MuscleMeat

Hoxyz - Reversing out of the ecto zone.

Kijk naar Marvin, case closed :p

Als natty is het gewoon een tergend traag proces, zeker voor iemand met enige trainingservaring en de bijbehorende hoeveelheid spiermassa. Dan moet je het bij een recomp volgens mij meer hebben van de ene week wat minder verbruiken dan je eet en de andere week wat meer verbruiken dat je eet (al dan niet onbedoeld). Ben zelf meer fan van een langzame bulk, 0.5 tot 1 kg per maand is meer dan zat. Hiermee zal je zeer beperkt vet aankomen dat je ook weer in no-time eraf kan werken.

Wanneer je on bent kan je wegkomen met recompen omdat de anabole processen skyrocketen en je lichaam de spiermassa toch wel op wilt bouwen ten koste van vetmassa.

Nee klopt maar dat kwam omdat de zomer eraan kwam:D:cool:

Maar even serious, was op dat moment best tevreden met de massa die ik had en heb massaverlies en krachtverlies even voor lief genomen.
Wilde toch droog de zomer in, hard voor gewerkt. Nu is mijn kracht en massa best gezakt waar ik toch ook wel van baal maar ga nu weer bulken.
Misschien dat ik deze langer doortrek tot meer richting 20%.

Moet er wel bij zeggen dat ik massa ging bouwen toen ik al lager stond in BF wat ook wel scheelt natuurlijk.

Ik moet nog zien of je doorbulkt tot 20%. No offence ofc :D.
De meeste mensen komen op een punt in hun bulk rond 16% dat danwel al het eten, danwel het extra vet hun tegen gaat staan en toch een (kleine) cut er tegen aan gooien.

Ik heb de afgelopen tijd geprobeerd wat wijzer te worden over het nu van bulken naar zulke hoge vetpercentages, maar daar verschillen de meningen enorm over en de verschllende onderzoeken die gedaan zijn spreken elkaar tegen :P

Als natty is het gewoon een tergend traag proces, zeker voor iemand met enige trainingservaring en de bijbehorende hoeveelheid spiermassa. Dan moet je het bij een recomp volgens mij meer hebben van de ene week wat minder verbruiken dan je eet en de andere week wat meer verbruiken dat je eet (al dan niet onbedoeld). Ben zelf meer fan van een langzame bulk, 0.5 tot 1 kg per maand is meer dan zat. Hiermee zal je zeer beperkt vet aankomen dat je ook weer in no-time eraf kan werken.

Wanneer je on bent kan je wegkomen met recompen omdat de anabole processen skyrocketen en je lichaam de spiermassa toch wel op wilt bouwen ten koste van vetmassa.

Mwhaha. Shots fired :roflol:.

Een langzame bulk is een bulk waarbij je 500 boven onderhoud zit?
In mijn ogen verschilt het ook heel sterk per persoon wat de meest effectieve manier is. Er zijn genoeg mensen die prima strength gains maken, zonder daarbij significant aan te komen in BW.
Voor mij als 'ecto', lijkt mijn krachttoename alleen vrijwel lineair evenredig te staan aan toename in BW :P.

In mijn ogen verschilt het ook heel sterk per persoon wat de meest effectieve manier is. Er zijn genoeg mensen die prima strength gains maken, zonder daarbij significant aan te komen in BW.
Voor mij als 'ecto', lijkt mijn krachttoename alleen vrijwel lineair evenredig te staan aan toename in BW :P.
300 tot 500 boven onderhoud inderdaad. Een deel van kracht is niet direct gekoppeld aan spiermassa, het sterker worden en zelfde gewicht blijven zal eerder te maken hebben met efficienter wordende neuromotorische aansturing

Ik moet nog zien of je doorbulkt tot 20%. No offence ofc :D.
De meeste mensen komen op een punt in hun bulk rond 16% dat danwel al het eten, danwel het extra vet hun tegen gaat staan en toch een (kleine) cut er tegen aan gooien.

Ik heb de afgelopen tijd geprobeerd wat wijzer te worden over het nu van bulken naar zulke hoge vetpercentages, maar daar verschillen de meningen enorm over en de verschllende onderzoeken die gedaan zijn spreken elkaar tegen :P
Denk idd dat ik net wat eerder stop. :D

Recompen als natty is echt het allerdomste wat je kan doen
Bulken op 16% is het stomste wat je kunt doen..of je moet powerlifting ambities hebben..

..of graag mee willen doen aan obees op rtl 4..

Als je zorgt voor een dieet waarin je 0,5kg per week aanzet dan gaat het niet snel en dan ben je niet zomaar ineens dik.

Ik vind tot 20% ongeveer gewoon nog een prima vetpercentage als je daarna gaat cutten.
Snap persoonlijk juist niet waarom veel mensen per sé droog willen blijven en optimaal massa willen bouwen :D
Ik wilde dit ook altijd maar met de bulk en cut die ik laatst heb gedaan echt velen malen meer bereikt.
0.5kg/week = 2 kg per maand = 24kg (!!) per jaar. Hoeveel % denk je nu werkelijk dat er spiermssa is? Het is in genoeg artikelen beschreven dat de ideale zone om massa te bouwen ergens tussen de 9-15% is (bron o.a : https://www.victormooren.nl/spiermassa-opbouwen-gunstige-vetpercentage-zone/ )

Dan is een recomp waarbij je op rustdagen iets onder onderhoud en trainingsdagen iets erboven, zodat je netto ongeveer op onderhoud zit zo gek nog niet IMO..
Ik voel me al dik op 16%:o, beter verder cutten dan waar je tevreden mee bent is wel aan te raden tho. Baalde zelf enorm dat ik maar snel snel verder wou en maar tot 12% ging voor m'n eerste cycle. PCT ging niet zo geweldig, zat zo weer op 16% met dikke gyno. Als ik tot 8% ging en terug naar 12% was ik alsnog tevreden geweest en misschien ook zonder gyno. Nu moet ik het met een lange cut weer goed maken, cutten vind ik niet zo leuk:(
Join the club..maar eigenlijk voel ik me altijd dik:roflol: Het is nooit droog genoeg..:rolleyes:

Heb je eigenlijk recente foto's van je fysiek @Nootmuskaatje
Nee klopt maar dat kwam omdat de zomer eraan kwam:D:cool:

Maar even serious, was op dat moment best tevreden met de massa die ik had en heb massaverlies en krachtverlies even voor lief genomen.
Wilde toch droog de zomer in, hard voor gewerkt. Nu is mijn kracht en massa best gezakt waar ik toch ook wel van baal maar ga nu weer bulken.
Misschien dat ik deze langer doortrek tot meer richting 20%.

Moet er wel bij zeggen dat ik massa ging bouwen toen ik al lager stond in BF wat ook wel scheelt natuurlijk.
Ieder zijn ding natuurlijk. Als je je nog prima voelt op 20% en je de krachtgains belangrijker vind snap ik het zeker. Echter met een goed opgezette recomp ga je echt niet veel slapper worden hoor..

It's all in the mind!

Ik denk dat ik een beter naturel fysiek heb dan 90% hier op het forum..dus ze mogen inderdaad wel even komen kijken hoor..

Verder vind ik wat jij neerzet schappelijker dan 2kg/maand gainen. Een halve tot een hele kilo per maand is een nette rustige bulk..wat dat betreft ben ik het zeker eens met je advies. Echter voor de meesten is het vinden van die sweet-spot waarop je precies die gains maakt lastig en kiezen ze voor de grove en in mijn optiek domme aanpak..

Mwhaha. Shots fired :roflol:.
Denk toch dat je meer moet denken in procenten boven onderhoud en niet gewoon de 500kcals stelregel toepassen. Het maakt namelijk nogal wat uit of je 1.60m op 1.98m bent wat dat betreft..

Welke toename in bw trouwens Bas? :rolleyes:

Jammer dat dat programma er niet meer is dat je je gewicht kan winnen in goud als je meeste kilo's van de groep verliest
Ultieme bulk (win) mee doen met programma (win) tijd alles eten wat je wilt (win) tijdens programma gratis 'begeleiding' en training (win) aardig wat kilo's kwijt (win) en dan het verschil in goud krijgen (win win win)
How to get rich

0.5kg/week = 2 kg per maand = 24kg (!!) per jaar. Hoeveel % denk je nu werkelijk dat er spiermssa is? Het is in genoeg artikelen beschreven dat de ideale zone om massa te bouwen ergens tussen de 9-15% is (bron o.a : https://www.victormooren.nl/spiermassa-opbouwen-gunstige-vetpercentage-zone/ )

Dan is een recomp waarbij je op rustdagen iets onder onderhoud en trainingsdagen iets erboven, zodat je netto ongeveer op onderhoud zit zo gek nog niet IMO..
Ik kwam met een onderhoud van 3100kcals, 10% bulk 3450 kcals 0,5kg per week aan, dan wel icm crea.
Altijd lastig te zeggen hoeveel spiermassa is natuurlijk maar qua gains was het wel succesvol.
Geen idee wat er was gebeurt als ik dit langer door trok.

Ieder zijn ding natuurlijk. Als je je nog prima voelt op 20% en je de krachtgains belangrijker vind snap ik het zeker. Echter met een goed opgezette recomp ga je echt niet veel slapper worden hoor..

It's all in the mind!
Zeg niet dat ik zelf tot de 20% wil gaan maar als je spiermassa aan wilt blijven zetten zou ik niet te snel weer cutten. Of recompen.
Dat is alles wat ik wil zeggen.
Want blind staren op vetpercentage en een beetje rond onderhoud blijven sukkelen geeft je en geen laag vetpercentage en niet veel massa.

Zou jouw kracht en massagains wel eens willen zien bij 6 maanden bulk @Skatermarvin ;)
Denk serieus dat je flinke progressie maakt, zeker in combinatie met crea.
Maarja na +1% BF voel je je wss al een dikke powerlifter:roflol:

Je fysiek en lifts zijn prima though maar denk dat er meer in zou zitten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.212
Betere foto heb ik niet, maar hier zie je wel wat zalmigheid
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Lekker man die PR's ga zo door!

Wie had dat gedacht!
Jij die moeite zou hebben met Kcals binnen krijgen:D

Ben ik het echt niet mee eens.
Hij is net lekker bezig met kracht en massa aanzetten. Tot 20% is gewoon minder dan gemiddeld van Nederland en Remco heeft ook meer spiermassa dus dat zou imo geen reden mogen zijn.

Denk dat als je na een relatief korte periode bulk je gaat recompen je spiermassa en kracht inlevert wat natuurlijk doodzonde is. Dan ga je uiteindelijk niet erg veel vooruit gedurende het jaar.
Ja, je staat dan misschien rond de 12-16% BF maar wat is daar de waarde van..
Is niet dat je van de 1 op de andere dag ineens Obese wordt.

Tenzij je echt niet lekker in je vel zit met een vetpercentage van 16 of hoger zou ik lekker doorbulken.
Ik ga ook nog even door omdat het me nu toch niet zo erg intreseert. Moet gewoon wat massa krijgen.

Dus omdat half Nederland te dik is moet Remco die weg ook in slaan?

Ik snap niet waarom iedereen tegenwoordig alles zo snel wil. Snelle gains, snel cutten, snel je maxes verhogen.. alles moet snel.

Met een beetje geduld en goed opgezette recomp zet je gewoon op je gemakkie spiermassa aan zonder smerig dik te worden..
Het doel is bulken maar het lijkt meer op een recomp. Gister gewoon netjes m'n kcal gehaald en was vandaag 81.5 oid. Heb echt geen zin om m'n kcal te verhogen :roflol:

Recompen als natty is echt het allerdomste wat je kan doen
@chrisk sweert hierbij dacht ik.

• #3.213
Overigens kwam ik dit laatst tegen. Dit komt uit een bayesian course dacht ik. Zoals @Skatermarvin aangaf, zou je volgens die theorie 24kg per jaar kunnen gainen wat natuurlijk veelte gek is.

Overigens kwam ik dit laatst tegen. Dit komt uit een bayesian course dacht ik. Zoals @Skatermarvin aangaf, zou je volgens die theorie 24kg per jaar kunnen gainen wat natuurlijk veelte gek is.

Je moet zo geen jaar doorgaan nee:D
Maar als je het zelf een beetje in de gaten houdt en je BF niet belachelijk hoog op laat lopen valt het allemaal wel mee denk ik. Massa gains is ook belangrijk!

Ik kwam met een onderhoud van 3100kcals, 10% bulk 3450 kcals 0,5kg per week aan, dan wel icm crea.
Altijd lastig te zeggen hoeveel spiermassa is natuurlijk maar qua gains was het wel succesvol.
Geen idee wat er was gebeurt als ik dit langer door trok.

Zeg niet dat ik zelf tot de 20% wil gaan maar als je spiermassa aan wilt blijven zetten zou ik niet te snel weer cutten. Of recompen.
Dat is alles wat ik wil zeggen.
Want blind staren op vetpercentage en een beetje rond onderhoud blijven sukkelen geeft je en geen laag vetpercentage en niet veel massa.

Zou jouw kracht en massagains wel eens willen zien bij 6 maanden bulk @Skatermarvin ;)
Denk serieus dat je flinke progressie maakt, zeker in combinatie met crea.
Maarja na +1% BF voel je je wss al een dikke powerlifter:roflol:

Je fysiek en lifts zijn prima though maar denk dat er meer in zou zitten.
Moet ik voor creatine test of test+tren invullen?

Want alleen creatine zie ik al lang niet meer als wondermiddel..

Echter denk ik ook dat er wel meer in zou zitten qua lifts, maar zoals je al aangaf ervaar ik mezelf nogal snel als 'dik'...

Waardeloos, maar die mind-set krijg ik er niet uit..

Het doel is bulken maar het lijkt meer op een recomp. Gister gewoon netjes m'n kcal gehaald en was vandaag 81.5 oid. Heb echt geen zin om m'n kcal te verhogen :roflol:
Jij wat?
Die quarter pounder ook ernaast:roflol:

Wondermiddel nee maar als je tot de 80% waarbij het werkt hoort wel krachtgains.

Echter denk ik ook dat er wel meer in zou zitten qua lifts, maar zoals je al aangaf ervaar ik mezelf nogal snel als 'dik'...

Spiegels afplakken en oogkleppen op miss oplossing?:D
Zou wel anabool zijn in jouw geval!

Persoonlijk denk ik dat je de meeste massa wint met bulken/cutten. Recompen etc klinkt fancy. Denk dat je met een goede offseason bulk er het best uit ziet in de zomer als je op goede manier cut.
O.a. kan Marvin zo ook veeeel meer bereiken maar wil zijn buikspiertjes niet kwijt. In de praktijk is dit ook the way to go, voorals als je kijkt naar bodybuilders van vroeger. Dikke offseason, bijna geen pics van te vinden en zien er na het dieeten top uit.
Ik heb even gezocht naar goed voorbeeld, hier check die foto's binnen de 1,5 minuut van het filmpje. Kijk wat een massa hij wint. En ja marvin kom maar met je blabla roids maar zal een geheimpje verklappen, zelfs voor een natty is het mogelijk om bovenonderhoud te eten massa te winnen.

• #3.219
Moet ik voor creatine test of test+tren invullen?

Jij wat?
Die quarter pounder ook ernaast:roflol:
Vind het best moeilijk om kcal te halen. Mede omdat we hier in huis niet zoveel verschillend eten hebben liggen :P

Persoonlijk denk ik dat je de meeste massa wint met bulken/cutten. Recompen etc klinkt fancy. Denk dat je met een goede offseason bulk er het best uit ziet in de zomer als je op goede manier cut.
O.a. kan Marvin zo ook veeeel meer bereiken maar wil zijn buikspiertjes niet kwijt. In de praktijk is dit ook the way to go, voorals als je kijkt naar bodybuilders van vroeger. Dikke offseason, bijna geen pics van te vinden en zien er na het dieeten top uit.
Ik heb even gezocht naar goed voorbeeld, hier check die foto's binnen de 1,5 minuut van het filmpje. Kijk wat een massa hij wint. En ja marvin kom maar met je blabla roids maar zal een geheimpje verklappen, zelfs voor een natty is het mogelijk om bovenonderhoud te eten massa te winnen.

Hier heb je denk ik wel gelijk in. Overigens heb ik wel vertrouwen in m'n volgende cut. En aangezien ik nu wifi wachtwoord van de gym weet kan ik mooi netflixen onder cardio :o

Denk dat ik lekker doorga tot hopelijk februari en dan eens proberen goed te cutten.

Denk dat ik lekker doorga tot hopelijk februari en dan eens proberen goed te cutten.
Nice!
Benieuwd wat het je gaat brengen.
Mocht BF te ver uit de hand lopen kun je altijd nog iets minder hard bulken of 2 cutweekjes inlassen ofzo.
Als je toch zo lang doorgaat.

Terug
Naar boven