Snap ik ergens ook wel weer. De belastingdruk in NL is ook behoorlijk hoog natuurlijk, maar imo hoort dit bij een welvarend land waarbij 9/10 dingen gewoon buitengewoon goed geregeld zijn. Wel zou ik willen dat de burger meer te zeggen had over waar het geld aan besteed wordt en dat er ook een kabinet zou zijn met kennis van zaken. Dat lijkt mij niet zoveel gevraagd, maar we leven inmiddels niet meer in een democratie, dus die hoop ik voorlopig laten varen. We moeten het doen met Clown Wereld, waar incompetentie hoogtij viert. Als het al incompetentie is, want stom genoeg is dat de enige verklaring waar ik me nog een beetje senang bij voel. Want het alternatief is dat men extreem competent is in het uitvoeren van andermans doelen, dan die van de burger. Dan lijk je ook incompetent op het vlak waarvoor je feitelijk op die positie bent gekomen, namelijk in het belang van de burger van ons land.
Wellicht snappen jullie nu meer waarom ik altijd hoop op totale ineenstorting van het systeem, anarchie. Omdat deze mensen dan eindelijk eens hun verdiende loon krijgen, maar wellicht heb ik teveel naar de films van The Purge gekeken en is ook dit een wens, die de vader is, van mijn gedachten.