AndroidHealthClinic

Hoeveel junkfood eet een DBBer?

Van junkfood afblijven is toch vooral een kwestie van gewoon andere dingen in huis halen. Als ik junkfood in huis heb gaat het ook gegarandeerd op vroeg of laat. Dus het begint gewoon bij het shoppen en daar al bewuste keuzes maken. Het helpt dan als je goed gegeten hebt als je inkopen gaat doen. Als je honger hebt, heb je meer de neiging om zoete dingen of junk te kopen (is dacht ik ooit onderzocht).

Helemaal waar. Mijn hardste tijden waren ook de dagen dat ik met een volle maag inkopen deed en (daardoor?) bijna alleen maar groenten en kip in huis haalde.

Nu ik cut de afgelopen 4 weken slechts 1x patat gehad met satesaus, 'n frikandel en 'n kroket.

Is enige junk van mij deze cut.

Normaal gesproken at ik iedere week wel patat, satesaus, frikandel, kroket, 'n pizza, 'n ben & jerry's en 2-3 blikken red bull per dag.

ik eet best veel "junk"op een dag, koekjes,ijs en chips komt het vaakst voor, maar lekker boeie
iifym

Idd :roflol:

sinds ik koekjes en shit eet als carbs maak ik de gains van mijn level

srs

IIFYM

niet dat ik expres zooi ga eten omdat het kan want mentaal doet het wel iets met je, maar voor het totaalplaatje maakt het idd srs geen zak uit waar je ekv vandaan komt

Ik wel is lekkerder dan brood man srs

3 x per week mac, kfc of burger king

Ik wel is lekkerder dan brood man srs

waarom denk je dat ik zoveel junk, aan de andere kant denk ik wel dat je voldoende vits en ijzer etc. binnen moet krijgen en dat gaat wel makkelijker met "goed voedsel", maar dat je meteen moddervet zou worden van meer junk is onzin.

Een junkDAG is echt crap.

Wanneer ik zin heb pak ik wat lekkers zolang het in mijn macros past. ( pannekoeken, ontbijtkoek) van de echt vettige shit blijf ik wel af. ( mac,kfc,doner)

Dit is al snel 3 a 4 keer per week.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bij de chinees neem ik altijd nasi met kip, dus dat zie ik niet als junk. Alleen die curry saus is misschien wat minder gezond. Maar er bestaan ook mensen die bij de chinees om friet vragen.

Bij de chinees neem ik altijd nasi met kip, dus dat zie ik niet als junk. Alleen die curry saus is misschien wat minder gezond. Maar er bestaan ook mensen die bij de chinees om friet vragen.
Dat vind ik f*cked; ga dan naar een frituur maar toch niet naar een afhaal ofzo :p

shit man, krijg honger van dit topic. Slotje pls

Sinds ik gezond eet, mis is al die suikerproducten totaal niet. Vind het zelfs niet lekker als ik ze nu pak. Vette hap op junkdagen kan ik wel van genieten.

Idd... ik word echt gek als ik frituur ruik, als ik zou junken zou ik me daar helemaal aan te buiten vreten friet frikandellen flinke klodder mayo lekkere kruiden op de friet :D

elke dag cheat ik...
een vanille wafel en cola zero... once a day....every day... zelfs in de Cut
6 meals strikt per dag... weekend valt er al wel eens een meal weg

cola zero is niet cheaten imo, en cola zero is smerig..

Nooit. Ik vind het niet lekker meer.

Sohardcore.jpg

:D

1-2xpw en ik cheat liever vette zooi dan zooi met veel suikers. In suiker zit geen eiwit, in vette producten vaak wel :cool:

Helemaal waar. Mijn hardste tijden waren ook de dagen dat ik met een volle maag inkopen deed en (daardoor?) bijna alleen maar groenten en kip in huis haalde.
idd + wat je ook hebt is de /care mentaliteit zodra je wat vet gaat winnen en al wat junkfood eet. Bij mij loopt dat dan steeds verder uit de hand. "ik zit toch al op 15% vet, ik eet toch al pizza dus kan ik ook wel gaan frituren..." en voor je het weet eet je alleen nog maar junk. Kan me wel voorstellen dat het bij veel mensen zo gaat, en bij dikkertjes is die /care mentaliteit natuurlijk helemaal doorgeslagen "ik ben toch al hopeloos, dus kan ik net zo goed helemaal los gaan en ervan genieten"...

Gewoon wennen aan een andere manier van eten en het belang van een gezond en esthetisch lichaam boven dat genot plaatsen is key, en dat begint gewoon al bij het moment dat je naar de winkel rijdt.

Bij gelegenheid/aanbod zal ik geen junk weigeren, maar zelf kopen liever niet.

Terug
Naar boven