Fitness Seller

Hulp gevraagd! Cut dmv onder onderhoud eten + cardio

Michiel015

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
90kg
Goeieavond allemaal!

Ik ben bezig met cutten. Ben al een langere tijd bezig maar ik snoepte steeds teveel, denk ik waardoor ik nauwelijks wat afviel. Ik ben momenteel 91,5 kg, 186, 18 jaar en me lichaamsvet is denk ik rond de 21-22%. Ik train sinds 3 maanden 4 x in de week krachttraining en daar doe ik dan een halfuurtje cardio bij. Tijdens deze cardiosessie op de crosstrainer verbrandt ik zon 300 kcal heb ik gemeten. Mijn onderhoud ligt op basis van de bovenstaande gegevens rond de 2900.

Vinden jullie mijn eetschema goed? En als jullie je afvragen waarom ik cardio erbij doe dan doe ik dat omdat ik heb gelezen dat door cardio je metabolisme weer een 'boost' krijgt, ik weet niet of dit ook zo is dus daarom vraag ik het aan jullie.

Omdat ik nog niet heel lang aan het trainen ben en omdat mijn vetpercentage vrij hoog is vraag ik mij af of het kwaad kan om voorlopig 2 maanden ongeveer 1000 kcal onder onderhoud te eten.

Verder neem ik elke dag een blikje cola light of red bull sugarfree mede omdat de caffeine ook het metabolisme zou stimuleren. Ik weet niet of dit ook klopt of weer pure onzin is die ik ergens heb gelezen.

Groeten,

Michiel

Bijlagen

waarom niet gewoon 500 onder onderhoud

ik weet niet hoe snel het gaat maar te veel onder onderhoud zet je lichaam in survival mode en dan houd het alles vast. + je glycogeen voorraden raken op en dan gaat je lichaam spier verbranden dat wil je ook niet

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik doe meer dan 500 omdat ik zoiets heb van ik heb toch nog een redelijk hoog vetpercentage dus dan kan ik wel wat daarboven zitten.

Als je zo graag die caffeine binnen wilt krijgen zou ik voor zwarte koffie gaan ipv frisdranken.

Ja maar dat vind ik dus niet heel lekker maar met melk en suiker weer wel maar dat maakt t juist weer slecht.

Goeieavond allemaal!