gekregen.

matthieu zei:
Dat zijn dan toch wel mensen met heel veel talent imo.... ik heb er nog maar weinig gezien die dat in een paar maanden voor mekaar hebben gekregen.
Omdat ze geen goeie voeding hebben en/of er niet naar trainen

Dat is ook zo, maar dan nog.....

dj_phreak zei:
Niet voor iedereen, nee. Maar iemand van 60 kilo of meer zal het zeker clean en zonder shirt kunnen. Het zal, als je licht bent, meestal niet al te snel gebeuren. Maar een paar jaar goede training en voeding zal bij veruit de meeste mensen genoeg zijn. En dan hoef je echt geen talent te zijn. Iemand met veel talent drukt 1,5x 'n lichaamsgewicht in een kwestie van maanden, niet jaren. (gesteld dat ook daar training en voeding op orde is)

Het is dan wel vreemd vind ik dat ik die mensen nog nooit tegen gekomen ben, die in een aantal maanden 1,5 keer hun eigen lichaams gewicht drukken.
Let wel: zonder anabolen, want over groep mensen heb ik het.

Ik heb in al die jaren dat ik train op zes verschillende sportscholen getraind hier in de zaanstreek, en ik ben zo"n jongen waar jij over spreekt nog niet tegen gekomen, wel het omgekeerde jongens die jaren trainen vooral ecto"s en die dan nog steeds geen 100 kg drukken.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik over bodybuilders praat, ik ben een van de weinigen die de twee sporten combineerd.

Een van mijn trainingsmaten is buitengewoon talentvol met bankdrukken, hij drukt met een eigen lichaamsgewicht van 84 kg 157,5 kg op de bank in zijn t shirt maar de man traint ook al 10 jaar.

Maar het zou kunnen wat jij beweerd, het is allemaal slechts mijn mening, en alleen maar gebaseerd op mijn eigen ervaring.
Groet;
Willem 2

dj_phreak zei:
m.i.:
beginner: 80% training, 20% voeding
gevorderd: 50/50
elite: 40/60
bij een beginner is voeding bijna te verwaarlozen, en training zelfs ook, maakt niet uit wat ze doen, progressie is er altijd ;)

dat voeding het belangrijkste is bij een elite vind ik wat tever, ik zou het meer bij een 50/50 ratio houden. Als je genoeg clean eet heb je het wel goed voor elkaar imo, een echt uitgekiemd dieet waar elke kcal van belang is hoeft niet echt :)

LammeTak zei:
Is die voeding dan echt DE sleutel tot succes?
Dat, en variatie ;)

willem 2 zei:
Het is dan wel vreemd vind ik dat ik die mensen nog nooit tegen gekomen ben, die in een aantal maanden 1,5 keer hun eigen lichaams gewicht drukken.
Let wel: zonder anabolen, want over groep mensen heb ik het.
Ik ook. Zo'n jongen met supertalent heb ik zelf mogen trainen. Dat ging echt nergens meer over, zo snel werd hij sterk. Jammer dat hij helemaal geen motivatie had om het te blijven doen, maar ook wel begrijpelijk als je na 9 maanden al op een wedstrijd 6x lichaamsgewicht totaal tilt, helemaal raw (zelfs zonder riem, zonder kniebanden).

Ik heb in al die jaren dat ik train op zes verschillende sportscholen getraind hier in de zaanstreek, en ik ben zo"n jongen waar jij over spreekt nog niet tegen gekomen, wel het omgekeerde jongens die jaren trainen vooral ecto"s en die dan nog steeds geen 100 kg drukken.
Tja, die mensen ziet iedereen veel. Maar dan blijft de vraag: kunnen ze het niet omdat ze absoluut geen talent hebben, of doen ze iets verkeerd? Vaak wordt hard trainen verward met goed trainen. Ik ken ook tientallen mensen die keihard trainen en nog steeds broodmager zijn. Maar ik ken niet 1 iemand die goed traint en niet behoorlijk groot en sterk is geworden. En dat geldt ook voor jongens die ooit begonnen met een gewicht van 50-55 kilo.

Maar het zou kunnen wat jij beweerd, het is allemaal slechts mijn mening, en alleen maar gebaseerd op mijn eigen ervaring.
precies, we weten alleen wat we zelf meemaken. Of lezen, natuurlijk.

Terug
Naar boven