MuscleMeat

hoelang duurde het voor dat je 100kg kon drukken?

85 is mijn max

door een vroegere sleutelbeenbreuk zal ik helaas die 100 niet halen:o

1jaartje voor mij:p

ik hoop het ooit te kunnen doen, zit aan de 50kg lol...

MonsterStrength zei:
100 is niet veel, zelfs met blessure lukt dat wel ??? Dat je 200 niet zou halen is iets anders, maar 100 ... ;)

Dat lijkt mij dus ook.. Met een propere bench techniek is de belasting van het sleutelbeen toch niet zo extreem hoog... Dus de halter laag op de borst en in een rechte lijn uitstoten...

heb ook sleutelbeenbreuk gehad, zou het daardoor zijn dat ik maar 50 kan? :rolleyes:

nog steeds niet aan gekomen ;-0

MonsterStrength zei:
100 is niet veel, zelfs met blessure lukt dat wel ??? Dat je 200 niet zou halen is iets anders, maar 100 ... ;)

Ik las anders op een ander forum in een topic van iets meer dan een jaar geleden dat jij vertelde dat je 3 keer 90 drukte, en een top had van 1 keer 107,5 kg.

Dus ik denk dat een bank van 1 keer 100 kg voor iemand die clean traint een vrij goede prestatie is, en lang niet voor iedereen is weggelegd, als er a.s bij komt kijken dan is het natuurlijk een ander verhaal, dan drukt iedereen 100 kg op de bank, dat lijkt mij duidelijk.
Groet;
Willem 2.

willem 2 zei:
Ik las anders op een ander forum in een topic van iets meer dan een jaar geleden dat jij vertelde dat je 3 keer 90 drukte, en een top had van 1 keer 107,5 kg.

Dus ik denk dat een bank van 1 keer 100 kg voor iemand die clean traint een vrij goede prestatie is, en lang niet voor iedereen is weggelegd, als er a.s bij komt kijken dan is het natuurlijk een ander verhaal, dan drukt iedereen 100 kg op de bank, dat lijkt mij duidelijk.
Groet;
Willem 2.

hehe, wat een onzin weer! en onrechtstreeks beschuldig je MS er nu van AS te gebruiken. hoe kortzichtig :D

willem 2 zei:

Groet;
Willem 2.

LOL, 100KG op de bank is mogelijk voor iedereen zeker als je erna leeft. Uitzonderingen daargelaten.

GoHeavyLifter zei:
hehe, wat een onzin weer! en onrechtstreeks beschuldig je MS er nu van AS te gebruiken. hoe kortzichtig :D

Ik beschuldig niemand van het gebruik van a.s, ik beweer alleen dat een bank van 100 kg lang niet voor iedereen mogelijk is.
En ik wijs ms er alleen op dat hij nog niet zo lang geleden zelf ook maar net boven de 100 zat met zijn bank meer niet.

En dan nog het drukken met een pak is wel even wat anders als gewoon in je t shirt bankdrukken, en je eigen lichaamsgewicht speelt ook een rol aan het afmeten van een prestatie met bankdrukken.
Dus ik vind dat je 100 kilo bankdrukken niet moet afdoen alsof het niks voorsteld.
Willem 2.

heb hier ook al vaak gelezen dat sleutelbeen breuken de oorzaak zijn om nooit 100kg te kunnen benchen?? waarom zou je 85kg wél kunnen benchen en 100kg niet?

ik zelf heb m'n sleutelbeen ook een keer gebroken en druk nu 115kg, in de toekomst (ver) wil ik 200 raw drukken en ik vind nergens excuses om da niet te kunnen. buiten dan dat ik te vlug zou opgeven of me op voorhand al gewonnen geef...

ik heb ook m'n lies gescheurd vroeger waardoor ik 2 weken niet kon stappen, en nu squat ik met 250kg. en nee, ik heb geen aanleg. ik train gewoon hard.

willem 2 zei:
Ik beschuldig niemand van het gebruik van a.s, ik beweer alleen dat een bank van 100 kg lang niet voor iedereen mogelijk is.
En ik wijs ms er alleen op dat hij nog niet zo lang geleden zelf ook maar net boven de 100 zat met zijn bank meer niet.

En dan nog het drukken met een pak is wel even wat anders als gewoon in je t shirt bankdrukken, en je eigen lichaamsgewicht speelt ook een rol aan het afmeten van een prestatie met bankdrukken.
Dus ik vind dat je 100 kilo bankdrukken niet moet afdoen alsof het niks voorsteld.
Willem 2.

ok dan, :thumbup:

Ok, no hard feelings bro.
willem 2.

Ik ben het ook wel met willem 2 eens hoor.. er zijn echt een hoop mensen die dat nooit zullen halen en er echt wel veel voor doen...

maand of 2,5

Er is een verschil tussen "er veel voor doen", en "er veel voor doen op de juiste manier". Iemand die er veel voor doet in de zin van elke avond gaan banken ipv tv te kijken bv zal toch moeite hebben om de 100 te halen snap je. Dit is beetje zoals de squat 200 discussie, iedereen kan het halen, maar dan moet je er wel wat voor doen, op de juiste manier.

Dat ben ik ook zeker met je eens!

Ze zeggen als je naturel bent dat je ongeveer 140% van je lichaamsgewicht maximaal kunt bankdrukken!! Ik ken sommige die gaan er ver boven en sommige komen niet eens boven hun eigen gewicht...

Freax19 zei:
Ze zeggen als je naturel bent dat je ongeveer 140% van je lichaamsgewicht maximaal kunt bankdrukken!! Ik ken sommige die gaan er ver boven en sommige komen niet eens boven hun eigen gewicht...

dat kan eventueel een maatstaf zijn, maar dat houdt geen rekening met lichaamsgewicht en lichaamsbouw en andere factoren. maar ik zou zeggen dat 150% idd wel een goed gemiddelde is voor velen. maar dat wil niet zeggen dat je er niet bovenop kan geraken :D er zijn tegenwoordig trainingssystemen die op een aantal weken soms 20 of 25kg nog op je huidige max kunnen zetten, terwijl je ook al jaren traint en zo.

Terug
Naar boven