MuscleMeat

Hoxyz - Reversing out of the ecto zone.

blabla roids..

En dat is oprecht het enige antwoord.

Er zijn tegenwoordig nauwelijks bodybuilders die zichzelf nog zover onnodig vet bulken..

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.222
Nice!
Benieuwd wat het je gaat brengen.
Mocht BF te ver uit de hand lopen kun je altijd nog iets minder hard bulken of 2 cutweekjes inlassen ofzo.
Als je toch zo lang doorgaat.
Zo hard gaat het niet toch :P?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Misschien is het ook een beetje placebo dat ik mezelf dikker vind worden, of bloat.

Misschien is het ook een beetje placebo dat ik mezelf dikker vind worden, of bloat.

Denk Bloat.
Vond mezelf op een gegeven moment ook dik worden in de bulk.
1 week cutten en was 1,5 kg kwijt en zag er gelijk strakker en minder opgeblazen uit.
Dus dat heb je gelijk goed in een cut!

En je gaat idd lekker rustig.
Prima denk ik als je tot februari door wilt.

blabla roids..

En dat is oprecht het enige antwoord.

Er zijn tegenwoordig nauwelijks bodybuilders die zichzelf nog zover onnodig vet bulken..
Pff.... Verrassend antwoord van je...Tegenwoordig beschikken de BB over veel meer roids dan vroeger, vroeger werd er nog werkelijk hard gebulkt etc. En ja tuurlijk worden daar ook roids gezet maar ook al kijk jij nooit verder dan roids zie je hopelijk wel het verschil in fysiek. Voorbeeldje Lee Haney, beschikte vroeger nog niet over GH/Slin, bulkte zwaar in zijn offseason en check zijn shape

Massa win je gewoon door boven onderhoud te eten, zo makkelijk is het. Massa win jij niet als je ongeveer even veel kcal eet als mijn hond en mijn zusje, dan ben je over drie jaar nog niet verder.

DIe bayesianen zweren erbij, ik moet ze gelijk geven met wat mijn ervaring is. Bulken is voor mij na de allereerste beginnersfase vanaf behoorlijk ondergewicht nooit meer een oplossing geweest. Plus ik heb altijd net zo goed vooruit kunnen gaan in zelfs extreme cuts.

Persoonlijk denk ik dat je de meeste massa wint met bulken/cutten. Recompen etc klinkt fancy. Denk dat je met een goede offseason bulk er het best uit ziet in de zomer als je op goede manier cut.
O.a. kan Marvin zo ook veeeel meer bereiken maar wil zijn buikspiertjes niet kwijt. In de praktijk is dit ook the way to go, voorals als je kijkt naar bodybuilders van vroeger. Dikke offseason, bijna geen pics van te vinden en zien er na het dieeten top uit.
Ik heb even gezocht naar goed voorbeeld, hier check die foto's binnen de 1,5 minuut van het filmpje. Kijk wat een massa hij wint. En ja marvin kom maar met je blabla roids maar zal een geheimpje verklappen, zelfs voor een natty is het mogelijk om bovenonderhoud te eten massa te winnen.

Geheimpje: zelfs voor een natty is het mogelijk on onder onderhoud te eten massa te winnen. En ja zeker weten dat roids alle verschil maakt in die gains, no way dat je als natty na de eerste maanden ooit nog noemenswaardige gains maakt of dat nou in een constant groot overschot of tekort in kcal is. Gaat letterlijk om halve kilo's of minder per maanden, kilo's in die tijd zijn gewoon vet als je niet tienvoudige testlevels hebt.

Maar laten we het dan wel specifiek maken en niet herpaderpen over dat recompen onmogelijk is zonder een concrete situatie te benoemen zoals hoe ver gevorderd iemand is, wat z'n doelen precies zijn, welk vet% diegene heeft, en welke kcal balans wenselijk is.

Het is niet iets voor als je 6% bent met 20 kg ondergewicht nee. 12-18% kan het echter prima omdat dat vet je kcal tekort compenseert. Als je al rond je doel gewicht zit moet je denk ik niet meer echt willen bulken. Ook moet je keihard inzetten op frequentie en continu progressive overload, als je gaat zitten deloaden/resetten en halve weken mist in je split is het bye bye gains. En doe genoeg activiteit of training waardoor je kcal balans zelfs in een tekort nog aardig hoog uitkomt, ver boven bmr. En sluit niet uit dat je gewoon periodes ruw rond maintenance zit met wat minicuts hier en daar, niet continu in een tekort 1000-2000 kcal met strafcardio en bang zijn ooit eens een dag wel genoeg te eten dat is geen recomp.

Als je echter richting de 18% vet en boven je doelgewicht zit maar single digit % wilt zijn zou ik zelfs zeggen ga gewoon rustig cutten en tegelijk groeien, kan dan prima. Onder de 10% kunnen we gaan bikkeleijen over wat nog wel of niet kan.

Kan hard gaan als je bijvoorbeeld ondertussen helemaal geen progressie maakt in gym en spiegel dan valt het aandeel vet tegen.

Maar valt mee en ja zal ook bloat bij zitten hoor. Vergeet niet dat die dip aan het begin weer een tekort zal zijn geweest en dat daaromheen dus nog wat vocht schommeling zit.

Zeg dat je vanaf 80kg pas echt ging gainen, plus nog af en toe een dipje wat deels het vocht/bloat verschil aangeeft, dan hou je zeker geen kilo's vet over.

Waar blijven de trainingen :o

Kijk naar Marvin, case closed :p

Als natty is het gewoon een tergend traag proces, zeker voor iemand met enige trainingservaring en de bijbehorende hoeveelheid spiermassa. Dan moet je het bij een recomp volgens mij meer hebben van de ene week wat minder verbruiken dan je eet en de andere week wat meer verbruiken dat je eet (al dan niet onbedoeld). Ben zelf meer fan van een langzame bulk, 0.5 tot 1 kg per maand is meer dan zat. Hiermee zal je zeer beperkt vet aankomen dat je ook weer in no-time eraf kan werken.

Wanneer je on bent kan je wegkomen met recompen omdat de anabole processen skyrocketen en je lichaam de spiermassa toch wel op wilt bouwen ten koste van vetmassa.
0.5-1 kg per maand aankomen is +100/200 kcal, dat is zo'n klein overschot dat het moeilijk van dag tot dag te meten is. Zeker als je er sommige dagen wat verder bovenuit schiet. Praktisch op onderhoud dus. Een paar dagen cutten in/na die maand en je zit wat mij betreft in een recomp aanpak, kun je zelfs over de hele lange termijn mee afvallen terwijl je nagenoeg altijd op/boven onderhoud eet. Dat is wat anders dan maanden lang op +500 en er dan achter komen dat het ook weer maanden kost om het eraf te werken.

• #3.229
pull vandaag. Ook weer eens wat crea door m'n prewo shake gegooit. Dat maar weer eens een kans geven

contra pullups @Nootmuskaatje
Voel me rug toch echt tien keer beter hier. gewicht staat obv voor het contra gewicht
12x50kg
10x41kg
8x36kg
8x31kg
8x27kg
2x6x23kg

1 arm cable row
10x30kg
10x40kg
3x8x50kg

unilat pulldown
Wou reg V pulldown doen maar alles bezet.
10x30kg
10x40kg
3x8x45kg

machine row
10x70kg
3x6x90kg not sure if pr
laatste dropset 12x70kg

face pull / sa pulldown (of lat prayer, snap die oefening nog steeds niet dus probeerde het)
10x30kg
3x10x40kg

bb shrug
4x15x60kg

hammer curl
10x12kg
10x14kg
3x8x16kg

bayesian curl
10x9kg
10x14kg
2x8x20kg laatste dropset

en nog drie setjes drag curls met random stang

Kan hard gaan als je bijvoorbeeld ondertussen helemaal geen progressie maakt in gym en spiegel dan valt het aandeel vet tegen.

Maar valt mee en ja zal ook bloat bij zitten hoor. Vergeet niet dat die dip aan het begin weer een tekort zal zijn geweest en dat daaromheen dus nog wat vocht schommeling zit.

Zeg dat je vanaf 80kg pas echt ging gainen, plus nog af en toe een dipje wat deels het vocht/bloat verschil aangeeft, dan hou je zeker geen kilo's vet over.
Thanks voor je input. Blijf nu lekker zo doorgaan, kijk wel waar het schip strand.

Train vijf keer per week hoodie. Af en toe wat slowchat

teleurgesteld :(

Geheimpje: zelfs voor een natty is het mogelijk on onder onderhoud te eten massa te winnen. En ja zeker weten dat roids alle verschil maakt in die gains, no way dat je als natty na de eerste maanden ooit nog noemenswaardige gains maakt of dat nou in een constant groot overschot of tekort in kcal is. Gaat letterlijk om halve kilo's of minder per maanden, kilo's in die tijd zijn gewoon vet als je niet tienvoudige testlevels hebt.

Maar laten we het dan wel specifiek maken en niet herpaderpen over dat recompen onmogelijk is zonder een concrete situatie te benoemen zoals hoe ver gevorderd iemand is, wat z'n doelen precies zijn, welk vet% diegene heeft, en welke kcal balans wenselijk is.

Het is niet iets voor als je 6% bent met 20 kg ondergewicht nee. 12-18% kan het echter prima omdat dat vet je kcal tekort compenseert. Als je al rond je doel gewicht zit moet je denk ik niet meer echt willen bulken. Ook moet je keihard inzetten op frequentie en continu progressive overload, als je gaat zitten deloaden/resetten en halve weken mist in je split is het bye bye gains. En doe genoeg activiteit of training waardoor je kcal balans zelfs in een tekort nog aardig hoog uitkomt, ver boven bmr. En sluit niet uit dat je gewoon periodes ruw rond maintenance zit met wat minicuts hier en daar, niet continu in een tekort 1000-2000 kcal met strafcardio en bang zijn ooit eens een dag wel genoeg te eten dat is geen recomp.

Als je echter richting de 18% vet en boven je doelgewicht zit maar single digit % wilt zijn zou ik zelfs zeggen ga gewoon rustig cutten en tegelijk groeien, kan dan prima. Onder de 10% kunnen we gaan bikkeleijen over wat nog wel of niet kan.
Amen..

0.5-1 kg per maand aankomen is +100/200 kcal, dat is zo'n klein overschot dat het moeilijk van dag tot dag te meten is. Zeker als je er sommige dagen wat verder bovenuit schiet. Praktisch op onderhoud dus. Een paar dagen cutten in/na die maand en je zit wat mij betreft in een recomp aanpak, kun je zelfs over de hele lange termijn mee afvallen terwijl je nagenoeg altijd op/boven onderhoud eet. Dat is wat anders dan maanden lang op +500 en er dan achter komen dat het ook weer maanden kost om het eraf te werken.
Double amen..

Overigens is de voeding die ik log altijd mijn geplande voeding. Er kan altijd hier en daar wat bij komen. Ik geef mezelf gewoon wat vrije ruimte door niet tot mijn onderhoud of erboven aan geplande voeding te eten. Echter heb ik geen zin om iedere dag uit te rekenen wat er bij is gekomen of wat er is gewijzigd.

Het feit dat ik niet als een idioot aankom of afval zegt genoeg lijkt me ;)

Amen..

Double amen..

Overigens is de voeding die ik log altijd mijn geplande voeding. Er kan altijd hier en daar wat bij komen. Ik geef mezelf gewoon wat vrije ruimte door niet tot mijn onderhoud of erboven aan geplande voeding te eten. Echter heb ik geen zin om iedere dag uit te rekenen wat er bij is gekomen of wat er is gewijzigd.

Het feit dat ik niet als een idioot aankom of afval zegt genoeg lijkt me ;)
Ja de 1000-2000 kcal + strafcardio ging meer om het idee waarmee jij als voorbeeld wordt genoemd, anders was je wel year round 5-6% met allerlei problemen.
of met you know what

Ik zou recompen trouwens ook niet perse zo'n dag tot dag voorschrift van kcal balans geven ofzo. Kan net zo zeer betekenen year round 8-10% of 10-12% blijven of in een half jaar 1 kg afvallen, terwijl je je gewone langzame natty gains maakt.

Maarja uiteindelijk gaat het om wat je voor jezelf wilt en blijven we leren dat daadwerkelijk te bereiken of behouden.

Laatst bewerkt:
  • #3.235
Matige pushday ,weinig energie

bench
Maar weer eens geprobeerd
2x10x20kg
8x40kg
5x50kg
3x8x60kg meh

bayesian cable flyes
10x16kg
4x8x23kg

smith high incline press
10x20kg
10x40kg
3x10x50kg laatste dropset

low to high cable flyes
4x10

seated lateral raise
10x5kg
4x10x8kg laatste twee dropset

tricep cable kickbacks
10x9kg
3x10x14kg

pushdowns
10x30kg
3x8x38kg

smith standing calf raise / db overhead extension
10x60kg 10x14kg
3x10x80kg 3x10x20kg

Matige pushday ,weinig energie

bench
Maar weer eens geprobeerd
2x10x20kg
8x40kg
5x50kg
3x8x60kg meh

bayesian cable flyes
10x16kg
4x8x23kg

smith high incline press
10x20kg
10x40kg
3x10x50kg laatste dropset

low to high cable flyes
4x10

seated lateral raise
10x5kg
4x10x8kg laatste twee dropset

tricep cable kickbacks
10x9kg
3x10x14kg

pushdowns
10x30kg
3x8x38kg

smith standing calf raise / db overhead extension
10x60kg 10x14kg
3x10x80kg 3x10x20kg

Toch niet heel gek die gewichten.
Enig idee hoe weinig energie kwam?

Overigens gore spierpijn in m'n biceps. I blame the @martyyn curl

Niet echt weinig energie. Meer gewoon niet echt zin. Heb je af en toe I guess
Klopt heb ik nu iets te vaak.. Soms zit je in een flow en ga je hard, soms niet.
Achja soms ook wel eens goed voor herstel.

• #3.239
Morgen word ook weer moeilijk omdat ik in de avond niet kan. Not sure of ik zin heb om vroeg te gaan. Zie wel

Achja als je wekker uurtje eerder zet, uurtje fitness vroeg in de ochtend is ook wel lekker om de dag mee te beginnen. Ben dan gelijk stuk actiever.

Terug
Naar boven