MuscleMeat

Hoeveel ruimte in OL/WL schoenen.

Daantje Groot

Competitive Bodybuilder
Waardering
147
Lengte
2m
Hallo DBB

Ik heb na lange tijd op een paartje Vans gesquat te hebben eindelijk een paar WL schoenen gekocht (adipowers). Ik had al een paar steunzolen in m'n schoenen zitten maar zonder zijwaartste stabiliteit in de schoen zelf is dat vrij waardeloos. Nu ik de adipowers heb merk ik al dat het qua stabiliteit echt een enorm verschil maakt. Maar ik vraag me af hoe strak ze nu eigenlijk moeten zitten. Het zijn vrij dure schoenen dus ik wil zeker weten dat ze goed zitten.

Aan m'n grootste voet heb ik iets van 2/3 - 3/4cm ruimte tot de voorkant tot de schoen (als ik de andere kant hard in de rand duw). Theoretisch zou ik dus nog 1 maat naar beneden kunnen. Dan zal hij wel aardig strak zitten maar ik lees overal dat dat in principe nog wel een beetje uitrekt. Vandaar dat ik me ook afvraag of deze niet te groot zijn. Mijn hiel glijd ook een beetje omhoog bij het lopen maar dat heb ik bij vrijwel al m'n schoenen.

Ik heb geen ervaring met WL/OL schoenen dus ben benieuwd wat de powerlifters hier aanraden qua fit.

Die van mij zitten wat krapper dan normale schoenen. Ik had eerst te grote en kreeg er last van me enkels van omdst me voeten naar voren wilde schuiven in de schoentjes.

Als je eerste keer dragen al ruimte over hebt beter half maatje kleiner.

• Topic Starter Topic Starter
  • Topic Starter Topic Starter
Half maatje kleiner kunnen regelen en die zitten idd stuk beter. Thnx voor t advies.

Terug
Naar boven