Fitness Seller

Iifym

Bezoekers in dit topic

FGVH

Cool Novice
Lid geworden
26 nov 2012
Berichten
144
Waardering
71
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
9%
Beste allemaal,

Ik heb deze winter geen moeite gehad met massa aanzetten en spier op te bouwen, maar nu wil ik wat droger worden en dit wil ik doen door middel van IFFYM, dit heeft mijn interesse al een tijdje namelijk. Nu weet ik wel hoe het moet, maar wou ik toch graag jullie ervaringen hiermee horen! Was het relaxt, of werd je juist helemaal autistisch van alles op de gram wegen? En werkt het echt zo goed als IIFYM'ers beweren? Met vriendelijke groet,

Frans
 
Discipline is het sleutelwoord..
Als jij koekjes gaat vreten wordt het al snel meer dan 1 koekje of snoepje.
En cut is moeilijker dan bulk.. je hebt sneller trek als je simpele khy nuttigt.

Idd afwegen en zorgen dat het in je schema laat passen dan is er niets aan de hand.
En let op de verhoudingen e/k/v
 
Discipline is het sleutelwoord..
Als jij koekjes gaat vreten wordt het al snel meer dan 1 koekje of snoepje.
En cut is moeilijker dan bulk.. je hebt sneller trek als je simpele khy nuttigt.

Idd afwegen en zorgen dat het in je schema laat passen dan is er niets aan de hand.
En let op de verhoudingen e/k/v

oke thanks! ik had berekend dat (ik ben 21jr, 95kg en ga rond 3-6 keer per week naar gym en voetbal 3x per week) om te cutten 2932 calorieën per dag nodig heb, en macro's 209gr eiwit, +-80gr vet en 344gr carbs. Ik kan deze hoeveelheden dus gewoon onderverdelen in mijn maaltijden per dag? Mvg frans
 
oke thanks! ik had berekend dat (ik ben 21jr, 95kg en ga rond 3-6 keer per week naar gym en voetbal 3x per week) om te cutten 2932 calorieën per dag nodig heb, en macro's 209gr eiwit, +-80gr vet en 344gr carbs. Ik kan deze hoeveelheden dus gewoon onderverdelen in mijn maaltijden per dag? Mvg frans

Zou best wel eens kunnen kloppen zo ja. Probeer het 2 weken uit en kijk wat het met je doet.
Nog even een kleine opmerking, IIFYM betekend niet alleen maar "junkfood" eten hé.
Probeer toch wel een 90/10 verhouding aan te houden.
 
IIFYM principe werkt goed als je het benaderd als zijnde een normaal, goed afgesteld voedingsschema waarin je (bijvoorbeeld) aan het einde van de dag nog ruimte over hebt in je schema je dit op mag vullen met iets wat je zelf lekker vindt met enigszins normale macro's in plaats van perse een bak kwark of complexe KH die je tegen staan of perse 's avonds rijst met kip moeten eten.

Het is echter geen free-pass om vanaf het moment dat je wakker wordt maar gewoon te junken wat je wilt "IIFYM" omdat (los van gezondheidsredenen) het ook gewoon extreem moeilijk is om de hele dag door te komen zonder extreme honger als je alleen maar junked (veel kcals terwijl het relatief weinig/korte tijd vult, dus waardoor je al heel snel geneigd gaat zijn om over je totale kcal inname heen te gaan, en niet zo'n klein beetje ook).
 
IIFYM principe werkt goed als je het benaderd als zijnde een normaal, goed afgesteld voedingsschema waarin je (bijvoorbeeld) aan het einde van de dag nog ruimte over hebt in je schema je dit op mag vullen met iets wat je zelf lekker vindt met enigszins normale macro's in plaats van perse een bak kwark of complexe KH die je tegen staan of perse 's avonds rijst met kip moeten eten.

Het is echter geen free-pass om vanaf het moment dat je wakker wordt maar gewoon te junken wat je wilt "IIFYM" omdat (los van gezondheidsredenen) het ook gewoon extreem moeilijk is om de hele dag door te komen zonder extreme honger als je alleen maar junked (veel kcals terwijl het relatief weinig/korte tijd vult, dus waardoor je al heel snel geneigd gaat zijn om over je totale kcal inname heen te gaan, en niet zo'n klein beetje ook).
Mooi verwoord :)
 
idd wat mushral zegt. en; IIFYM + IF = :fluit:
 
IIFYM principe werkt goed als je het benaderd als zijnde een normaal, goed afgesteld voedingsschema waarin je (bijvoorbeeld) aan het einde van de dag nog ruimte over hebt in je schema je dit op mag vullen met iets wat je zelf lekker vindt met enigszins normale macro's in plaats van perse een bak kwark of complexe KH die je tegen staan of perse 's avonds rijst met kip moeten eten.

Het is echter geen free-pass om vanaf het moment dat je wakker wordt maar gewoon te junken wat je wilt "IIFYM" omdat (los van gezondheidsredenen) het ook gewoon extreem moeilijk is om de hele dag door te komen zonder extreme honger als je alleen maar junked (veel kcals terwijl het relatief weinig/korte tijd vult, dus waardoor je al heel snel geneigd gaat zijn om over je totale kcal inname heen te gaan, en niet zo'n klein beetje ook).


Ik zeg bijna exact hetzelfde,
alleen ben het niet eens met je stelling het geen free-pass is.. dat is bs natuurlijk.
iifym betekent letterlijk alles erin pleuren als het maar past in je schema
Dus je kan gewoon junken vanaf het moment dat je wakker wordt (of het slim is, is een ander verhaal)
en dan wordt het idd goed puzzelen om alles te laten passen.

Ik eet zelf 70% clean, en 30% junk
 
Dank voor jullie reacties! ik ben vandaag begonnen met IIFYM, heb de app myfitnesspal gedownload om alles bij te houden en in te voeren. het is wel een gekloot zeg, alles wegen en tellen en rekenen. En bij elk klein sausje of iets wat je bij je eten doet gelijk meten en invoeren :(. Maarja no pain no gain zullen we dan maar zeggen.
 
Dank voor jullie reacties! ik ben vandaag begonnen met IIFYM, heb de app myfitnesspal gedownload om alles bij te houden en in te voeren. het is wel een gekloot zeg, alles wegen en tellen en rekenen. En bij elk klein sausje of iets wat je bij je eten doet gelijk meten en invoeren :(. Maarja no pain no gain zullen we dan maar zeggen.
Discipline hé :) Ja, leuk is dat dieet he IIFYM. Elke keer wat anders eten wat je "lekker vind". Uiteindelijk levert het wel veel en extra werk op. Wellicht een idee om bijv. 80% van je maaltijden elke dag hetzelfde te eten en de rest cheat? Dan kun je elke dag hetzelfde invoeren (tot bijv. 2250 kcal) en dan doe je de laatste 750kcal cheat/vrij eten. Zodat je gewoon in Myfitnesspal je maaltijden kan opslaan en elke dag herhalen. Doe ik ook :) Dan sla je ze op, pleur je ze erin en gooit hij direct alle ingrediënten met doseringen erin. Tevens is IIFYM hartstikke leuk, want je kan gewoon afvallen met kilo's patat, chips etc. Echter op langer termijn minder gezond en dat willen wij sporters toch allemaal? :) Gezond, fitter, sterker, blessurevrij en gelukkig zijn?
 
Ik zeg bijna exact hetzelfde,
alleen ben het niet eens met je stelling het geen free-pass is.. dat is bs natuurlijk.
iifym betekent letterlijk alles erin pleuren als het maar past in je schema
Dus je kan gewoon junken vanaf het moment dat je wakker wordt (of het slim is, is een ander verhaal)
en dan wordt het idd goed puzzelen om alles te laten passen.

Ik eet zelf 70% clean, en 30% junk

Dan weet je dus niet wat IIFYM betekend. IIFYM betekend helemaal niet dat je alles kan eten wat je wilt en 100 gram suiker hetzelfde is voor je lichaam als 100 carbs uit havermout.

IIFYM betekend origineel dat wanneer 80% van je dieet al clean is, je voor voor de overige 20% geen zorgen hoeft te maken. Alleen in die 20% van je dagelijkse kcals kan je dus eten wat je wilt.

Zolang die voedingstoffen passen in je macros gaat het nihil effect hebben op je totale 100% inname van de dag. Dat is wat IIFYM origineel betekend en zoals het is uitgelegd door de grondleggers hiervan.

Dat op dit forum alle discipline loze figuren gelijk een kans zien om zich nergens aan te hoeven houden en denken een vrij-pas te hebben voor een strikt dieet moeten ze zelf weten, maar dat is ook te zien aan hun uiterlijk.
 
80 procent clean? Bron?
 
Discipline hé :) Ja, leuk is dat dieet he IIFYM. Elke keer wat anders eten wat je "lekker vind". Uiteindelijk levert het wel veel en extra werk op. Wellicht een idee om bijv. 80% van je maaltijden elke dag hetzelfde te eten en de rest cheat? Dan kun je elke dag hetzelfde invoeren (tot bijv. 2250 kcal) en dan doe je de laatste 750kcal cheat/vrij eten. Zodat je gewoon in Myfitnesspal je maaltijden kan opslaan en elke dag herhalen. Doe ik ook :) Dan sla je ze op, pleur je ze erin en gooit hij direct alle ingrediënten met doseringen erin. Tevens is IIFYM hartstikke leuk, want je kan gewoon afvallen met kilo's patat, chips etc. Echter op langer termijn minder gezond en dat willen wij sporters toch allemaal? :) Gezond, fitter, sterker, blessurevrij en gelukkig zijn?
ja ik heb sowieso een paar maaltijden die ik frequent eet, zoals havermout met whey voor ontbijt een bruine rijst met kip als lunch, die kan ik gewoon opslaan in myfitnesspal. Alleen alle dingen die ik tussendoor eet die vallen niet op als je ze niet noteert, maar wanneer je het optelt zijn het toch aardig wat macro's... junkfood zoals chips en patat eet ik toch nooit maar is wel lekker als ik mijn dieet af en toe kan aanvullen met wat geils zoals lasagne ofzo...
 
80 procent clean? Bron?

Vitaminen, mineralen en vezels.
Het gaat iets dieper dan eiwitten, koolhydraten en vetten.
Ga jij 50% van je schema aan 'junkfood' besteden, haal je hoogstwaarschijnlijk je benodigde vitaminen mineralen en vezels nog.
En nee, een multivitamine pilletje gaat jou dan niet uit de brand helpen (Supplement, geen vervanging van een goed voedingspatroon).
80/20 is wat dat betreft in mijn ogen een goede richtlijn. Zelf ben ik meer van de 90/10.

Wat betreft de tijd die het kost om alles te loggen, na een tijd zul je hier handiger in worden en beter leren hoe je kunt schatten.
Zeker als je niet op een podium hoeft te staan komt het ook weer niet op de calorie en gram nauwkeurig.
 
IIFYM is een term die je gebruikt als je geen zin hebt om uit te leggen wat voor voedingsschema je hebt.
 
Ik zeg bijna exact hetzelfde,
alleen ben het niet eens met je stelling het geen free-pass is.. dat is bs natuurlijk.
iifym betekent letterlijk alles erin pleuren als het maar past in je schema
Dus je kan gewoon junken vanaf het moment dat je wakker wordt (of het slim is, is een ander verhaal)
en dan wordt het idd goed puzzelen om alles te laten passen.

Ik eet zelf 70% clean, en 30% junk

nope, niet de oorspronkelijke betekenis van iifym
http://www.youtube.com/watch?v=VCCDTJYUWsg

tl;dw iifym is een reactie op neurotische bodybuilders die vragen of ze een appel of een pinda kunnen eten zonder hun dieet te verpesten: ja dat kan, iifym.
 
80 procent clean? Bron?

Kan je zelf makkelijk vinden. Nee niet op DBB, waar een bepaald soort mensen zelf een betekenis aan IIFYM heeft gegeven.

IIFYM is een term die je gebruikt als je geen zin hebt om uit te leggen wat voor voedingsschema je hebt.

Dit soort mensen bedoel ik dus. Die mensen hebben vaak dus geen voedingsschema. Of willen zich er niet aan houden, omdat ze er geen discipline voor hebben. Maar IIFYM geeft weer het goede gevoel dat je goed bezig ben.

nope, niet de oorspronkelijke betekenis van iifym
http://www.youtube.com/watch?v=VCCDTJYUWsg

tl;dw iifym is een reactie op neurotische bodybuilders die vragen of ze een appel of een pinda kunnen eten zonder hun dieet te verpesten: ja dat kan, iifym.

Dit dus. Als je al bijna alles goed eet. Gaat iets kleins daar niets aan veranderen. Dat is het moment waarop je zegt If It Fit Your Macros, dan kan je die snickers wel eten. Niet dat je heel de dag alles kan eten, omdat geraffineerde suikers nu plotseling even goed zijn als complexe koolhydraten. En dan heb ik het dus nog niet eens over de gezondheid en vitamine en mineralen maar puur over het feit dat IIFYM helemaal niet betekend dat die luie donders hier op DBB telkens zeggen (en iedereen foutief overneemt).
 
Dit soort mensen bedoel ik dus. Die mensen hebben vaak dus geen voedingsschema. Of willen zich er niet aan houden, omdat ze er geen discipline voor hebben. Maar IIFYM geeft weer het goede gevoel dat je goed bezig ben.

Die zal je er ongetwijfeld ook hebben.
Daargelaten dat het veel te veel geïnterpreteerd wordt als "if it fits my mirco's".
De kern is your en macro's.
 
Kan je zelf makkelijk vinden. Nee niet op DBB, waar een bepaald soort mensen zelf een betekenis aan IIFYM heeft gegeven.



Dit soort mensen bedoel ik dus. Die mensen hebben vaak dus geen voedingsschema. Of willen zich er niet aan houden, omdat ze er geen discipline voor hebben. Maar IIFYM geeft weer het goede gevoel dat je goed bezig ben.



Dit dus. Als je al bijna alles goed eet. Gaat iets kleins daar niets aan veranderen. Dat is het moment waarop je zegt If It Fit Your Macros, dan kan je die snickers wel eten. Niet dat je heel de dag alles kan eten, omdat geraffineerde suikers nu plotseling even goed zijn als complexe koolhydraten. En dan heb ik het dus nog niet eens over de gezondheid en vitamine en mineralen maar puur over het feit dat IIFYM helemaal niet betekend dat die luie donders hier op DBB telkens zeggen (en iedereen foutief overneemt).

Nou ben ik wel benieuwd wat jij van wit brood, normale pasta, en normale rijst (basmati) vind ?..
Is dit dan ook "cheat" omdat het niet complex is ?

Ik eet in me schema buiten rijst e.d ook 2 snede wit brood
Ben ik dan aan het cheaten volgens jou ?
 
Nou ben ik wel benieuwd wat jij van wit brood, normale pasta, en normale rijst (basmati) vind ?..
Is dit dan ook "cheat" omdat het niet complex is ?

Ik eet in me schema buiten rijst e.d ook 2 snede wit brood
Ben ik dan aan het cheaten volgens jou ?
Cheat is een definitie die voor iedereen anders is. Ik ken wedstrijdbodybuilders die een boterham met kipfilet (kantn en klare plakjes) al cheat vinden en 5x per dag rijst met kipfilet eten. Dus dat is persoonlijk :) Ik vind wit brood wel cheat, de rest prima. Dusja, dat is voor iedereen anders...
 
Back
Naar boven