MuscleMeat

Holle rug bij Bench Press

Status
Niet open voor verdere reacties.
In; zie dit ook veel gebeuren rond me heen. Echter alleen bij heavy weights. En dan groten deels bij ecto's die te zwaar doen... Ben ook wel brnieuwd hoe menig mede DBBer over die arching denkt. Wel of niet goed?

niet begrijpen dat er veel mensen liften voor performance niet voor fysiek
die mensen ecto noemen omdat ze goed kunnen benchen en dat dus ook doen
Stats: M 1m85 79kg 12%

goede post :roflol:

niet begrijpen dat er veel mensen liften voor performance niet voor fysiek

die mensen ecto noemen omdat ze goed kunnen benchen en dat dus ook doen

Stats: M 1m85 79kg 12%

goede post :roflol:

Zeer goede post aangezien stats niet kloppen [emoji111]️ Daar in tegen zie je ze gewoon struggelen en failen en met hun voeten extreem afzetten omdat het to heavy is.

Ik zelf doe ook een hele lichte arch. Maar niet zo extreem als ik vele zie doen.

mijn stats kloppen ook niet ben eigenlijk 2m05 140kg 8 en mn log zijn eigenlijk de lifts van mn broertje die maar de helft lift van wat ik voor reps als warming up kan

In een ideale wereld zou je je post aanpassen of toegeven dat je vol debiel ging maar we leven niet in een ideale wereld

dus doe maar een sticker

reported for fakestats :trollface:

Niet vechten meisjes..

de bench is een powermovement, dus je wilt die rom mooi klein maken om meer te kunnen pressen en je schouders is ook wel fijn als die heel blijven :p

Topic naar de klooooteeeeeeuuuuhhhh

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik bench meer als ik arch. Kortere ROM, gunstigere positie om vanuit te drukken, meer spanning.

dus ik arch zo veel mogelijk.

In; zie dit ook veel gebeuren rond me heen. Echter alleen bij heavy weights. En dan groten deels bij ecto's die te zwaar doen... Ben ook wel brnieuwd hoe menig mede DBBer over die arching denkt. Wel of niet goed?

hoi

bedoel je soms mensen zoals ik?

• Topic Starter Topic Starter
Moet zeggen dat ik smakelijk heb gelachen om de reacties hier, ik ben weer wat weetjes rijker ;)

Maar het is dus ook voor mij verstandig om met bench press een lichte kromming in de rug te houden? Ik ben best wel een b*ch op dat vlak en 25 per kant lukt maar een keer of 5-6.
Of kan ik beter gewoon zoals ik het nu doe; gangbaar gewicht, rug gestrekt en voeten op de grond?

Alvast bedankt.

Sowieso lichte arch want dat is natuurlijk. Een rechte rug is een rug met een arch.
Dat dus sowieso.

a9f3eed6b7c14a8f6dc12604ae996897.png
Kleutplaar prof.

Gewoon een paar jaar trainen, en wat meer je best doen.

dan komen de blessures vanzelf en wellicht ga je daar iets van leren

Yo koop eens n goed boek

Heb je die fysiotherapeuten ooi eens mensen zien begeleiden in de sportschool?

inb4 cios

Jazeker, het is een sportmedisch centrum waar erg veel mensen begeleiding krijgen in hun manier van training, blessures e.d.

Met een holle rug is het een veel betere houding voor je schouders. Zeker icm met je ellebogen langs je lichaam laten gaan ipv op schoudershoogte te drukken.

Verder valt er weinig met een vlakke rug weinig te stabiliseren met je core aangezien je op een bank ligt.

Ja niet dus, als je een flink arch in je rug hebt ligt je core juist niet op het bankje.

Toen hij het mij vertelde reageerde ik ook een beetje verbaasd, omdat ik ook altijd geleerd heb een (lichte!) kromming in je rug aan te houden.

Maar deze shit kan nooit gezond zijn;

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik zie de fysio morgen weer, zal is om wat verduidelijking vragen :)

Je kont moet ook niet van het bankje af

met je kont van het bankje af mag niet. Die arch slaat nergens op

dbgzmw.png

dit is bijvoorbeeld een goeie arch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven