XXL Nutrition

Hoeveel junkfood eet een DBBer?

idd + wat je ook hebt is de /care mentaliteit zodra je wat vet gaat winnen en al wat junkfood eet. Bij mij loopt dat dan steeds verder uit de hand. "ik zit toch al op 15% vet, ik eet toch al pizza dus kan ik ook wel gaan frituren..." en voor je het weet eet je alleen nog maar junk. Kan me wel voorstellen dat het bij veel mensen zo gaat, en bij dikkertjes is die /care mentaliteit natuurlijk helemaal doorgeslagen "ik ben toch al hopeloos, dus kan ik net zo goed helemaal los gaan en ervan genieten"...

Gewoon wennen aan een andere manier van eten en het belang van een gezond en esthetisch lichaam boven dat genot plaatsen is key, en dat begint gewoon al bij het moment dat je naar de winkel rijdt.

Bij gelegenheid/aanbod zal ik geen junk weigeren, maar zelf kopen liever niet.

Eenmaal de stap gemaakt is het ook helemaal niet zo moeilijk, tenminste bij mij niet. Als ecto kwam ik vroeger nooit aan, vrat alles wat los en vast zat. Nu het aankomen wat gemakkelijker gaat, moet ik er toch op letten. Gewoon de juiste producten kopen en als je een beetje kunt koken dan kun je alles lekker maken. + de gedachte dat je lichaam er veel aan heeft is voor mij meer dan genoeg. Eens in de zoveel tijd een vette hap gaat prima, maar geeft never meer de voldoening als voorheen :)

Als ik junk eet probeer ik toch min of meer verantwoorde junk te eten. Klinkt raar natuurlijk... en maakt maar half steek, maar het is vaak voor mijn geweten.
Zo zal ik nooit frietjes eten, maar enkel burgers.

Als ik junk eet probeer ik toch min of meer verantwoorde junk te eten. Klinkt raar natuurlijk... en maakt maar half steek, maar het is vaak voor mijn geweten.
Zo zal ik nooit frietjes eten, maar enkel burgers.

haha ja doe ik ook. of ik bestel 4 cheeseburgers en doe overal de broodjes eraf (buiten de onderkant van 1e en de bovenkant van de andere) en maak er een 4 dubbele cheeseburger in 1 bun van :p

Probeer het te beperken, voel me toch maar schuldig achteraf.
Een junk beperkt zich dan bij mij tot een zelfgemaakte hamburger/pizza :D of een extra portie kwark (srs)

1 keer per week, niet vaker

ik junk net zoveel ikzelf wil, en dat is me tot nu toe nog niet tegengevallen;)
wnnr je een 'echte bodybuilder" zou zijn met podiumaspiraties, dan verandert de zaak.

ongeveer 1x per week , behalve op vakanties dan bijna dagelijks.

of een extra portie kwark (srs)

2h3youw.jpg

ik heb juist een cornetto gegeten
het was waarschijnlijk al 4 jaar geleden dat ik nog ijs gegeten heb

Geen, kan het mij niet echt veroorloven momenteel. Als ik nog in 100% gezondheid terugkom wil ik wel een 90/10 regel of iets dergelijks aanhouden. Ben&jerry's FTW!

dagelijks, enigste gezonden in me dag is vaak het avondeten van me moeder.

not proud

Dubbele whopper haal ik wel eens (lees vaak) als ik echt trek heb.

Vreet niet het hele broodje gooi meestal de bovenkant met al dat mayo zooi weg, eet dan de onderkant en het vlees.
Soms neem ik er twee.

Bier max 1 keer per week, Tik ik er twee halve liters in en ben ik gewoon helemaal naar de klote.

Ouder worden is waardeloos :)

---------- Post toegevoegd Sun 29 Apr 2012 om 12:49 ----------

Ja dat vraag ik me ook af.
Zolang je bij de groenten met kip of ossehaas met rijst of nasi blijft kan je weinig gebeuren.

Over het algemeen is Chinees eten erg gezond.

De meeste mensen kennen de 'Chinese' keuken alleen van de afhaal (babi pangang etc.). De afhaal menu's lijken mij niet erg gezond.

Dat ligt er toch maar net aan wat je kiest?

Ook de afhaalchinees heeft een menukaart met zo'n 200 gerechten :D

Best vaak, maar kijk wel naar de voedingswaarde van een product.. dus wel eenigsinds verantwoord junk eten haha.

weleens dat ik saus over mijn perfect gebalanceerde dieet doe.
of dat ik glasje water extra pak.
of dat ik weer eens een wortel of tomaatje pak.

come at me dbb
come at me@@

Terug
Naar boven