XXL Nutrition

[HST] Opnieuw beginnen, ander doel.

sportlife

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m70
Massa
66kg
Vetpercentage
8%
Ik dwaal hier al een paar jaar rond. In totaal heb ik een jaar serieus getraind en gegeten (60kg naar 72kg). Toen had ik geen motivatie meer en zag ik het nut er niet meer van in (dit viel samen met mijn examenjaar). Dus ik dropte weer in de kilo's.

Na mijn examen ben ik gaan werken. Dit werk is fysiek zwaar, er moet veel getild, gesjouwd en gelopen worden. Ook de dagen zijn niet niks. Minimaal 10-12 uur werken met uitschieters van 16 uur. Ook wel eens een dag van 24 uur gemaakt. Dit is dus behoorlijk slopend! En dat heb ik gemerkt. Mijn linkerknie wil vaak niet meewerken, gewrichten die veel kraken, rugpijn. Gelukkig is mijn voedingspatroon niet veranderd nadat ik gestopt was met trainen, het aantal calorieen is hoogstens wat minder geworden.

2 weken geleden heb ik besloten mij weer in te schrijven in de sportschool. Zo kan ik alle spiergroepen aanspreken en sterker worden. Ik hoop op deze manier minder last te hebben van mijn knie en rug. Een andere reden is om eventuele verschillen in proporties recht te trekken. De laatste reden is natuurlijk het uiterlijke resultaat, wat heel mooi is meegenomen.

Ik ga beginnen met een HST workout, hierin komen de volgende oefeningen.

Squat
Bent over barbell row
SL deadlift
Benchpress
Skullcrushers
Ez curl op preacher bench
Barbell shoulder press
calf raises
Pull up

Week 1: 15RM, 10RM en 5RM bepalen
Week 2: Strategic Deconditioning
Week 3: 15RMx1
Week 4: 15RMx1
Week 5: 10RMx2
Week 6: 10RMx2
Week 7: 5RMx3
Week 8: 5RMx3
Week 9: 5RMx3
Week 10: 5RMx3
Week 11: Rust

----------------------

Mijn stats zijn als volgt:

66kg
170cm
8,7% (gemeten met 3point skinfold methode)

foto's van 8/11/2012 ongetraind:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit keer geen voedingsschemavoor mij, ik ga gewoon meer eten. Ik at al gezond, nu alleen de hoeveelheid omhoog schroeven. Suikers worden altijd zoveel mogelijk vermeden, minstens 1L karnemelk per dag en heel veel pindakaas, noten, vlees, vis, pasta, groente, rijst en kwark.

Ik ga je volgen man, wil in het nieuwe jaar ook HST gaan doen!

• Topic Starter Topic Starter
15, 10, 5 RM zijn gevonden en opgeschreven. Ben over bepaalde stats niet blij maar dat zal hopelijk wel bij trekken over 10 weken.

1x15 2 weken
Squat 60kg
Bent over barbell row 15kg
SL deadlift 40kg
Benchpress 20kg
Skullcrushers 5kg
bicep curl db 8kgx2
Barbell shoulder press 10kg
calf raises 80kg
Pull up -30kg

2x10 2 weken

Squat 65kg
Bent over barbell row 25kg
SL deadlift 50kg
Benchpress 25kg
Skullcrushers 7,5kg
bicep curl db 10kgx2
Barbell shoulder press 15kg
calf raises 90kg
Pull up -20kg

3x15 4 weken
Squat 75kg
Bent over barbell row 35kg
SL deadlift 80kg
Benchpress 30kg
Skullcrushers 10kg
bicep curl db 14kgx2
Barbell shoulder press 20kg
calf raises 110kg
Pull up -10kg

De ez bar curl heb ik vervangen voor standing bicep curl omdat ik weer last van mijn linkerpols krijg als ik dat blijf doen (scooterongeluk toen ik 17 was).

Ik ben aan het twijfelen of ik de pullup en bent over row er in ga houden. Een van de twee er misschien uit gooien. Het zijn hele fijne oefeningen allebei maar het is misschien een beetje teveel voor het schema wat ik nu heb. Ik sta vaak bijna 2 uur in de gym (omdat ik onder andere voor elke spiergroep minstens 2 setjes opwarm).

Heb het wel gevoeld, het trainen, de laatste 2 weken. Ik kwam op het punt dat ik niet meer kon slapen en bewegen, vanwege de spierpijn in mijn rug. Wat een hell. Blijven eten is soms nog moeilijk omdat ik dus altijd laat werk en niet meer bij mijn ouders woon. Hierdoor ligt er niet altijd een voorraad van allerlei soorten eten in huis.

Nu tijd voor de strategic deconditioning, misschien dat ik er 2 weken van maak. Omdat ik de komende 2 weken moet werken moet ik gewoon mijn rust pakken.

Ik vraag mij nog wel één ding af. Stel dat ik na een paar weken trainen het gevoel heb dat ik qua gewicht meer kan pakken met oefeningen, moet ik dit dan ook doen? Of gooi ik dan het hele principe van HST in de prullenbak?

Terug
Naar boven