AndroidHealthClinic

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Nee dat klopt, maar er kan dan toch voor een beter alternatief gekozen worden?
Gezond is vaak duurder en neem aan dat ze dit van eigen geld bekostigen of donaties? Heb niet het filmpje gekeken dus geen idee of het besproken was.

Ze weten vaak niet wat wel of niet gezond is. Bij de school en opvang van onze kinderen is gezonde voeding belangrijk volgens hun informatie, maar in de praktijk merk ik daar vrij weinig van.

Ik denk wel dat er ook gekeken mag worden naar de capaciteiten van ouders die niet eens in staat zijn hun kids elke dag twee bammetjes mee naar school te geven.

Natuurlijk, er is veel armoede, en er zijn ouders die met de stijgende prijzen écht geen geld hebben voor eten, maar er zijn ook veel ouders die de verkeerde keuzes maken, geen inzicht hebben, niet begrijpen hoe lang een loonmaand duurt, teveel abonnementen hebben lopen, impulsaankopen doen, etc. En voor de echte hongerlijers zijn er allerlei instanties waarbij je kunt aankloppen en dat ook tijdig moet doen. Het geld is niet ineens van de ene op de andere dag op.
Als er een kind flauwvalt van de honger op school zou ik niet alleen ouders maar ook veiligthuis of jeugdzorg eens even bellen.

Sponsor van lokale boer en molenaarskwaliteit haver.

Dat bedoel ik. Zoiets speelt al jaren natuurlijk. De energietoeslag is ook zomaar uitgekeerd, en er zijn ook mensen/gezinnen die nog op vast contract zitten, en er nu nog niets van merken. Reken er maar op dat die €800,- bij hen al lang op is aan wat anders dan energierekening.

Leest hij hier mee?
Alle problemen zijn het gevolg van verkeerde beslissingen uit het verleden en ipv dat te erkennen en gewoon een andere weg te kiezen borduren ze gewoon voort met wat aanpassingen. Laag over laag over laag ontstaat er een gedocht waar niemand zijn vingers aan durft te branden en er gewoon nog maar een laag bovenop legt.

We hebben nog voor 10 jaar gas onder de grond in Groningen, waarom zouden we Poetin moeten praten?

• Heart
Waarderingen: Vonk
#neverforget

1662880087726.png

Weet niet hoe de exacte verdeling van bovenstaande grafiek nu zou moeten zijn met de tegemoetkomingen op de energierekening van de burger, maar het zal nog steeds exorbitant hoog zijn, onderstaand plaatje geeft dat mooi weer.

1662880070854.png

#neverforget

1662880087726.png

Weet niet hoe de exacte verdeling van bovenstaande grafiek nu zou moeten zijn met de tegemoetkomingen op de energierekening van de burger, maar het zal nog steeds exorbitant hoog zijn, onderstaand plaatje geeft dat mooi weer.

1662880070854.png
Ik sta daar wellicht wat anders in dan de meesten. Tot vorig jaar vond ik het prima dat we zoveel betaalden, ik hen namelijk niet perse tegen een hoge belastingdruk. Maar als de prijzen dermate snel stijgen dient de belasting wel aangepast te worden naar bijvoorbeeld een vast tarief ipv een percentage.

Ja zo werkt dat natuurlijk niet, kijk maar naar de bankencrisis.

1 van de redenen dat we vandaag de dag in de situatie zitten, waar we in zitten, is omdat die crisis natuurlijk nooit daadwerkelijk opgelost is. Bijdrukken van geld is geen oplossing, we zijn inmiddels van 3.000miljard op de balans naar 9.000miljard op de balans gegaan. Zoals omtzigt dat ook al aangeeft is dit bijna 100% van de waarde die de EU gezamenlijk vertegenwoordigd.

De schulden/bankencrisis is alleen maar verder opgeblazen sinds 2009.

Ik sta daar wellicht wat anders in dan de meesten. Tot vorig jaar vond ik het prima dat we zoveel betaalden, ik hen namelijk niet perse tegen een hoge belastingdruk. Maar als de prijzen dermate snel stijgen dient de belasting wel aangepast te worden naar bijvoorbeeld een vast tarief ipv een percentage.

Haha ja logisch ook toch? bijna 60% van een habbekrats, blijft een kleinere habbekrats. Maar wanneer je habbekrats ineens veranderd in een substantieel deel van je vrij besteedbare inkomen, ja dan is 60% daarvan natuurlijk ook substantieel.

1 van de redenen dat we vandaag de dag in de situatie zitten, waar we in zitten, is omdat die crisis natuurlijk nooit daadwerkelijk opgelost is. Bijdrukken van geld is geen oplossing, we zijn inmiddels van 3.000miljard op de balans naar 9.000miljard op de balans gegaan. Zoals omtzigt dat ook al aangeeft is dit bijna 100% van de waarde die de EU gezamenlijk vertegenwoordigd.

De schulden/bankencrisis is alleen maar verder opgeblazen sinds 2009.
En wie zal de prijs betalen als de volgende bubbel weer knapt?

Juist.

Haha ja logisch ook toch? bijna 60% van een habbekrats, blijft een kleinere habbekrats. Maar wanneer je habbekrats ineens veranderd in een substantieel deel van je vrij besteedbare inkomen, ja dan is 60% daarvan natuurlijk ook substantieel.
Ja, maar er zijn ook genoeg mensen die pertinent tegen de hoge belastingdruk in Nederland zijn geweest.

Ja, maar er zijn ook genoeg mensen die pertinent tegen de hoge belastingdruk in Nederland zijn geweest.

Snap ik ergens ook wel weer. De belastingdruk in NL is ook behoorlijk hoog natuurlijk, maar imo hoort dit bij een welvarend land waarbij 9/10 dingen gewoon buitengewoon goed geregeld zijn. Wel zou ik willen dat de burger meer te zeggen had over waar het geld aan besteed wordt en dat er ook een kabinet zou zijn met kennis van zaken. Dat lijkt mij niet zoveel gevraagd, maar we leven inmiddels niet meer in een democratie, dus die hoop ik voorlopig laten varen. We moeten het doen met Clown Wereld, waar incompetentie hoogtij viert. Als het al incompetentie is, want stom genoeg is dat de enige verklaring waar ik me nog een beetje senang bij voel. Want het alternatief is dat men extreem competent is in het uitvoeren van andermans doelen, dan die van de burger. Dan lijk je ook incompetent op het vlak waarvoor je feitelijk op die positie bent gekomen, namelijk in het belang van de burger van ons land.

Wellicht snappen jullie nu meer waarom ik altijd hoop op totale ineenstorting van het systeem, anarchie. Omdat deze mensen dan eindelijk eens hun verdiende loon krijgen, maar wellicht heb ik teveel naar de films van The Purge gekeken en is ook dit een wens, die de vader is, van mijn gedachten.

• Topic Starter Topic Starter
Snap ik ergens ook wel weer. De belastingdruk in NL is ook behoorlijk hoog natuurlijk, maar imo hoort dit bij een welvarend land waarbij 9/10 dingen gewoon buitengewoon goed geregeld zijn. Wel zou ik willen dat de burger meer te zeggen had over waar het geld aan besteed wordt en dat er ook een kabinet zou zijn met kennis van zaken. Dat lijkt mij niet zoveel gevraagd, maar we leven inmiddels niet meer in een democratie, dus die hoop ik voorlopig laten varen. We moeten het doen met Clown Wereld, waar incompetentie hoogtij viert. Als het al incompetentie is, want stom genoeg is dat de enige verklaring waar ik me nog een beetje senang bij voel. Want het alternatief is dat men extreem competent is in het uitvoeren van andermans doelen, dan die van de burger. Dan lijk je ook incompetent op het vlak waarvoor je feitelijk op die positie bent gekomen, namelijk in het belang van de burger van ons land.

Wellicht snappen jullie nu meer waarom ik altijd hoop op totale ineenstorting van het systeem, anarchie. Omdat deze mensen dan eindelijk eens hun verdiende loon krijgen, maar wellicht heb ik teveel naar de films van The Purge gekeken en is ook dit een wens, die de vader is, van mijn gedachten.
Nou zoiets kan er nog best gebeuren.

De arbeiders die het niet meer kunnen betalen die de elite aan gaan vallen. Vind ik geen hele gekke gedachte.

• Like

Vive!

1662932450232.png

• Like
In Duitsland gaat het ook alvast lekker, 500.000+ huurwoningen waar de thermostaat op 17gr wordt gezet snachts :emo:

Als je je rekening niet kunt betalen, mag je je wellicht gezellig komen opwarmen in een daarvoor speciaal ingerichte "warmtehal"

En kleedt je kinderen maar dik aan als ze naar school moeten...

Terug
Naar boven