Frenkpie zei:
En wat als je nu de echte potjes koopt.. het spul gebruikt en daarna hervult met neppe zooi??
Is het nog fake.. maar wel een echt potje.. hoezo namaken?
Duidelijk weer een n00bvraag
De potjes hersluiten, dat wordt een heel leuk karweitje.
Juriaan zei het net al: Laten we Bench es even lekker in de weer gaan met amps en etiketjes, zullen we zien wat er uitkomt.
Voorbeeldje: Ik ben expert geweest van Primo-amps Spaanse Schering-lichting. Ik kon élke fake eruithalen. De kleur van de ringen was vaak niet steenrood maar bloedrood, de ringen verschilden in aantal, of de code op het etiket was een 'M' ipv een 'N'. De bekende serie R-082A series, wie kende ze niet, die waren bij grote getale nagemaakt. Mensen belden me en stuurden me Primootjes op om te laten controleren.
Maar toen: Toen kwam de tijd van Turkse Primo's: De Spaanse werden 2 jaar lang niet meer gemaakt en de Turkse Schering-afdeling nam 't over.
Wat gebeurde er? De Turken, masters in vervalsing, waren na 4 series vervalsingen zó perfect ver met namaken dat ik m'n handen er niet meer aan brandde. Zo kan 't ook gaan. Wat ook gebeurde was dat de bruine amps die Schering al jaren uit de handel had genomen, nog steeds opdoken.
Amerikanen houdenvan primo en bleven jarenlang nog bruine Primo-amps kopen ook al waren die al lang uit de productie gehaald. Maar een goed fake-product wordt vaak nog jaren geproduceerd omdat onwetenden van ver (USA) erin trappen.