JeroenSquat
Cool Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 86kg
hoi, ik heb zelf net een account aangemaakt, maar al vaak dankbaar gebruik gemaakt van informatie op dit forum.
ik ga de volgende kracht training zaken loggen:
EDIT 1: even alle niet training gerelateerde zaken weggehaald
EDIT 2: beginstats vergeleken met huidige stats nu, 40 dagen later
Doelen:
mijn weg naar 2x bw squat. qua krachttraining is dit doel nr 1.
daarnaast train ik de rest van mn lichaam, waarin ik graag vooruitkom
Motivatie:
mijn doel met de squat is dat ik vanuit stand hoger ga springen, vanuit stand. na erg veel opgezocht te hebben op internet, van mensen hun ervaring tot onderzoek, ben ik overtuigd dat zoveel mogelijk kilo's en zo vaak mogelijk je eigen lichaamsgewicht kunnen squatten de key is. oftewel: zo zwaar mogelijk squatten.
mijn doel met trainen is kracht. massa is mooi meegenomen, vet natuurlijk niet.
Uitgangspositie:
squat: 2 x 28 dumbbells + 16 rugzak + 9 riem = 81, of 87,5 barbell, 87,5
military press: 2 x 20, 40
benchpress: 2 x 28, of 75 barbell, 75
pull-over: 2 x 9, 18
row: 2 x 23, 46
standing row: 2 x 20, 40
curl 2 x 20, 40
(calfraise: thuis 81, of smith machine 140 vanaf grond of 100 op verhoging, 2 voeten, maar volgens mij kan dit vooral in smith beter met 1 kuit tegelijk, thuis is lastig...) smith100
al deze getallen zijn geen 1rm, maar de kgs waarbij ik 3 sets 4 repetitions mee doe
nu na 40 dagen:
squat + 31% / 27,5: van 87,5 naar 115
military press + 63% / 25: van 2 x 20 naar 65
benchpress + 23% / 17,5: van 75 barbell naar 92,5
pull-over + 94% / 17: van 2 x 9 naar tricepstang (5 kg?) + 30, 35?
row + 54% / 25: van 2 x 23 naar 71
standing row + 25% / 10: van 2 x 20 naar 50
curl + 23% / 9: van 2 x 20 naar 49
calfraise + 50% / 50: smith100 op verhoging naar smith150
voor alles zijn dit getallen waarmee ik 3 reps doe behalve voor pullover en calfsmith, daar doe ik 10 reps
Thuis-training en Sportcentrum
omdat ik met een rittenkaart werk zal ik zowel thuis als in the gym trainen, en in the gym altijd zoveel mogelijk doen
Voeding, werkhouding:
van nature neem ik superveel melkproducten, meestal halfvolle melk en magere yoghurt, vaak met cereals, ik eet regelmatig en best veel, en tijdens trainen drink ik vaak melk, heel soms water maar dan heb ik er net voor gegeten/gedronken en eet/drink ik er meteen na meestal wel wat
ik ben geen die-hard harde werker, ook niet voor de dingen die ik leuk vind. dwz, ik zal nooit steroiden ed nemen, als ik een marathon zou lopen zou ik voor die extra seconde niet met een sliert snot over mn gezicht en poep in mn broek doorlopen, of mn benen kaal scheren, ik ga als ik wakker word midden in de nacht ook geen kwark eten.
daar komt bij dat ik van een soort 'eeuwigheids-waarde' houd, ik maak dit liever mn levensstijl dan een projectje.
uitzondering eventueel de squat, dat zou toch wel een mooi projectje zijn..
Ideeen:
ik doe al aan sport en beweeg al sowieso elke dag, dus ik wil zeer zwaar trainen, plyo en veel reps zijn niet heel anders dan mn dagelijks leven, dus gaat om zwaar
ik maak een schema dat ik minstens 1 week volhoud, het kan dat ik meteen meer doe en een en ander uittest, maar als ik maandag eenmaal start doe ik dat wat ik heb verzonnen minstens tm zondag
Waarom loggen:
als ik eenmaal iets leuk vind deel ik dat met iedereen, waardoor ik al velen tot mijn toch wel wisselende hobbies en sporten heb bekeerd. nu wordt het echter een beetje te gek, met zeer zwaar squatten (alhoewel een vriendin mee gaat doen, op afstand dan, maar die gaat eerst hoogstens tot 1 bw).
verder vind ik het leuk om liefst gevraagd maar met goede bedoelingen ongevraagd mensen te helpen en te adviseren.. nu eens een keer mijn eigen zwakke punten aanpakken. feedback ideeen input info is allemaal heel welkom... zo niet, houd ik het op zn minst voor mezelf bij
log for the win
ik post hier minimaal 1x per week
groetjes
ik ga de volgende kracht training zaken loggen:
EDIT 1: even alle niet training gerelateerde zaken weggehaald
EDIT 2: beginstats vergeleken met huidige stats nu, 40 dagen later
Doelen:
mijn weg naar 2x bw squat. qua krachttraining is dit doel nr 1.
daarnaast train ik de rest van mn lichaam, waarin ik graag vooruitkom
Motivatie:
mijn doel met de squat is dat ik vanuit stand hoger ga springen, vanuit stand. na erg veel opgezocht te hebben op internet, van mensen hun ervaring tot onderzoek, ben ik overtuigd dat zoveel mogelijk kilo's en zo vaak mogelijk je eigen lichaamsgewicht kunnen squatten de key is. oftewel: zo zwaar mogelijk squatten.
mijn doel met trainen is kracht. massa is mooi meegenomen, vet natuurlijk niet.
Uitgangspositie:
squat: 2 x 28 dumbbells + 16 rugzak + 9 riem = 81, of 87,5 barbell, 87,5
military press: 2 x 20, 40
benchpress: 2 x 28, of 75 barbell, 75
pull-over: 2 x 9, 18
row: 2 x 23, 46
standing row: 2 x 20, 40
curl 2 x 20, 40
(calfraise: thuis 81, of smith machine 140 vanaf grond of 100 op verhoging, 2 voeten, maar volgens mij kan dit vooral in smith beter met 1 kuit tegelijk, thuis is lastig...) smith100
al deze getallen zijn geen 1rm, maar de kgs waarbij ik 3 sets 4 repetitions mee doe
nu na 40 dagen:
squat + 31% / 27,5: van 87,5 naar 115
military press + 63% / 25: van 2 x 20 naar 65
benchpress + 23% / 17,5: van 75 barbell naar 92,5
pull-over + 94% / 17: van 2 x 9 naar tricepstang (5 kg?) + 30, 35?
row + 54% / 25: van 2 x 23 naar 71
standing row + 25% / 10: van 2 x 20 naar 50
curl + 23% / 9: van 2 x 20 naar 49
calfraise + 50% / 50: smith100 op verhoging naar smith150
voor alles zijn dit getallen waarmee ik 3 reps doe behalve voor pullover en calfsmith, daar doe ik 10 reps
Thuis-training en Sportcentrum
omdat ik met een rittenkaart werk zal ik zowel thuis als in the gym trainen, en in the gym altijd zoveel mogelijk doen
Voeding, werkhouding:
van nature neem ik superveel melkproducten, meestal halfvolle melk en magere yoghurt, vaak met cereals, ik eet regelmatig en best veel, en tijdens trainen drink ik vaak melk, heel soms water maar dan heb ik er net voor gegeten/gedronken en eet/drink ik er meteen na meestal wel wat
ik ben geen die-hard harde werker, ook niet voor de dingen die ik leuk vind. dwz, ik zal nooit steroiden ed nemen, als ik een marathon zou lopen zou ik voor die extra seconde niet met een sliert snot over mn gezicht en poep in mn broek doorlopen, of mn benen kaal scheren, ik ga als ik wakker word midden in de nacht ook geen kwark eten.
daar komt bij dat ik van een soort 'eeuwigheids-waarde' houd, ik maak dit liever mn levensstijl dan een projectje.
uitzondering eventueel de squat, dat zou toch wel een mooi projectje zijn..
Ideeen:
ik doe al aan sport en beweeg al sowieso elke dag, dus ik wil zeer zwaar trainen, plyo en veel reps zijn niet heel anders dan mn dagelijks leven, dus gaat om zwaar
ik maak een schema dat ik minstens 1 week volhoud, het kan dat ik meteen meer doe en een en ander uittest, maar als ik maandag eenmaal start doe ik dat wat ik heb verzonnen minstens tm zondag
Waarom loggen:
als ik eenmaal iets leuk vind deel ik dat met iedereen, waardoor ik al velen tot mijn toch wel wisselende hobbies en sporten heb bekeerd. nu wordt het echter een beetje te gek, met zeer zwaar squatten (alhoewel een vriendin mee gaat doen, op afstand dan, maar die gaat eerst hoogstens tot 1 bw).
verder vind ik het leuk om liefst gevraagd maar met goede bedoelingen ongevraagd mensen te helpen en te adviseren.. nu eens een keer mijn eigen zwakke punten aanpakken. feedback ideeen input info is allemaal heel welkom... zo niet, houd ik het op zn minst voor mezelf bij
log for the win
ik post hier minimaal 1x per week
groetjes

Laatst bewerkt: