XXL Nutrition

Hoeveel reps voor massa?

• Topic Starter Topic Starter
Niet de beste manier? dus jij zegt hoe meer spierpijn hoe minder spiergroei?
spierpijn is idd geen indicatie tot spiergroei of massa, maar het is wel goddamn nice om flink pijn te hebben overal the next day.

OT: na 2 jaar lang 3 setjes van 10 te doen hadden me spiere het wel gezien.
ik doe nu 4 setjes begin met 10 reps en eindig met 6 reps tot failure.

Train altijd met zware gewichten en tot failure dat is meestal 4/6 sets en volgens mij groeien ze wel hard

Train altijd met zware gewichten en tot failure dat is meestal 4/6 sets en volgens mij groeien ze wel hard

ja voor ieder is dat anders, jij groeit met 4 tot 6 setjes per oefening, ik groeide een hoop op 3 setjes, maar kheb nu voor de verandering 4 setjes gedaan van alles, na 2,5 jaar kan me lichaam dat wel flink aan denk ik!

Ik denk dat je flink moet periodiseren bijv, 12weken low reps op compounds en assistence 8 a 15 herhalingen, werkte voor mij erg goed alle compounds zijn flink gestegen kg ( ik deed het meer dan een half jaar ).

Basic strength werkt goed meer in de PL/strongmen gedeelte kijken daar vind je verschillende schema's waar je flink van kan worden.

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat je minder spiergroei hebt als je spierpijn hebt, maar het is niet omdat je spierpijn hebt dat het zeker is dat je spiergroei hebt.

OT: Ik heb een aantal maand 5x5 gedaan, en doe nu 3x8 omdat het een beetje traag vooruit ging de laatste weken.

Hard en intensief trainen in een reprange van 5-12 is altijd goed denk ik.
Als je 3 of 4 sets van hetzelfde aantal reps wilt maken moet je variëren in gewicht per set anders train je de eerste sets niet echt voluit. ;)
Met alle informatie die je kunt vinden is het belangrijk op gevoel te trainen en zo te ontdekken wat goed voor je werkt.
Succes.

Als je veel schema's van pro's in magazines leest zie je dat ze vaak de eerste set 15 reps doen en dan afbouwend zoals bv. 12-10-8-6. Door hoge reps komen je groeven dieper te liggen hoorde ik van een NL pro.

Iemand mee eens?

Ik heb geen groeven... :D

Als je veel schema's van pro's in magazines leest zie je dat ze vaak de eerste set 15 reps doen en dan afbouwend zoals bv. 12-10-8-6. Door hoge reps komen je groeven dieper te liggen hoorde ik van een NL pro.

Iemand mee eens?

hmm kan ma zo dat hij bedoelt dat hoge reps voor meer definitie is, en idd diepere groeven tonen meer definitie!
maar of dat echt met hoge reps het geval is weet ik niet.
kan iemand dit onderbouwen?

idd: diepere groeven = meer definitie zichtbaar volgens hem.

idd: diepere groeven = meer definitie zichtbaar volgens hem.

Als er 1 iets achterhaald is dan is het wel het feit dat je door op een bepaalde manier te trainen je spierdefinitie verbetert. Dat heeft enkel en alleen te maken met je vp%.

OT: Je kan er wel allemaal getallen op plakken maar ieder lichaam is anders, zoek uit waarop jouw lichaam het beste reageert. Zowieso is afwisseling en explosiviteit een handig iets om je spieren opnieuw te stimuleren.

Genen zijn lief

Je moet eens kijken naar de Training Lab op T-Nation. Daar zien we video's waarbij de bodybuilders meestal 3 reps doen, soms 5. En ze gainen zoals een gek..

Mijn motto: periodiseren!
mijnes is zon btj wat 3xl als signature heeft:

geloof nix, probeer alles!

(zoiets iig:P)

is toch voor iedereen verschillend, en de ene week gaat t gewoon net wat btr als anders en pas ik dat ook aan met reps!

Het is vrij lastig om uit te zoeken wat het beste voor je werkt. Wat VerrekteZakHooi zegt is iets dat ik ook doe. Nooit twee keer op dezelfde dag dezelfde spiergroep of dezelfde oefeningen (andere volgorde). Ook doe ik de ene keer pyramide, dan weer veel sets en lage reps of andersom. Ik weet niet of dat periodiseren is, maar het werkt bij mij erg goed. Je moet je spieren nooit laten wennen.

Zo zie ik jongens al 6 jaar lang elke week dezelfde training en oefeningen doen (ma: borst, di: rug, do: schouders, vr: benen). En die klagen steen en been dat ze niet meer vooruit komen. Go figure!

Jay Cutler zegt dat hij de diepe groeven in zijn quads te danken heeft aan lunges, de oefening. Ik denk dat dit meer genetisch is dan een bepaalde oefening als ik eerlijk ben.
Lunges the king of legs in contest prep, voor die reden. Voor massa op te bouwen kan je beter squatten, hack squatten, leg press en stiff leg dl doen.

On topic: afwisseling in reprange is the key (periodiseren)

Laatst bewerkt:
Als je net begint kan je best massa doen, dat zyn ongeveer 10 reps, 3 herhalingen, je zal ook merken dat je sterker wordt, dat is normaal
maar als je merkt dat je kracht niet meer overeen komt met je massa (je ziet er sterk uit maar dat ben je niet) dan kan je beter over gaan naar kracht (3 reps)

makkelijkste en in feite op termijn bekeken, meest correcte antwoord...
Tenzij je minder dan 4 herhalingen of meer dan 15 herhalingen begint te maken.
Kan immers nooit niet slecht zijn dat eens te doen maar op echte groei zou ik niet hopen dan...

Terug
Naar boven