XXL Nutrition

hoeveel setjes voor onderrug

kazamafury

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
2.334
Zo ziet mijn schema er nu uit op mijn rug+triceps dag:

3x6 weighted chin ups
3x6 bent over rows
3x6 deadlift
3x6 seated rows
2-3x6 machine rows of pullover

triceps 6 setjes

zoals je ziet zijn er eigelijk maar 3 setjes die echt de onderrug goed aanpakken (deadlift), moet ik er nog een oefening bijgooien voor onderrug( en mss een andere schrappen)?

Nee als je meer wil doen zou ik een extra set deadlift doen.

Zo ziet mijn schema er nu uit op mijn rug+triceps dag:

3x6 weighted chin ups
3x6 bent over rows
3x6 deadlift
3x6 seated rows
2-3x6 machine rows of pullover

triceps 6 setjes

zoals je ziet zijn er eigelijk maar 3 setjes die echt de onderrug goed aanpakken (deadlift), moet ik er nog een oefening bijgooien voor onderrug( en mss een andere schrappen)?

deadlifts alleen is vaak genoeg in het begin.

ik doe er aktueel nog goodmornings in afwisseling met hyperextensions na.

Als beginner zeker niet nodig, deadlifts alleen voldoet.

3 sets per oefening is trouwens wel magertjes als je steeds maar 6 herhalingen doet.

3x6x80 kg = 1440 kg load
3x10x65= 1950 kg load

niet alleen hoe zwaar je gaat en hoeveel reps, maar het is ook de totale load natuurlijk.

ow en eventueel om je onderrug nog wat meer te pakken kan je misschien nog touw rows doen.

• Topic Starter Topic Starter
3x6x80 kg = 1440 kg load
3x10x65= 1950 kg load

niet alleen hoe zwaar je gaat en hoeveel reps, maar het is ook de totale load natuurlijk.

ow en eventueel om je onderrug nog wat meer te pakken kan je misschien nog touw rows doen.

totale load is dat niet een beetje achterhaalt?

ik bedoel...ik kan makkelijk 100x curlen met 5 kilo maar nooit 10x met 50 kilo..

Je zal zo wel sterker worden maar voor massa heb je zeker meer volume nodig.

wat raad je aan om te doen? 1 setje meer dan per oefening en in totaal 16 setjes houden voor rug?

btw...ik dacht dat t volume gebasseerd was op al je oefeningen voor rug ipv per oefening, dit is dus niet waar?

wat raad je aan om te doen? 1 setje meer dan per oefening en in totaal 16 setjes houden voor rug?

btw...ik dacht dat t volume gebasseerd was op al je oefeningen voor rug ipv per oefening, dit is dus niet waar?

Jawel op zich is dat wel zo. Alleen is je rug een nogal grote spiergroep die weer onderverdeeld is in een paar groepen zoals je zelf dus als zegt komt je onderrug wat weinig aan bod. Ik zou of hoger in herhalingen gaan zitten 8-12 pyramide sets en dan gewoon 3 sets per oefening aanhouden. Of 5x5 doen al naar gelang wat je voorkeur heeft.

Je kan ook je schema zo houden als ie is en doe je 3 sets sumo deadlift en 3 sets conventianal deadlift. Maar ik zou bij 3 sets per oefening toch altijd minimaal 8 herhalingen als target aanhouden.

3 bor
3 deadlift
6 setjes

en je squat waarschijnlijk nog? Misschien een paar extra setjes deadlift, maar meer zou ik zeker niet doen

3 bor
3 deadlift
6 setjes

en je squat waarschijnlijk nog? Misschien een paar extra setjes deadlift, maar meer zou ik zeker niet doen

ik squat weer sinds vorige training, na 3/4 jaar uit de running te zijn geweest doordat 1 of andere klootviool me odnerruit moest trappen met basketbal. Weer eens rustig aan het opbouwen met 3x6x80 kilo nu. ;)

mja bor is maar 3x6x80kilo dus zon belasting is dat toch niet voor onderrug neem ik aan?

Terug
Naar boven