thanks
plyo staat voor plyometrics, en ik weet niet zeker of ik de term wel helemaal correct gebruik, maar het houdt in dat je een oefening doet waarbij je die zo explosief doet dat je met de gewichten gooit of in het geval van squats en pushup achtige oefeningen dat je zelf de lucht in springt
nu doe ik eerst met gewichten zwaar trainen en dan direct erna plyo, zodat dat ook zonder gewicht toch nog zwaar is
mn schema was tot voor kort fullbody, vooral in de gym is dat erg leuk, en deed meestal maar 1 set van 10 reps per oefening
nu echter wilde ik wat anders proberen, en heb eigenlijk alle oefeningen uit mn fullbody gehaald en onderverdeeld in benen push pull
omdat ik 3 x pw trainde, heb ik dus ook bedacht 3 x 10 te doen
doe het pas net, maar heb nu al het idee dat dit beter werkt.
maar dit kan ook komen door de manier van trainen, naast het andere schema en de plyo. ik ben namelijk ook aan t experimenteren met korter pauze houden. heb het idee dat pomp en spieren echt vermoeien echt goed werkt, beter missch dan tot faillure qua gewicht.
dus tot faillure, maar dan faillure van de spier, is nu mn idee
ik zag dat je net als ik veel basis oefeningen doet met gewichten, niet met machines. train je ook veel thuis dan? of is dit gewoon je voorkeur?
en je doet aan cardio... zelf geloof ik dat je voor vetverbranding gewoon meer krachttraining kan doen in die tijd, werkt denk ik beter voor vetverbranding, en je hebt de overige voordelen nog. ben benieuw wat je mening daarover is!
train ze!