Fitness Seller

Hulp gevraagd, Train ik teveel?

• Topic Starter Topic Starter
Ik post alleen de full-body versie voor t gemak, ik heb nu 3 trainingsdagen (geen 4 meer) en die andere 2 is 1 meer gericht op de armen en de ander op de benen. een soort split dus. Ma- Wo- Vr.

Week 1 Full-body

Oefening
push ups 3x15+

Machine press 3x12
(weet geen officiele naam,, soort bankdrukken maar zittend)
Dumbbell lateral raise reps 3x8
(licht gewicht, 3 kg dumbbells)
Dumbbell curls 3x12
(11 kg dumbbell)
Bench dips reps 5x15

Squads reps 4x8
(met 11 kg dumbbell)
leg extensions 3x15+

Standing calve raises reps 3x25

Hanging knee raises reps 3x10

Inverse Crunch reps 3x20

reverse crunch reps 3x15

Airbike reps tot spierfalen

Stoolcrunch reps 3x20
( ook geen officiele naam, heb voor 4 eurie een tell sell ding wat aardig werkt, haha)
Crunch reps tot spierfalen

Ik hoop dat jullie het wat snappen allemaal, ben gewoon benieuwd naar jullie mening of tips. Dit is ook de langst durende training van de 3. voedingsschema volgt hierna!

Ohw bedankt voor jullie snelle reacties zeg!
Dus dat kan ook al vocht wezen? een best verschil voor mij gevoel.
Maar het geeft wel meer rust. bedankt!
ik heb sinds kort weer een voesingsschema, het is zo'n 150 kcal boven onderhoud,, maar kan bij mij ook wel eens wat meer of minder zijn, dat avond eten is nog te verschillend.

Ik zou persoonlijk liever zien dat je 8 reps doet en zo zwaar mogelijk, en niet veel reps tot spierfalen. Kan niet goed verwoorden waarom.
Ohw bedankt voor jullie snelle reacties zeg!
Dus dat kan ook al vocht wezen? een best verschil voor mij gevoel.
Maar het geeft wel meer rust. bedankt!
ik heb sinds kort weer een voesingsschema, het is zo'n 150 kcal boven onderhoud,, maar kan bij mij ook wel eens wat meer of minder zijn, dat avond eten is nog te verschillend.
Het KAN geen vocht wezen, het IS vocht. Andere massa KUN je niet zo snel bijkomen of lozen ;)
Ga voor de zekerheid 250 kcal boven je berekende onderhoud eten. Je wilt bouwen, dan zul je ook (iets) moeten aankomen - dat in combinatie met goed trainen moet goed komen (liever cm's bijhouden dan gewicht - kg's zeggen niet zoveel).

40g brinta
beker halfvolle melk
1 scoop whey en 1 el lijnzaad.

1 broodje met boter en kipfilet
1 banaan
Handje gemengde noten

3 broodjes (1/2 met boter)
1x pindakaas
1x appelstroop
1x kip/kalkoen
Glas halfvolle melk

1 appel
+- 200 gr magere kwark

100gr rijst/aardappels
200gr groente
150gr vlees/vis
wat olijfolie of beetje saus

200gr kwark met 1 el lijnzaad.

(Na het trainen een whey shake natuurlijk)

Nou dat avondeten lukt lang niet altijd zo, maar word aan gewerkt.

dit is in ieder geval 2200 kcal.
Ben benieuwd!

okey, 8 reps dus. lijkt mij ook wel prettiger ja,
Maar ik train dus thuis en ben beperkt met sommige oefeningen als voor de buik die ik dus niet zwaarder maken kan.
Maar die voor been in ieder geval wel, dus dan pas ik dat in ieder geval aan =)

okey, 8 reps dus. lijkt mij ook wel prettiger ja,
Maar ik train dus thuis en ben beperkt met sommige oefeningen als voor de buik die ik dus niet zwaarder maken kan.
Maar die voor been in ieder geval wel, dus dan pas ik dat in ieder geval aan =)
Buik kun je 8 reps sit-ups doen met een schijf of dumbbell in je handen. Vooral niet vaker dan eens in de week doen. Vaker = onzinnig. Meer reps is ook niet nodig.

40g brinta
beker halfvolle melk
1 scoop whey en 1 el lijnzaad.

1 broodje met boter en kipfilet
1 banaan
Handje gemengde noten

3 broodjes (1/2 met boter)
1x pindakaas
1x appelstroop
1x kip/kalkoen
Glas halfvolle melk

1 appel
+- 200 gr magere kwark

100gr rijst/aardappels
200gr groente
150gr vlees/vis
wat olijfolie of beetje saus

200gr kwark met 1 el lijnzaad.

(Na het trainen een whey shake natuurlijk)

Nou dat avondeten lukt lang niet altijd zo, maar word aan gewerkt.

dit is in ieder geval 2200 kcal.
Ben benieuwd!
HEEL erg goed! :thumb:
Ipv lijnzaad zou ik een stuk fruit nemen in de ochtend, en boter alleen omdat je dat lekker vindt. Maar slecht is de boter niet hoor!

dan word mijn schema flink ingekort :')
Echt bedankt voor de adviezen, het zal even een omslag zijn maar ik zal er zeker wat mee doen.
Ziet het er voor de rest redelijk uit?

Ohw dat fruit van het tussendoortje verplaatsen of er een banaantje bij?
en boter is meer om het blijven uitdagen van mijn angsten rondom eten, vind het niet super :P
Fijn dat t goed is zo! :D

dan word mijn schema flink ingekort :')
Echt bedankt voor de adviezen, het zal even een omslag zijn maar ik zal er zeker wat mee doen.
Ziet het er voor de rest redelijk uit?
Meer is niet beter ;)
2 tot 3 oefeningen per spiergroep zou goed moeten zijn, met niet teveel reps (8 is mooi wat mij betreft).
Ohw dat fruit van het tussendoortje verplaatsen of er een banaantje bij?
en boter is meer om het blijven uitdagen van mijn angsten rondom eten, vind het niet super :P
Fijn dat t goed is zo! :D
Dat tussendoortje gewoon laten voor wat het is.
Rest ziet er goed uit!

Hey lieve mensen,
Nou het trainen gaat volgens mij al beter dan voorheen.
Mijn spierballetje is al een beetje gegroeid, haha.

Maar ik had een vraagje, alweer ja.

Nu heb ik woensdag een drukke dag, en trainen zou een beetje to much zijn.
Maandag heb ik in de ochtend getraint, buik en arm spieren.
Stel, en dat ga ik zo doen. Train ik vandaag (Dinsdag) in de avond, been en buikspieren.

Zou dit dan weinig verschil maken voor de opbouw van spieren en herstel en dergelijke?
Ik zou dan Vrijdag weer trainen en dan full-body, maandag begint dan weer het normale ritme.

Dit zou wel fijn zijn omdat ik dan ook wat losser met het dwangmatige leer om te gaan.
Maar als dit niet goed is werkt dat averechts.
Ik hoor graag van jullie!

Nee joh! Maak je niet druk! Alleen twee dagen buikspieren achter elkaar is echt niet nodig en zou ik niet doen ook ivm rust. Maar als je gisteren je armen hebt getraind kun je gerust vandaag je benen trainen. Als je vrijdag dan weer full-body doet heeft alles rust gehad en is er niets aan de hand!

Wat Naomi zegt: ook je buikspieren hebben rust nodig.
Het is trouwens een bekend soort splitschema: de ene dag benen en een andere dag bovenlijf ;)
En een keertje extra rust (zeker als je het druk hebt) is beter dan dwangmatig trainen.

Hallo iedereen,,

Nou wat is gister meegemaakt heb..
Vanuit zwolle in de trein naar leeuwarden is mij knie uit de kom gegaan nog voor ik daadwerkelijk zat. hoe en wat snap ik niet eens, bij het zitten kwam ik tegen de leuning en mijn knie zat opeens naast mijn been O.o niet waar die hoorde.
Dus van t een kwam t ander,, Flauwte, gedragen, knie ging opeens weer terug, ambullance, ziekenhuis, spalk voor 6 weken, en nu in bed.

DIT IS NIET FIJN ALS TRAINING EEN VORM VAN DWANG IS.

Dus ik kan nog maar slechts mijn rug armen en buik trainen.
Maar ja hoe?
Het meeste gaat me al niet meer lukken.
Maar kan nu al zeggen dat ik 6 weken niet trainen niet trek. Nooit.

De gedachtes spoken al door m'n hoofd, Spieren breken af, komt vet bij, kracht neemt af, eten zal niet goed gaan.. ik kan echt bijna niks met m'n been, kan niet buigen, alleen er op staan.
Mochten jullie adviezen hebben of goeie ideeen voor oefeningen voor vooral arm en buik zou dat heel fijn zijn.

Alvast bedankt iedereen.
Groetjes Mariss en haar kinke been

---------- Toegevoegd om 07:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:54 ----------

ohw en borst kan natuurlijk ook,, denk ik..

Voorlopig even helemaal niet trainen als ik dit zo lees. Wat een verhaal! En je zegt het zelf al; trainen als dwangmatige handeling. Ik zou dit als een serieuze waarschuwing zien. Een fysio ga je vast zien met die knie, praat eens over je doelen met trainen en hoe je het aanpakt tot nu. Ik hoop dat je deskundig advies krijgt.

Voor nu beterschap!

Bedankt :')
Dan word het afwachten tot de controle.
Ik hoop dan maar dat gezond eten op onderhoud me enigzins stabiel kan houden.
Nu nog iets vinden waardoor ik niet nog gekker word dan ik al ben xD

Spieren afbreken doe je niet zomaar hoor! Blijf vooral goed eten en dan is er niks aan de hand.
Is wel een moment om voor jezelf op een rijtje (en op papier) te zetten waar je precies bang voor bent, en of dat realistisch is wat je denk. Zie het als bang zijn in het donker: waar ben je precies bang voor? Een monster? Is dat realistisch?

Dat is wel een goed idee, schrijven kan soms wel wat helpen.
Ik hoop echt dat dit me juist ook helpen gaat om de dwang te verhelpen.
Maar ik zie erg tegen de komende weken op.
6 weken is wel erg veel.

Eerlijk gezegd kan ik me je reactie helemaal voorstellen.
Ik heb nu een lichte schouderblessure en heb daar al last van, laat staan dat ik 6 weken helemaal niets mocht trainen.
Ik zou echt hetzelfde denken als jij, want lekker trainen is voor mij net zo goed aardig verslavend.
Ik heb dus eigenlijk geen tips, maar wens je wel ontzettend sterkte.
Enne......train in elk geval de delen die je lukken, dan hou je toch je verbranding hoger!

Enne......train in elk geval de delen die je lukken, dan hou je toch je verbranding hoger!
Vind ik geen goed advies.
Ten eerste is die verhoogde verbranding maar marginaal, ten tweede wordt dat juist dwangmatig.
Lijf heeft rust en herstel nodig - ook belangrijk!

Terug
Naar boven