Fitness Seller

hoeveel uur trainen jullie per week? (1 bezoeker)

hoeveel uur trainen jullie per week?

  • trainen? wat is dat?

    Stemmen: 2 1,7%
  • 1 tot 4 uur

    Stemmen: 26 22,6%
  • 5 tot 8 uur

    Stemmen: 55 47,8%
  • 8 tot 10 uur

    Stemmen: 22 19,1%
  • meer dan 10 uur

    Stemmen: 9 7,8%
  • geen idee, ik doe maar wat

    Stemmen: 1 0,9%

  • Totaal stemmers
    115
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

hoe harder je gaat hoe meer je in je anaerobe energiesysteem verbrandt, dit is niet de bedoeling bij vetverbranding omdat je je slow twitch spiervezels wilt aanspreken die als eigenschap hebben meer FFA's op te kunnen nemen wat dus vet boven kh zal nemen als energiebron, je Vo2max zal tussen de 35-70% moeten liggen en je hartslag zeker niet hoger dan 150/160 laten opkomen. ga je daarboven zitten dan zal t lichaam altijd kiezen voor een snellere vorm die omgezet kan worden in atp, dus glucose/glycogeen die je nou juist wilt besparen, zeker in een periode van cutten bijv.
 
Nou dames, juist voor vetverbranding moet je niet gaan rennen!!! Hoe komen jullie erbij?? Tijdens de wedstrijdvoorbereiding wandel ik ook in een slakkentempo (voor sommige dan) op de loopband, omdat ik mijn hartslag rond de 120 - 130 wil houden. Als ik ga rennen, ben ik veel meer conditioneel bezig dan vetverbranding, dus die laatste opmerking klopt niet helemaal Bengelbengel...

ik doe altijd cardio op 70 % van mijn hartslag en naar mijn weten bereik je die 70 % niet door te gaan slenteren........ dat bedoelde ik er mee Aimee:mad:

Daarom ren ik ook niet op de loopband maar sta ik op zo'n ski-ding..
Op de loopband schiet mijn hartslag zo naar mijn maximum..:p
 
Je hoeft niet boos te worden hoor, was maar een tip!

En ik slenter (naar horen zeggen) wel als ik mijn cardio doe tijdens mijn wedstrijdvoorbereiding. Ik zit binnen no-time op een hoge hartslag. En al helemaal op een crosstrainer (zo'n ski-ding). Ik ga liever fietsen of lopen. En ik vind het prima werken!!
 
Je hoeft niet boos te worden hoor, was maar een tip!

En ik slenter (naar horen zeggen) wel als ik mijn cardio doe tijdens mijn wedstrijdvoorbereiding. Ik zit binnen no-time op een hoge hartslag. En al helemaal op een crosstrainer (zo'n ski-ding). Ik ga liever fietsen of lopen. En ik vind het prima werken!!

crosstrainer! zo heet het.. was het even kwijt..:o

ieder zijn ding toch?
Ik merk eigenlijk niets anders aan of ik wel of niet cardio doe.. voor de zomer deed ik iedere dag een uur cardio ( crosstrainer, loopband en fiets, waar ik maar zin in had die dag) maar sinds de zomer doe ik dat dus een stuk minder, of helemaal niet of een half uur tot 3 kwartier. maar ik merk niet dat mijn vet% minder daalt of helemaal niet meer daalt. heel vreemd....:rolleyes:
 
Misschien moet je eens naar je voeding kijken.. Het helpt niet als je goed traint en daarna bijvoorbeeld de Mac in duikt. Voeding is zeker 60% van hoe je eruit ziet! Je kan dus net zoveel trainen en cardio doen, als je voeding k*t is, is het pure tijdsverspilling. En trouwens, je merkt ook niet 1, 2, 3 of je vet daalt of niet. Tenzij je elke dag je vet laat opmeten met een tang..

Maar al met al, het is maar een tip uit eigen ervaring. Doe ermee wat je wilt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
aimee de vrouw met kennis ;)
 
Je vetverbrandingszone ligt op ongeveer 60 tot 70% van je maximale hartslag. Als je dus gaat rennen, zit je veel hoger! Dan ben je dus CARDIO training aan het doen, oftewel, conditioneel, maar het is niet puur vetverbranding. En ik denk dat ik toch wel het levende bewijs ervan ben, dat je met een hartslag van max. 70% toch echt wel vet kan verbranden!!

Je vetverbranding is maximaal op ca 65% van je zuurstofvermogen, dat komt overeen met ongeveer 80% van je maximale hartslag. Bij 60-70% HFmax verbrand je zeker ook vet, maar bij 80% gaat het nog sneller.
De vetverbranding is nooit puur, bij geen enkele intensiteit. Naast vet verbrand je ook koolhydraten, en ook dat neemt toe bij hogere intensiteit. Omdat koolhydraatvoorraden na de training weer aangevuld worden terwijl je ondertussen extra vet verbrandt (naverbranding), leidt ook de koolhydraatverbranding tot vermindering van vetmassa.

Uiteindelijk telt uitsluitend het verschil tussen het aantal verbruikte kcals en het aantal ingenomen kcals. Alles wat je verbruikt maar niet inneemt, moet immers uit de energiereserves worden aangevuld.
Energiereserves zijn vetmassa en spiermassa. Als jij je spieren lekker traint en goed laat herstellen, en zo min mogelijk in katabole toestand gebruikt, dan hou je je spiermassa op peil, en geldt: alle kcals die je verbruikt maar niet inneemt, verminderen je vetmassa.
 
Misschien moet je eens naar je voeding kijken.. Het helpt niet als je goed traint en daarna bijvoorbeeld de Mac in duikt. Voeding is zeker 60% van hoe je eruit ziet! Je kan dus net zoveel trainen en cardio doen, als je voeding k*t is, is het pure tijdsverspilling. En trouwens, je merkt ook niet 1, 2, 3 of je vet daalt of niet. Tenzij je elke dag je vet laat opmeten met een tang..

Maar al met al, het is maar een tip uit eigen ervaring. Doe ermee wat je wilt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dank dank.. maar ook dat is al goed geregeld.. heb een keurig voedingsschema..:brew:
ben dit jaar al 9% gedaald in vet% dus ik doe het wel goed..
 
Laatst bewerkt:
Langdurig en intensieve cardio zorgt voor teveel spierverlies

Meer dan een uur matig intensieve duurtraining (80% HFmax) is niet verstandig, maar dat geldt ook voor langzamere duurtraining. Ook bij lage intensiteit gaan je spieren na ruim een uur steeds meer eiwitten rechtstreeks als brandstof gebruiken, en zijn je KH voorraden zeer laag. Dus als je een uur hebt, heb je toch het meest aan de 80% HF training. Je draait er dan zoveel mogelijk kcals door, wat je weer meer speelruimte geeft aan de voedingskant. Bv als je een uur 80% HFmax training doet kan je sochtends een boterham extra eten en savonds een schaaltje kwark extra, en dan nog heb je netto meer kcals verbrand dan met een uur sloomtrainen.

Overigens past het lichaam zich ook aan duurtraining aan door de buffervoorraden KH en intramusculair vet in de gebruikte spieren en de KH in de lever te vergroten.
 
Back
Naar boven