AndroidHealthClinic

Hoeveel squatten jullie max?

10x 100kg, nooit max gedaan, zal rond de 133kg 1x kunnen

Laatst bewerkt:
Hey ik heb een coc#4 gesloten, maar filmpje maken doe ik niet...je moet me maar geloven!

Ik heb nooit echt mijn max gemeten maar op het moment doe ik:

10x 60
10x 70
10x 80

Met smith machine

ik doe max 8*140 in zo'n stelling (smithmachine) :( kan niet anders

Dat is bijzonder idd, aangezien het wereld record in die klasse ook rond de 260 ligt, maar dan met squat suit, wraps en briefs (dat alles totaal zal wel goed zijn voor zeker 60kg), door russische ventjes die al vanaf hun 12e pl gericht trainen.

maar Ryu is ook een bijzonder kind................en dat is het!
:D

hij zal toch niet voor niets moderator zijn geworden?
:roflol:

Dat is bijzonder idd, aangezien het wereld record in die klasse ook rond de 260 ligt, maar dan met squat suit, wraps en briefs (dat alles totaal zal wel goed zijn voor zeker 60kg), door russische ventjes die al vanaf hun 12e pl gericht trainen.
Heerlijk :roflol:

205kg onder par

10 x110

Maar beperk me meestal tot max 80-85 met 15+ reps. Onderrug troubles :(

Ben net begonnen en zit op 12x55 (langzaam)
Gaat makkelijk dus volgende week 60-65kg proberen.

die ryu is full of shit en wat een ego heeft die gast zeg. Om van te kotsen.

K*tste mod ever!!

Appels met peren...

maargoed;
hier het argument..

Door 90 graden te squatten moet je "afremmen". Hierdoor is de druk op je patella enorm.
Wanneer je fullsquat, nemen onderin de beweging de hamstrings het voor een groot deel over, zodat de druk op de patella minder word. Maw. fullsquat is gezonder voor de knieen.
Verder moet je uiteraard wel in staat zijn zo diep te zakken, zonder dat je rug boltrekt. Dus ga zo diep als je kan, maar niet dieper.

Dat lijkt mij niet de hoofdreden.

Door diep te squatten betrek je je hamstrings (en glutes, maar is voor dit verhaal niet zo van belang) waardoor de krachten op het onderbeen/scheenbeen->kniegewricht/kruisbanden in balans zijn. De hamstring hechten namelijk aan de achterkant van onderbeen en de quadriceps aan de voorkant.

Bij een goede diepe squat hoeven je kruisbanden ook geen werk te verrichten. Integendeel tot een squat boven paralel.

wat is een squat?

1 x 130
3 x 120

beide parralel..(ok, nu krijg ik gedram...om dit voor te zijn: ik krijg echt pijn in me knieen van fullsquat..parralel squat niet..klinkt raar, dom en ongeloofwaardig...pijnlijk genoeg is het toch zo!)

1 x 130
3 x 120

beide parralel..(ok, nu krijg ik gedram...om dit voor te zijn: ik krijg echt pijn in me knieen van fullsquat..parralel squat niet..klinkt raar, dom en ongeloofwaardig...pijnlijk genoeg is het toch zo!)

ik kan natuurlijk zo niet beoordelen, maar meestal komt dat door een iettewat verkeerde uitvoering bij de fullsquat.

ik had het zelf overigens ook, toen ben ik meer op de uitvoering gaan letten en had ik er plots minder tot geen last meer van.

mischien ook eens proberen? of heb je mischien langer al wat last van je knieen?

Zaterdag een nieuw PR neergezet: 90 Kilo..
Jaja ik weet dat het nog pussyweights zijn maar ben nog niet zolang bezig met squatten en ben op de goede weg.. ;)

Terug
Naar boven