Kevf
Cool Novice
- Waardering
- 2
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb ook een vraagje. In week 1 ben je met het bepalen van je max bezig. Moet ik daarna ook 9 dagen SD in acht nemen?
Een weekje is voldoende imo. De SD is een van de meest discutabele punten van dit programma maar de jury is still out.
Jep dat is dan idd deload. Maar dat is juist de bedoeling imo. Zodat je lichaam weer even kan opladen voor de zware week die erna komt. Ik neem trouwens liever elke reprange andere oefeningen, anders gaat het snel vervelen.Ik wil dit ook wel een cyclus gaan doen nadat ik eind september een weekje geen KT kan gaan doen..
Alleen 1 ding snap ik niet of vind ik apart; stel je 15RM bij een oefening is 20kg en je 10RM is 25 kg.
Je begint dan je eerste week met 20*0.7=14 kg wat je aan het einde van de 2de week tot 100% van je 15 rm, namelijk 20kg, hebt opgevoerd. Dan begin je je derde week met 70% van je 10RM. Dat is echter maar 17.5 kg, waar je dan ook nog maar eens 10 reps mee doet? dan is die derde week van je cyclus toch ook al een soort van deload weekof mis ik iets?
. Meestal kan ik dan een rep op 5 extra. En dan is het fijn als je de week erna weer rustig aan kunt beginnen.
Dat is eigenlijks week 8Ik heb ook een vraagje. In week 1 ben je met het bepalen van je max bezig. Moet ik daarna ook 9 dagen SD in acht nemen?

Jep dat is dan idd deload. Maar dat is juist de bedoeling imo. Zodat je lichaam weer even kan opladen voor de zware week die erna komt. Ik neem trouwens liever elke reprange andere oefeningen, anders gaat het snel vervelen.
Ik doe trouwens bij de 100% training zoveel mogelijk reps. Dus tot failure. Anders heb ik niet het idee dat ik vooruit ga. Meestal kan ik dan een rep op 5 extra. En dan is het fijn als je de week erna weer rustig aan kunt beginnen.
Wat je ook nog kunt doen is dit:
Stel je max is 5x100kg op de BP
Dan zet je de 100% op 102,5kg en reken je van daaruit terug.
Dus dan heb je ook progressie![]()
Waarom verlies je je benchmark?Wil je niet afvallen en als dit voor jou werkt ook vooral blijven doen maar imo moet je geen andere oefeningen nemen bij andere rep ranges. Zo verlies je, je benchmark en de effectiviteit van het programma.
Eens in de 2 weken 1 training tot failure trainen is imo alles behalve counterproductief. En de week erna begin je weer relatief licht zodat je uitstekend herstelt. Ik hou er btw. niet eens spierpijn aan over. Ik moet wel zeggen dat ik voor elke spiergroep maar 1 oefening met 1 set gebruik. Dus echt superlaag volumeDaarnaast vind ik tot failure trainen counter productief en als je het goed doet krijg je daar twee weken voor het einde van het programma nog 2 weken de tijd voor waarna de SD periode weer begint zodat je jezelf niet helemaal stuk traint. Ik ben altijd van mening dat het programma is zoals het is iets eraan veranderen zorgt er vaak alleen maar voor dat het verslachterd niet verbeterd. Dus als ik een tip mag geven doe het dan by the book of doe het niet.
.
dus als je nou hier en daar je eigen dingetje invoegd, op het eind draait het maar om 1 ding en dat is progressieve belasting...Eens in de 2 weken 1 training tot failure trainen is imo alles behalve counterproductief. En de week erna begin je weer relatief licht zodat je uitstekend herstelt. Ik hou er btw. niet eens spierpijn aan over. Ik moet wel zeggen dat ik voor elke spiergroep maar 1 oefening met 1 set gebruik. Dus echt superlaag volume.
Ik heb er geen enkele hinder van ondervonden en vind het stukken leuker/uitdagender. Dan heb je tenminste echt het gevoel dat je progressie maakt. Om nou 6 weken makke trainingen te doen en dan pas in week 7 en 8 till failure te trainen trekt mij niet.
En ach ik ben er onderhand wel achter gekomen dat trainen nou niet bepaald rocket science isdus als je nou hier en daar je eigen dingetje invoegd, op het eind draait het maar om 1 ding en dat is progressieve belasting...
Persoonlijk denk ik dat je met een week rust voldoende uitgerust bent en fris kunt beginnen aan een cycle HST. Totale deconditioning waar dhr haycock over praat zal wellicht wat langer duren maar geloof niet dat hier het programma mee staat of valt. Dus na je laatste meting 1 week rust in acht nemen en gewoon lekker starten
Ik dacht dat er 12 dagen voor geheel herstel van CZ stond. 1 week zal ook voldoende zijn.
Ik begrijp nog steeds niet je punt, tzal aan mij liggen denk ikVariatie for the sake of variatie is kansloos. Je wil bijhouden waar, hoe en wanneer je sterker word dit gaat alleen als je dezelfde oefeningen gebruikt gedurende de cycle. Een andere oefening geeft andere stimulatie met een ander motorprogramma en is dus geen betrouwbare bron meer als benchmark om op door te bouwen.

Spierpijn is zeker niet iets waardoor je je moet laten leiden. Ik moet toegeven dat ik het allemaal nog niet toegepast heb met 2 oefeningen per spiergroep per training, zoals het orginele programma beschrijft. Misschien zal dat overkill zijn...Spierpijn is ook niet een gegeven waar je jezelf door moet laat leiden. Failure vind ik nog steeds tricky. Gebeurd het dan gebeurd het daar is niets mis mee maar 1 tot 2 reps away from failure is imo de way to go en geloof me dat leverd geen makke trainingen op. Je hebt helemaal gelijk it aint no rocket science en progressieve overload is inderdaad de belangrijkste trainings pijler waar men zichzelf aan vast moet houden.