Fitness Seller

Hulp gevraagd! Cut dmv onder onderhoud eten + cardio

Michiel015

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
90kg
Goeieavond allemaal!

Ik ben bezig met cutten. Ben al een langere tijd bezig maar ik snoepte steeds teveel, denk ik waardoor ik nauwelijks wat afviel. Ik ben momenteel 91,5 kg, 186, 18 jaar en me lichaamsvet is denk ik rond de 21-22%. Ik train sinds 3 maanden 4 x in de week krachttraining en daar doe ik dan een halfuurtje cardio bij. Tijdens deze cardiosessie op de crosstrainer verbrandt ik zon 300 kcal heb ik gemeten. Mijn onderhoud ligt op basis van de bovenstaande gegevens rond de 2900.

Vinden jullie mijn eetschema goed? En als jullie je afvragen waarom ik cardio erbij doe dan doe ik dat omdat ik heb gelezen dat door cardio je metabolisme weer een 'boost' krijgt, ik weet niet of dit ook zo is dus daarom vraag ik het aan jullie.

Omdat ik nog niet heel lang aan het trainen ben en omdat mijn vetpercentage vrij hoog is vraag ik mij af of het kwaad kan om voorlopig 2 maanden ongeveer 1000 kcal onder onderhoud te eten.

Verder neem ik elke dag een blikje cola light of red bull sugarfree mede omdat de caffeine ook het metabolisme zou stimuleren. Ik weet niet of dit ook klopt of weer pure onzin is die ik ergens heb gelezen.

Groeten,

Michiel

Bijlagen

waarom niet gewoon 500 onder onderhoud

ik weet niet hoe snel het gaat maar te veel onder onderhoud zet je lichaam in survival mode en dan houd het alles vast. + je glycogeen voorraden raken op en dan gaat je lichaam spier verbranden dat wil je ook niet

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik doe meer dan 500 omdat ik zoiets heb van ik heb toch nog een redelijk hoog vetpercentage dus dan kan ik wel wat daarboven zitten.

Als je zo graag die caffeine binnen wilt krijgen zou ik voor zwarte koffie gaan ipv frisdranken.

Ja maar dat vind ik dus niet heel lekker maar met melk en suiker weer wel maar dat maakt t juist weer slecht.

Goeieavond allemaal!

Ik ben bezig met cutten. Ben al een langere tijd bezig maar ik snoepte steeds teveel, denk ik waardoor ik nauwelijks wat afviel. Ik ben momenteel 91,5 kg, 186, 18 jaar en me lichaamsvet is denk ik rond de 21-22%. Ik train sinds 3 maanden 4 x in de week krachttraining en daar doe ik dan een halfuurtje cardio bij. Tijdens deze cardiosessie op de crosstrainer verbrandt ik zon 300 kcal heb ik gemeten. Mijn onderhoud ligt op basis van de bovenstaande gegevens rond de 2900.

Vinden jullie mijn eetschema goed? En als jullie je afvragen waarom ik cardio erbij doe dan doe ik dat omdat ik heb gelezen dat door cardio je metabolisme weer een 'boost' krijgt, ik weet niet of dit ook zo is dus daarom vraag ik het aan jullie.

Omdat ik nog niet heel lang aan het trainen ben en omdat mijn vetpercentage vrij hoog is vraag ik mij af of het kwaad kan om voorlopig 2 maanden ongeveer 1000 kcal onder onderhoud te eten.

Verder neem ik elke dag een blikje cola light of red bull sugarfree mede omdat de caffeine ook het metabolisme zou stimuleren. Ik weet niet of dit ook klopt of weer pure onzin is die ik ergens heb gelezen.

Groeten,

Michiel

dus was je niet aan het cutten maar aan het k*tten. Je berooft je lichaam van voedingsstoffen die hij nodig heb maar je gaat wel snoepen waar je lichaam niet aan heeft, doe je goed.

en je doel is???? een skinny fat boy te worden?? je zal echt niet je vetpercentage naar beneden krijgen met 1000kcal je zal alleen je spieren wegvreten.....

ga gewoon het snot voor je ogen trainen en zorg dat je voldoende eet. Je vetpercentage gaat vanzelf naar beneden als je meer spiermassa heb

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 10:48 ----------

Ja maar dat vind ik dus niet heel lekker maar met melk en suiker weer wel maar dat maakt t juist weer slecht.

1000kcal eten is ook niet lekker en dat wil je toch ook gaan doen?? wat wil je nou?? wil jij je doel halen of wil je lekker eten en drinken?? want dan raadt ik je aan om een kookboek van Herman te halen

Mijn doel is om vetpercentage naar de 15-16% te krijgen. Dus ik moet 500 kcal onder me onderhoud gaan zitten, en niet meer? Met snoepen bedoelde ik meer het weekend etc bij het uitgaan. Welk trainingsschema raden jullie mij aan, rippetoe? Ik heb nu een 4daags splitschema. Is mijn voedingsschema wel in orde? Bedankt voor het commentaar trouwens:)

Nee op de onderhoud gaan zitten en nog niet te rare schema`s gaan doen (niet dat het raar is maar voor jou is het totaal niet aan de oorde). Je traint pas net dus je moet je voordeel halen uit het feit dat alles nu voor je werkt zolang je maar je uiterste best doet (het snot voor je ogen trainen) dus gewoon lekker een split tussen boven en onderlichaam en alles 2x in de week trainen.

Sorry voor de late reactie maar bedankt voor de tip Mascha!

Nee op de onderhoud gaan zitten en nog niet te rare schema`s gaan doen (niet dat het raar is maar voor jou is het totaal niet aan de oorde). Je traint pas net dus je moet je voordeel halen uit het feit dat alles nu voor je werkt zolang je maar je uiterste best doet (het snot voor je ogen trainen) dus gewoon lekker een split tussen boven en onderlichaam en alles 2x in de week trainen.

Ik heb nog een beetje op internet gelezen, maar het doel is toch als ik op onderhoud ga eten dat ik in spiermassa aankom waardoor mijn totale massa meer wordt en dat daardoor het vetmassa afneemt?

Terug
Naar boven