Jordi93
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 98
I know, bovenstaand plaatje is ook een extreem voorbeeld.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
I know, bovenstaand plaatje is ook een extreem voorbeeld.
Jazeker, het is een sportmedisch centrum waar erg veel mensen begeleiding krijgen in hun manier van training, blessures e.d.
Ja niet dus, als je een flink arch in je rug hebt ligt je core juist niet op het bankje.
Toen hij het mij vertelde reageerde ik ook een beetje verbaasd, omdat ik ook altijd geleerd heb een (lichte!) kromming in je rug aan te houden.
Maar deze shit kan nooit gezond zijn;
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ik zie de fysio morgen weer, zal is om wat verduidelijking vragen![]()
Tsjonge, ass op de bank en voeten strak op de grond off course. Lichte arch juist goed, maar niet zo dat je knieen door het plafond steken.
Haha nice word ik gebruik als schoolvoorbeeld. Maar zoals al zovaak is gezegd in dit topic arch is enorm belangrijk voor bench. Ik druk zelf 10kg minder als me arch slecht is (bijvoorbeeld door spierpijn of kramp). Maar je moet t lekker zelf weten, ik ken zat mensen in mijn sportschool die niet goed een arch aannamen en daardoor schouderproblemen kregen.met je kont van het bankje af mag niet. Die arch slaat nergens op http://oi62.tinypic.com/dbgzmw.jpg dit is bijvoorbeeld een goeie arch
Het is alsnog toch verstandig een "kleine" arch te hebben, om te stabiliseren en je schouder in een goede positie te hebben?Flinke archen verkleint de te overbruggen afstand (maakt van bankdrukken meer decline drukken) met als doel meer gewicht te kunnen verplaatsten. Als dat je doel is (zuiver meer gewicht verplaatsen door aangepaste techniek zou ik zeggen DOEN! Als dit niet je doel is zou ik zeggen blijf gewoon "vlak" liggen (normale lordose bewaren)
Dat mag best zo zijn. Maar hoeveel mensen zijn er wel niet die rotator-cuff of schouderblessures krijgen van bench press. Ik ken niemand die last kreeg van zijn rug na bench press (buiten wat kramp om). Dit is natuurlijk alleen maar persoonlijke ervaring. Wel is die arch die sommige in Amerika doen (voeten niet plat en kont van de bank) natuurlijk overdreven en pijnlijk (staat op zat fora dat ze t alleen in competitie doen ivm pijn). Mijn punt is dat de keuze: benchen met arch om schouderproblemen te voorkomen t.o.v. benchen zonder arch om rugproblemen te voorkomen, voor mij erg makkelijk is.Archen geeft een overstrekking in je lage rug, hyperlordose. Geeft maximale congruentie van je gewrichtsvlakken en dus closed packed position van je lage rug. Je zet je rug 'op slot' om het zo te noemen. Minder marge om een foute beweging in de rug te maken bij de press.
met je kont van het bankje af mag niet. Die arch slaat nergens op
http://oi62.tinypic.com/dbgzmw.jpg
dit is bijvoorbeeld een goeie arch
Is gewoon raw, tenzij wrist wraps tegenwoordig ook al onder geared liften geschaard wordt.
Was ook de sterkste bencher in de -83 dit weekend als ik me niet vergis, dus beetje respect mag wel