AndroidHealthClinic

Hoeveel eieren (inclusief dooier) eten jullie per dag?

Peiling Peiling Ik eet dagelijks...

• 1 à 2 eieren (inclusief dooier)

Stemmen: 91 39,9%
  • 3 à 4 eieren (inclusief dooier)

Stemmen: 81 35,5%
  • 5 à 6 eieren (inclusief dooier)

Stemmen: 33 14,5%
  • Meer dan 6 eieren (inclusief dooier)

Stemmen: 9 3,9%
  • Ik eet enkel en alleen het ei-eiwit, niet de dooier.

Stemmen: 14 6,1%

• Totaal stemmers
    228
2 á 3, gebakken met dooier.

6 dagen in de week 3, meestal omeletje of gekookt.

Meestal twee, met dooier. Gekookt of gebakken, net waar ik zin in heb.
Soms eentje door een blik tonijn heen om er burgers van te bakken.

14/dag zonder dooier

1 ei per dag

Haal mijn vetten vooral uit eierdooier

6 heel per dag en 16 witte per dag

1...Maar dan wel een struisvogel ei

geen? eieren zijn overrated.

Overrated? Underated zeker, eiwit supplementen die zijn pas overrated. Er gaat niks boven "echt" eten.

Eieren zijn goedkoop en een uitstekende bron van eiwit, cholesterol en vitaminen. Allen zeer belangrijk voor bodybuilding.

En voor de topicstarter:
De doorsnee persoon krijgt GEEN verhoogd serum cholesterol van ei geel. Gefrituurd eten is daar vaak de groter boosdoener... doe de test eet iedere dag een kommetje frieten voor een maand. Laat je bloed trekken. De volgende maand eet je 6 hele eieren per dag. Laat opnieuw je bloed trekken. Resultaat zal voor zich spreken.

Ikzelf eet 12 eieren per dag waarvan 4 à 5 hele. Heb zeer goede cholesterol waarden. Ik zou zelfs 12 hele eieren durven eten zonder schrik voor hart en vaatzieken maar dat zou een te groot gedeelte vormen van mijn totale kcal innname.

0 ik krijg al meer dan voldoende eiwitten binnen door andere voeding/drinken/klein beetje whey

Gemiddeld 2 per dag nu. Ik ben het trouwens helemaal met Davy1010 eens: eieren zijn underrated.

Overrated? Underated zeker, eiwit supplementen die zijn pas overrated. Er gaat niks boven "echt" eten.

Eieren zijn goedkoop en een uitstekende bron van eiwit, cholesterol en vitaminen. Allen zeer belangrijk voor bodybuilding.

En voor de topicstarter:
De doorsnee persoon krijgt GEEN verhoogd serum cholesterol van ei geel. Gefrituurd eten is daar vaak de groter boosdoener... doe de test eet iedere dag een kommetje frieten voor een maand. Laat je bloed trekken. De volgende maand eet je 6 hele eieren per dag. Laat opnieuw je bloed trekken. Resultaat zal voor zich spreken.

Ikzelf eet 12 eieren per dag waarvan 4 à 5 hele. Heb zeer goede cholesterol waarden. Ik zou zelfs 12 hele eieren durven eten zonder schrik voor hart en vaatzieken maar dat zou een te groot gedeelte vormen van mijn totale kcal innname.
Cholesterol is niet eens de oorzaak van atherosclerosis, een verhoogde hoeveelheid atherogene lipoproteines is dat (best te meten door LDL-P met een NMR-test, of in Nederland, door Apo-B). Niet door TC of LDL-C.

Een verhoogd LDL-C is alleen slecht als LDL-P daarmee ook gestegen is. Je kunt echter ook een laag LDL-C hebben en een hoog LDL-P, dan ben je net zo slecht af als degene die daarbij ook een hoog LDL-C heeft.

Eieren kunnen wel cholesterol verhogen in sommigen maar verhogen ook de grootte van de lipoproteines. Grotere lipoproteines kunnen meer cholesterol dragen. Als LDL-C stijgt maar de grootte van de LDL-deeltjes ook, betekent dat waarschijnlijk dat de hoeveelheid LDL-deeltjes (LDL-P) onveranderd is gebleven. Daarom is LDL-C an sich een enorm waardeloze graadmeter voor hart- en vaatziekten, wil je daar enigszins waarde aan kunnen hechten, dien je (onder andere) ook de grootte van je lipoproteines te laten meten (lipoproteine subfracties).

Dus met jouw ''onderzoekje'' zou je niet veel opschieten :o

12 eieren per dag LOL.
Zit je dan niet de hele dag te stinken?

5 hele spiegel eitjes braden in de pan, soms ook wat spek blokjes erbij

Hebben jullie kippen n de achtertuin ofzo?

Ik vond het al nice dat ik 4 hele pdag at.. sommige eten er nog 10+ eiwitten bij... zonde om het goude bolletje weg te gooien!!! Voor het eiwit kan je dan beter kip of vis pakken als je dan toc de dooier weggooit...

Koop dan liever vloeibaar eiwit. Ik eet ook 2-3 per dag, bij ontbijt, met spek .... nom nom :P

2 volledige eieren 's ochtends en 4 eiwit.

14 in totaal, 7 smorgens met 8rijstwafels en 7 in de namiddag met 8 rijstwafels. Geen eidooiers, kook per keer 2 dozen van 30 eieren dus 60 totaal, kom ik toch 4 dagen toe ;-)

Terug
Naar boven