AndroidHealthClinic

Hoxyz - Reversing out of the ecto zone.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.721
Op die fiets. Klopt, ligt inderdaad aan de katrollen. Net nog Straight-Arm Lat Pulldown gedwoon met 95 kg. De katrol verdeelt het gewicht in twee"en bij die.

Ik dacht aan een Chest-Supported T-Bar Row (dan zit er nl. niet zoveel verschil, enkel wat de T-Bar zelf weegt).
Geen optie tot chest supported t-bar in mijn gym dus dan maar in de kabel. Vind kabel sowieso chill want constante spanning. Wel mogelijkheid tot reguliere t-bar maar rom en angle zuigt daar imo, plus m'n rug kan het wss niet aan.
Ik vind bij dat soort Chest-Support oefeningen het ook nog best verschil uitmaken wel tempo je 'm doet, hoe ver je elleboog naar achteren gaat, of je 'm even vasthoudt of niet en MMC. Sinds ik mij focus op het mee bewegen van mijn elleboog omlaag/richting heup in plaats van achter m'n lichaam, voel ik m'n lats beter.
Zal indien mogelijk hem volgende keer wel filmen. Tempo zal iets rond de 0-1-2 zitten, idealiter zou ik de negatief nog iets meer controleren maar wanneer je in pr en rpe 9+ territorium komt is dat haast niet meer te deon. Trek elebogen vrij laag en heb altijd een goeie conectie. M'n gehele oefeningsselectie is gebasseerd op oefeningen waar ik een goeie conectie mee heb.

Voorheen deed ik hem unilateraal maar dat wordt op hoge intensiteit teveel draaien van de romp en verlies je de gehele controle. Vandaar nu geswitcht naar bilateraal.

• Like
Waarderingen: BB_
Die db overhead extension is echt een kut oefening om op te progressen, al helemaal omdat links bij mij een pak slapper is.

hoe voelde die RDL voor je rug? Meende dat je toch best wat rugklachten hebt/had.

rug ziet er goed uit in iedere geval.

• #7.723
Die db overhead extension is echt een kut oefening om op te progressen, al helemaal omdat links bij mij een pak slapper is.

hoe voelde die RDL voor je rug? Meende dat je toch best wat rugklachten hebt/had.

rug ziet er goed uit in iedere geval.
Ja kon nu wel 10 reps halen maar veel meer dan dat wordt het niet. Was +1 rep van vorige sessie. Weet niet zo goed wat ik voor alternatieve oefening moet doen, skullcrushers/overs ben ik niet echt fan van.

60kg voelde wel decent. Ik doe inderdaad geen freeweight rows of squats meer doordat m'n rug het niet trekt. Heb voorheen wel setjes met 160kg gedraaid dus qua kracht is dit uiteraard niets. Maar volgende sessie doe ik gewoon 65 of 70kg en kijken of ik het zo wat kan opbouwen.

Jij weer volle bak bezig?

Overhead exts doe je met 1 hand? Met beide handen onder 1 db vind ik wel heel fijn. Staand en vrij zittend zonder rugsteun. Heb daar heel veel progressie op kunnen maken. Hammer grip curl bar is ook wel fijn.

Pushdowns vanaf bij/boven je hoofd beginnen zodat er ook wat schouder extensie bij komt doet ook veel long head. Maar toch anders dan echt overhead vind ik.

Zie niet echt waarde in extensions met 1 hand doen, veel te instabiel om goed kracht te zetten en rare krachtboog tegenover zwaartepunt/balans.

• #7.725
Overhead exts doe je met 1 hand? Met beide handen onder 1 db vind ik wel heel fijn. Staand en vrij zittend zonder rugsteun. Heb daar heel veel progressie op kunnen maken. Hammer grip curl bar is ook wel fijn.

Pushdowns vanaf bij/boven je hoofd beginnen zodat er ook wat schouder extensie bij komt doet ook veel long head. Maar toch anders dan echt overhead vind ik.

Zie niet echt waarde in extensions met 1 hand doen, veel te instabiel om goed kracht te zetten en rare krachtboog tegenover zwaartepunt/balans.
Deed hem inderdaad met een hand. De laatste keer dat ik twee handen heb gedaan is jaren geleden, maar ik kan me herinneren dat je daar vrij snel de dumbells (35kg) mee hebt uitgespeeld. Momenteel heb ik als tricep oefeningen Overhead extension, long rope pushdown, en rope overhead (pulley op de hoogste en dan achter je hoofd beginnen met touw en eindigen voor je hoofd).

DBs in je gym gaan tot 35? Dat is vrij snel klaar ja. Ik doe ze zwaarder nu met ez bar overhead en dan wel wrist wraps en een beetje voorzichtig zijn want niet heel relaxed voor de polsen/onderarmen.

Cable overhead vind ik juist fijn om op de knieen vanaf de low pulley te doen omdat het dan zo verticaal mogelijk kan. Valt echt niks mee te smokkelen dus de reps houden plots keihard op, maar dat wil je misschien juist. :P

Maar in principe ben je met een pushdown en overhead variant (en gewoon presses) voor triceps wel voorzien toch?

• #7.727
DBs in je gym gaan tot 35? Dat is vrij snel klaar ja. Ik doe ze zwaarder nu met ez bar overhead en dan wel wrist wraps en een beetje voorzichtig zijn want niet heel relaxed voor de polsen/onderarmen.

Cable overhead vind ik juist fijn om op de knieen vanaf de low pulley te doen omdat het dan zo verticaal mogelijk kan. Valt echt niks mee te smokkelen dus de reps houden plots keihard op, maar dat wil je misschien juist. :P

Maar in principe ben je met een pushdown en overhead variant (en gewoon presses) voor triceps wel voorzien toch?
Ik split tegenwoordig armen aangezien die erg achterlopen dus doe graag iet smeer volume dan twee varianten. Maar ik ga wel even wat puzzelen en dan zul je het volgende training zien. Zal wel weer een kabel variant worden. :roflol:

Ik split tegenwoordig armen aangezien die erg achterlopen dus doe graag iet smeer volume dan twee varianten. Maar ik ga wel even wat puzzelen en dan zul je het volgende training zien. Zal wel weer een kabel variant worden. :roflol:
Is ook wel fijn om voor elke variant bijvoorbeeld weer een lichtere en zwaardere keuze te hebben. En nog staand, zittend, en al dat soort standjes afwisselen. :eyebrow:

• #7.729
Te laat wakker om goeie training in m'n eigen gym te doen dus maar naar f4f gereden. Was een goeie keuze want ik kwam @Armyboy tegen. :heart: Begin training zuerende koppijn maar dat ebte wel weg.

Incline db shoulder press
34kg x 10,9 pr
28kg x 12

Dips
Geen dipbelt dus ietsjes minder stabiel door dumbell te klemmen tussen m'n benen
28kg x 10,9 pr
bw x

Cuff side raise
5x ofzo

Bayesian fly
Db side raise

Ja kon nu wel 10 reps halen maar veel meer dan dat wordt het niet. Was +1 rep van vorige sessie. Weet niet zo goed wat ik voor alternatieve oefening moet doen, skullcrushers/overs ben ik niet echt fan van.

60kg voelde wel decent. Ik doe inderdaad geen freeweight rows of squats meer doordat m'n rug het niet trekt. Heb voorheen wel setjes met 160kg gedraaid dus qua kracht is dit uiteraard niets. Maar volgende sessie doe ik gewoon 65 of 70kg en kijken of ik het zo wat kan opbouwen.

Jij weer volle bak bezig?
PJR pullover al eens een kans gegeven? Die oefening heeft best wat vlees op m’n tricep geplakt.

hopelijk lukt het je om pijnvrij te blijven bij deze oefening. Onderrug blessures maken je echt gehandicapt.

en idd terug bezig met trainen. DC training zoals @vntl en een blastje erbij :D

• Heart
Waarderingen: vntl
PJR pullover al eens een kans gegeven? Die oefening heeft best wat vlees op m’n tricep geplakt.

hopelijk lukt het je om pijnvrij te blijven bij deze oefening. Onderrug blessures maken je echt gehandicapt.

Bevalt het?

Enorm! Veel plezier in het trainen en prima gains gemaakt, zelf in m’n cruise. M’n ub is nog nooit zo buff geweest alsook m’n bw nog nooit zo hoog en ben pas begonnen :D LB reageert wat minder op de training maar ben daar ook rond een blessure aan het trainen

• #7.733

Jep, op aanrader van jou geprobeerd maar vond het maar een rare ofening. Veel stabilitiet, en of ik nou m'n rug, borst of tricpes aanhet trainen wist ik niet precies. :p Wel lang geleden en heb nu wat meer mmc dus wellicht weer eens de kans geven. Wat blast je?

Nog wel een beetje abs ook.
1602354911160.png

Laatst bewerkt:
skattig:heart:

Flinke progressie ook gemaakt in de tussentijd, lekker man.

cute

• #7.739
Momenteel 4 weken bezig met 500mg test e en 5iu GH. Mogelijk dat ik de laatste 5 a 6 weken Of 30mg dianabol per dag toevoeg of 300mg test Phenylpropionate per week. Of niets maar not likely :o
Of gewoon 750mg test van maken. Waarom zou je een andere ester erbijg gooien, en f**k orals. :p

Of gewoon 750mg test van maken. Waarom zou je een andere ester erbijg gooien, en f**k orals. :p
Om er sneller profijt van te hebben en m’n stash uit te dunnen. Maar than again, dat prikken trek ik niet zo :o dbol wil ik gewoon eens geprobeerd hebben al gaat het met m’n shape niet mooi zijn. Zou volgens mij bij jou geen slecht doen tho:P

Terug
Naar boven