MuscleMeat

Hulp gevraagd, Train ik teveel?

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt! En ik moet zeggen dat m'n gevoelens in die zin negeren ook wel t gevoel geven dat ik juist verkeerd bezig ben. stom eigenlijk, alles is dubbel.

Nog een soort van vraagje, had ook een opdracht om onderzoek te doen naar het belang van koolhydraten. En ik weet t ook wel wat, maar toch blijf ik er een gedachte bij houden dat ik er vet van aanmaak als ik die s'avonds nog eet. moet namelijk thuis s'avonds brood eten en ik kom niet erg gemakkelijk van de koolhydraatarme variant af.. en dat moet eigenlijk wel.

En aangezien ik daar al van groei! tsja, zou ik nog meer/sneller aankomen van gewoon brood? want ik heb de angst straks ver boven de bmi 19 te groeien (vet dan he)
Ik wacht jullie reactie af =)
Groetjes

Heb op voedselgebied niet zo heel veel theoretische kennis hoor. Maar misschien dat ik een paar dingen aan kan geven, die je dan zelf verder even uit moet zoeken. In de stickies op dit forum en natuurlijk via Google is genoeg te vinden!
Ik denk namelijk dat je het vooral moet zoeken in de voordelen van vezels, die meestal meer aanwezig zijn in koolhydraatrijk voedsel. Dat houdt je spijsvertering lekker op gang.
En je herstelt gewoon het beste van koolhydraten, dus ook na een inspannende dag nog steeds van belang.

Wat zit er eigenlijk in dat lowcarb-brood?

Ik vind dat lowcarb-brood overigens niet te eten, we hadden laatst eens zo'n brood gehaald om te proberen, maar ik vond het echt nergens naar smaken.

Koolhydraten zijn wel degelijk belangrijk; geven energie aan je hersenen, spieren etc

Hai Mariss hoe gaat het? Heb je nog een update, dit topic is zo stil.....

Hallo beste mensen,
Even weer een update na wat vreemde weken.
Kwa behandeling is het tot zo ver erg goed gegaan en heb mijn Bmi 19 behaald, aldus minimale gezonde gewicht. in totaal ben ik nu precies 15 kilo gegroeid.
Helaas heb ik net daarvoor de laatste groei eis van 4 ons niet gehaald op een haar na.
Erg zuur. Maar de regels zijn streng en ben nu dus met lange bezinning, dat houd in dat ik minimaal 4 weken geen dagbehandeling meer krijg, enkel wat gesprekjes.

Dat is erg lastig omdat ik nu keuzes moet gaan maken in welke groep (bijv. 5 daagse, of 1 daagse of nazorg) ik verder wil werken aan de laatste maar ook belangrijkste zaken.
Ook heb ik nu te maken met school, waar ik voorlopig 2 tot 3 dagen weer heenga voor achterstanden. Het levert erg veel stress maar ik wil hoe dan ook werken aan mezelf en m'n toekomst.

Trainen is nog steeds vrij dwangmatig, maar krijg er wel wat meer plezier in. Kan namelijk ook al meer gewicht tillen. Eten gaat vrij goed, ook al moet ik het nu wel helemaal zelf gaan doen.

Dus zoals belooft zal ik binnenkort voor en na foto's in een prive-album plaatsen van mijn proces! ik hoop natuurlijk op positieve reacties maar opbouwende kritiek is ook welkom ^^

Nog vragen? stel ze gerust!
Groetjes Mariss

Zuur van dat laatste kleine beetje, maar goed dat je je juist op goede dingen stort!
Je klinkt positief! :thumbs:
is er een bepaald soort eten waar je moeite mee hebt? of juist tekort aan hebt?

Echt respect voor je instelling en behaalde resultaat. Ik hoop dat nu je alles zelf moet doen je toch de juiste keuzes kunt maken. Maar zoals je schrijft weet je wat de juiste manier van doen/eten is.

Ik ben benieuwd naar je foto's.

Lekker bezig meid!! :thumbup::thumbup::thumbup:

Dankjewel allemaal! =)
Dat doet me goed.

Ik heb eigenlijk nog alleen moeite met eten dat gewoon weg slecht voor de gezondheid is, met uitzondering van zetmeelproducten, dat blijft ook lastig en doe ik nog niet elke dag.
Eten waar teveel suikers of slechte vetten inzitten. En met eten waarvan ik geen idee heb van wat erin verwerkt zit, kortom, snacken zit er voor mij niet bepaald in.
Tekorten heb ik niet zo, sterker nog, ik heb vandaag gewogen en ben deze week weer gegroeid. 3 ons, wat wel een beetje naar is, ik had gehoopt stabiel te blijven maar kan nog steeds geen pijl trekken op wat het eten met m'n gewicht doet.
Laat ik hopen dat het spiermassa is! dan hoor je me niet klagen.

Ik zal in ieder geval volgende week de foto's plaatsen en misschien ook wel handig m'n voedingslijstje die ik iets aangepast hier te posten.

Tot gauw!

Stabiel blijven: dat is met schommelingen hoor ;)
Tussen 2 dagen zit bij mij af en toe een kg verschil: voornamelijk vochtbalans die schommelt. Dat ligt (dus) niet aan je eten.

Leuk om te lezen dat je meer plezier in het trainen krijgt - dat het niet alleen maar een 'taak' is. Ik wil verder nog kwijt dat ik heel veel respect voor je heb. Je werkt volgens mij echt heel hard aan je genezing.

Dat doe ik zeker =) heel erg bedankt!
En goed te weten van die schommelingen, misschien wist ik dat ergens ook wel maar kan er soms moeilijk met m'n hoofd bij.

Overigens een mededeling, De foto's (hoe genant ik het eigenlijk ook vind) heb ik nu in mijn privé album staan.
Dus volgens mij kunnen alleen mijn contacten die zien, maar dat is geen probleem als geïnteresseerde even vragen om ze te kunnen bekijken.
Ik ben erg benieuwd en gespannen voor jullie reactie!
Bedankt voor het wachten =P (duurde even om te groeien)
en Tot gauw.

Meid, ik ben trots op je!
Foto's zijn helemaal niet genant - goed om te zien dat je van ongezond dun naar gezond & slank bent gegaan, want slank ben je nog steeds!

Je hebt iig een goede basis om op te gaan bouwen, wanneer je dat aandurft. Want bouwen = aankomen. Misschien dat het eens goed is om met een (wedstrijd)begeleidster te overleggen over hoe je goed kunt bouwen - die kunnen in ieder geval uitleggen waarom bepaalde producten te eten (wat jij eng vindt is niet slecht voor je, en wat je niet wilt eten hoeft waarschijnlijk ook niet). Ik weet wel iemand bij je in de buurt ;)

Echt heel erg bedankt voor je reactie!
Dat voelt goed =)
Ik zou graag nog meer spiermassa willen, maar het is wel het vinden van een goede manier inderdaad.
Lijkt me wel wat om een begeleidster te spreken daarover!
Ja nu kan ik pas echt ergens op bouwen :D Haha

No prob, zeg gewoon de waarheid ;)
Zolang je je niet focust op gewicht moet het goed komen.

Hallo iedereen,
Ik heb laatst foto's ge-upload en dacht nu ook maar mijn nieuwe trainings en voedingsschema te posten.
Ik schommel namelijk nog erg veel in gewicht waarvan de laaste keer er 7 ons af was, en ik wil spieren opbouwen dus is dat niet de bedoeling.

Wel nog even een vraagje, kan t zijn dat als mijn gewicht de ene week is gezakt dat mijn spieren in ieder geval niet zijn afgenomen? kan waarschijnlijk niet zijn toegenomen maar dat zou wel een geruststelling zijn, eiwit krijg ik genoeg binnen hoor! =)
En ik let niet veel op mijn gewicht ofzo maar moet wekelijks even voor "controle"

Maar goed, in de volgende post stuur ik mijn schema's even door.
Groetjes

Is vocht wat schommelt. Spieren moet je een hoop moeite voor doen om te kweken of kwijt te raken.

Ja hoor, zoals boven al eerder genoemd het kan ook je vochtbalans zijn, dus dit betekent echt niet meteen dat je 7ons spieren mist!!

Ik wil ook ff zeggen dat ik echt respect voor je heb hoe je aan jezelf werkt!! Je bent echt een sterke meid, velen in jou situatie doen het je niet na!!!

Terug
Naar boven