AndroidHealthClinic

Hoeveel squatten jullie max?

Heb je hier ook argumenten voor? ???

Ik heb eens een kleine maand wat rondgefietst elke dag met een vrouwenfiets. Mn knieën waren dus altijd gebogen. Wel, naar het einde toe begonnen ze bijna te ontsteken :o

Logisch gezien lijkt full squats mij intensiever voor de knieën.

Full is slechter voor de knieën in heb zelf last van mijn knieen kraakbeen genetisch maar hoe dieper hoe meer pijn

Dat over bankjes en bankdrukken is wel logisch.. Als je niet stabiel ligt druk je minder. Dat over squatten in een verschillend rack gaat nergens over, imo. 't Is jij en de barbell en je voeten, geen rack of andere hulpmiddelen, niks.

En was 't niet 250kg @ 90 graden @ 17-jarige leeftijd @ 71kg @ 1.78m(= meer dan WR raw squat in die gewicht- en leeftijdsklasse)? http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/squat-250-kg-8288/

Wel bizar, maarja. Ryubolic he?:D;)

Ik heb daarna nog eens 260 gedaan en gewoon setjes gedraaid met 180. Genoeg getuigen, want ik begin deze discussie niet nog een keer. Massa op de benen is ook niet gekomen van wat legextensions.

Gelukkig was ik niet alleen en heeft monsterstrenght hetzelfde gedaan.

Wel bizar, want ik train niet eens op kracht en jij wel. Ain't life a b*ch? :kiss:

Of course you did :rolleyes:

105 zal wel al lukken als 1 rm
Ik kom van 40 kilo:( vorig jaar deze tijd

Ik heb daarna nog eens 260 gedaan en gewoon setjes gedraaid met 180. Genoeg getuigen, want ik begin deze discussie niet nog een keer. Massa op de benen is ook niet gekomen van wat legextensions.

Wel bizar, want ik train niet eens op kracht en jij wel. Ain't life a b*ch? :kiss:
Achja, ik train pas iets meer dan een jaar en zit op een 180 full squat op 't moment. Zo erg vind ik 't niet. :kiss:

:thumbs:

Heb je hier ook argumenten voor? ???

Ik heb eens een kleine maand wat rondgefietst elke dag met een vrouwenfiets. Mn knieën waren dus altijd gebogen. Wel, naar het einde toe begonnen ze bijna te ontsteken :o

Logisch gezien lijkt full squats mij intensiever voor de knieën.

Appels met peren...

maargoed;
hier het argument..

Door 90 graden te squatten moet je "afremmen". Hierdoor is de druk op je patella enorm.
Wanneer je fullsquat, nemen onderin de beweging de hamstrings het voor een groot deel over, zodat de druk op de patella minder word. Maw. fullsquat is gezonder voor de knieen.
Verder moet je uiteraard wel in staat zijn zo diep te zakken, zonder dat je rug boltrekt. Dus ga zo diep als je kan, maar niet dieper.

Appels met peren...

maargoed;
hier het argument..

Door 90 graden te squatten moet je "afremmen". Hierdoor is de druk op je patella enorm.
Wanneer je fullsquat, nemen onderin de beweging de hamstrings het voor een groot deel over, zodat de druk op de patella minder word. Maw. fullsquat is gezonder voor de knieen.
Verder moet je uiteraard wel in staat zijn zo diep te zakken, zonder dat je rug boltrekt. Dus ga zo diep als je kan, maar niet dieper.

Klopt, naarmate je onder parallel gaat wordt de druk wel wat meer naar de heupen verschoven, maar deze kunnen dit makkelijker aan dan je knieën.

begin april: 3x5x80
nu:3x5x102.5
Rippetoe rules!

130kg
Moet nog veeeel omhoog.

10*3*80. Ga pas weer maxen aan het eind van de zomer, hoop dan op 100+ te zitten.

190 full, 180 front full en m'n nieuwe squat max weet ik nog niet, ga ik over 2-4 weken testen. Hoop op een 220 of hoger paralel.

Ik squat nu 3x5x105 een vermeerdering van 25 kg in 2,5maand:D. Alleen merk ik de laatste tijd dat ik mijn onderrug niet goed inbuig en dat ik na een setje squatten knallende hoofdpijn krijg bij de linkerzijde van mijn hoofd(rond mijn oor). Zij deze dingen normaal of doe ik wat verkeerd?

Netjes. Maar dit is maar 220 huh?

Je wordt er hier uitgesquat door een 17 jarig, 70 kilo wegende bodybuilder, die 260 squat.:rolleyes:

Dat is bijzonder idd, aangezien het wereld record in die klasse ook rond de 260 ligt, maar dan met squat suit, wraps en briefs (dat alles totaal zal wel goed zijn voor zeker 60kg), door russische ventjes die al vanaf hun 12e pl gericht trainen.

Ik squat 140 atg. Parallel en shit doen we niet aan.

Ik squat nu 3x5x105 een vermeerdering van 25 kg in 2,5maand:D. Alleen merk ik de laatste tijd dat ik mijn onderrug niet goed inbuig en dat ik na een setje squatten knallende hoofdpijn krijg bij de linkerzijde van mijn hoofd(rond mijn oor). Zij deze dingen normaal of doe ik wat verkeerd?

Waarschijnlijk je ademhaling.

En bts ik dacht dat je 180kg squatte?

Terug
Naar boven