MuscleMeat

Hoeveel squatten jullie max?

Zo godver Ryu, wist niet dat jij zo sterk bent geweest.

Alleen in squat hoor. Bench is 130 geweest en deadlift 200. Niet slecht, maar squat stak er gewoon altijd bovenuit.

hoe voelde je je daar onder? lijkt me echt verschrikkelijk man

Tja, wat kan ik zeggen? Natural cutten sucks bigtime. :)

Het ergste was de dunne vormen in mijn broek wanneer ik ging squaten of legextension ging doen. Vreselijk vond ik dat. :)

ik ben sinds een maand of 2 begonnen met squatten en ik ben er ZO slecht in. echt setjes met 60 kilo is een hele opgave voor me. Maar goed, deadliften doe ik nu sinds ene half jaartje en dat is ook met sprongen vooruit gegaan. maar vooral dat intense gevoel van uitputting na 1 setje.. t*ring alsof ik van een week griep aan het bijkomen ben.. Hoop dat dat snel verdwijnt want ik zie atijd op tegen benen dag.

Rustig aan beginnen , baas. Ik deed altijd de 3 grote op 5x5. :)

Was een populair schema hier op dbb in 2003/2004

5x5 met dead en banken ook? Ik zie dat wel zitten.. ik zal nog wel even wat meer info zoeken maar komt dat gewoon neer op 5 setjes van 5? of ben ik nou dom..

daar komt het op neer ja

Daar komt het opneer ja. Ik had toen alles geleerd uit een mooi artikel van Spike. Geen idee of hij nog leeft.

In het verleden 205, al ligt dat nu door slepende k*t blessures een flink stuk lager. Vandaag setjes van 8 reps met 130 gedaan, en voelde dit al behoorlijk.

3x 140 maar dan wel echt diep

6x60 ?

8x125 maar ik max nooit voluit omdat ik afhankelijk ben van een gammele smith :o

Top is 260 geweest, maar dat is nu verleden tijd. Ik ben trouwens ook heel afhankelijk van in welk squat rek ik squat. Best raar , want ik heb met bankdrukken hetzelfde. Op sommige bankjes en met sommige olympic bars kan ik gewoon meer tillen. :)

Tijdens de wedstrijdvoorbereidingen heb ik btw wel 60 a 75% van mijn kracht ingeleverd.
Dat over bankjes en bankdrukken is wel logisch.. Als je niet stabiel ligt druk je minder. Dat over squatten in een verschillend rack gaat nergens over, imo. 't Is jij en de barbell en je voeten, geen rack of andere hulpmiddelen, niks.

En was 't niet 250kg @ 90 graden @ 17-jarige leeftijd @ 71kg @ 1.78m(= meer dan WR raw squat in die gewicht- en leeftijdsklasse)? http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/squat-250-kg-8288/

Wel bizar, maarja. Ryubolic he?:D;)

Dat is niet correct. Full is beter voor je knieën.

Heb je hier ook argumenten voor? ???

Ik heb eens een kleine maand wat rondgefietst elke dag met een vrouwenfiets. Mn knieën waren dus altijd gebogen. Wel, naar het einde toe begonnen ze bijna te ontsteken :o

Logisch gezien lijkt full squats mij intensiever voor de knieën.

Terug
Naar boven