AndroidHealthClinic

Ik ben te mager :S

TheNoob

Novice
Waardering
0
Hey iedereen,

Ik ben een jongen van 16 en vind mijzelf veel te mager,
kheb eens mijn bmi berekend en ik kwam uit op ondergewicht.

Ik redelijk groot +- 1m83 en ik weeg maar +-60kg

Ik heb hier al veel discussies over gevonden op internet maar geen één geeft echt nuttige tips,

Zijn er geen dingen die ik iedere dag zou kunnen eten waardoor ik kan verdikken ?

Kzou later ook willen powertrainen, maar ik ben hier voorlopig echt nog te mager naar mijn gedacht.

Kan iemand me helpen/ heeft iemand tips ?

Alvast Bedankt
Ikke

brood met pindakaas en melk eten veel noten veel pasta kip hard trainen en kom over een jaar terug

tegelijk

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou eiglijk gewoon wat breder willen zijn, wat dikkere armen enz..

want nu zie er ik er zowat zo uit : [Link niet meer beschikbaar]
(niet mijn foto)

stap 1 : maak een voedings-schema, bereken je onderhoud, en ga er ~500kcal boven zitten, vele maaltijden per dag, en hoog in eiwitten
stap 2 : maak een trainings-schema, rippetoe is een goed begin (zoek maar op)
stap 3 : pas stap 1 en stap 2 toe, rust voldoende en zie de kilo's op je lijf plakken.

succes

Eerst eten en bijkomen, en dan trainen? Of gewoon alle 2 tegelijk ?

Nee eerst ff goed inlezen hier op het forum.

Dan beginnen met het opstellen van een voedings - en trainingsschema. Als je met wat voorkennis naar een sportschool gaat prik je zo door blabla verhalen heen van medewerkers op de sportschool.

Succes!

Nee eerst ff goed inlezen hier op het forum.

Dan beginnen met het opstellen van een voedings - en trainingsschema. Als je met wat voorkennis naar een sportschool gaat prik je zo door blabla verhalen heen van medewerkers op de sportschool.

Succes!

Wat moet ik allemaal inlezen ?
En voedings schema :s ? Ik kan thuis moeilijk zeggen van dit wil ik in het vervolg eten.. Kan ik niet iets kopen om na mijn normale voeding van iedere dag te eten ? En een trainingsschema , kunnen ze dat in een fitnes en powertraining centrum maken voor mij ?

Alvast Bedankt

---------- Toegevoegd om 21:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:33 ----------

stap 1 : maak een voedings-schema, bereken je onderhoud, en ga er ~500kcal boven zitten, vele maaltijden per dag, en hoog in eiwitten
stap 2 : maak een trainings-schema, rippetoe is een goed begin (zoek maar op)
stap 3 : pas stap 1 en stap 2 toe, rust voldoende en zie de kilo's op je lijf plakken.

succes

Wat bedoel je juist met bereken je onderhoud ? En zou ik niet nadat ik mijn normale voeding gegeten heb, gewoon een eiwitten shake of iets met veel eiwiten kunnen eten ?

alles staat op dit forums, lees de stickies bij de verschillende sub-fora

Gewoon veel eten etc, hiermee word bedoelt:

Stel, je normale dagelijks inname van kcal is 2,500, dan ga je er 500 kcals boven zitten, dus is het 3,000 (obvious ;p)

Let wel op, eet gezond, dus geen 3,000 kcals aan hamburgers etc, maar aan Zilvervliesrijst, brinta (of havermout), kip, vis, volkoren brood, vlees, noten, etc.

Melk en water als drinken, mag ook wel wat anders zo Af en toe, omdat je namelijk geen hart- en vaatziekten wilt, toch? ;p

Als volgt, stel je een trainingsschema op, die kan je vinden onder andere: bij je coach in de sportschool, op dit forum, internet. Rippetoe wordt vaak aangeraden bij beginners, dus kun jij het ook goed gebruiken. ;) ( ps. het heeft mij ook goed geholpen)

Daarbij, rust, dit is erg belangrijk, meestal zegt Men op dit forum, no pain no gain, maar no rest is ook een No gain.

onthoud dat BBen bestaat uit 4 ''processen''
- Training
- Voeding
- Rust
- Motivatie
De motivatie heb je blijkbaar wel omdat je je hiervoor hebt aangemeld, en dit graag wilt mag ik aannemen.

Nog iets, je kan ook GOMAD volgen (wat is het? http://stronglifts.com/gomad-milk-squats-gallon-gain-weight/)
4 Liter volle melk per dag (ook trainen daarnaast natuurlijk)

Als je dit zo'n beetje volgt, kom je al een heel eind.
Succes. ;)

PS. je kan ook op dit forum bij sub-forum Voeding kijken voor Recepten voor lekkernij met veel eiwit ^^

Laatst bewerkt:
Kzal eens kijken naar dat Rippetoe schema, en volgende week eens naar de Fitnes/Powertrain centrum gaan.

Deze week zal ik dus proberen om 4Liter VOLLE melk te drinken per dag, helpt dit ook als ik deze week nog niet zou trainen ? En volkoren brood voor die extra calorieën zou ik zeker veel kunnen eten (nie moeilijk om aan te raken... xD) met wat zou ik dit brood moeten eten ? Kheb al pindakaas gehoord maar ik lust dit niet echt, is er nog iets anders voor op de boterhammen? En noten, welke juist?

Alvast Bedankt

Gewoon veel eten etc, hiermee word bedoelt:

Stel, je normale dagelijks inname van kcal is 2,500, dan ga je er 500 kcals boven zitten, dus is het 3,000 (obvious ;p)

Let wel op, eet gezond, dus geen 3,000 kcals aan hamburgers etc, maar aan Zilvervliesrijst, brinta (of havermout), kip, vis, volkoren brood, vlees, noten, etc.

Melk en water als drinken, mag ook wel wat anders zo Af en toe, omdat je namelijk geen hart- en vaatziekten wilt, toch? ;p

Als volgt, stel je een trainingsschema op, die kan je vinden onder andere: bij je coach in de sportschool, op dit forum, internet. Rippetoe wordt vaak aangeraden bij beginners, dus kun jij het ook goed gebruiken. ;) ( ps. het heeft mij ook goed geholpen)

Daarbij, rust, dit is erg belangrijk, meestal zegt Men op dit forum, no pain no gain, maar no rest is ook een No gain.

onthoud dat BBen bestaat uit 4 ''processen''
- Training
- Voeding
- Rust
- Motivatie
De motivatie heb je blijkbaar wel omdat je je hiervoor hebt aangemeld, en dit graag wilt mag ik aannemen.

Nog iets, je kan ook GOMAD volgen (wat is het? http://stronglifts.com/gomad-milk-squats-gallon-gain-weight/)
4 Liter volle melk per dag (ook trainen daarnaast natuurlijk)

Als je dit zo'n beetje volgt, kom je al een heel eind.
Succes. ;)

PS. je kan ook op dit forum bij sub-forum Voeding kijken voor Recepten voor lekkernij met veel eiwit ^^

In aanvulling op het dikgedrukte. Beginners denken vaak dat je groeit als je aan het trainen bent. Dit is niet juist, je bent in feite je spiervezels juist aan het 'stuk maken' (micro trauma). In je rust (slapen) gaat je lichaam herstellen en dus groeien.
Daarom is rust zeer belangrijk. Probeer elke avond 8 uur te slapen en gun je spieren voldoende rust voordat je ze opnieuw gaat trainen.

Edit: Je kan voor de afwisseling ook chocomel drinken. Andere prima eiwitbronnen naast je eten wat je voorgeschoteld krijgt zijn: magere kwark, tonijn, kip, kalkoen, rosbief, rookvlees, kabeljauw, pangafilet, koolvis, kipfilet op brood en eieren uiteraard.

Laatst bewerkt:
Kzal eens kijken naar dat Rippetoe schema, en volgende week eens naar de Fitnes/Powertrain centrum gaan.

Deze week zal ik dus proberen om 4Liter VOLLE melk te drinken per dag, helpt dit ook als ik deze week nog niet zou trainen ? En volkoren brood voor die extra calorieën zou ik zeker veel kunnen eten (nie moeilijk om aan te raken... xD) met wat zou ik dit brood moeten eten ? Kheb al pindakaas gehoord maar ik lust dit niet echt, is er nog iets anders voor op de boterhammen? En noten, welke juist?

Alvast Bedankt

kipfilet voor op brood, btw volkorenbrood is niet voor extra kcals :P, tis gezond. en de gewone 8 - 12 plakken per dag nemen ;)
tonijn heb je, andere vis ook misschien als je lust ( anders gewoon door eten, word je groot en sterk van :p )
rosbief heb je, zoveel soorten vlees :p
walnoten en amandelen
als je volgende week gaat trainen, zou ik als ik jou was ook dan pas beginnen met gomad, anders kan het fout gaan ( Dacht ik, niet zeker van)

Ah ok, Dus wat ik eerst moet doen :

Trainings schema laten maken, wat eiglijk vooral uit deadlift, squats, bench bestaat als ik juist ben ? En eiglijk ben ik wa bang om dit allemaal te doen, want als je hier foto's van opzoekt dan kom je zulke dingen uit :

http://www.nerdfitness.com/blog/wp-content/uploads/2009/07/Squat-2.jpg
http://i39.tinypic.com/2aj6tls.jpg
http://crossfitauckland.files.wordpress.com/2008/12/one_hand_deadlift-740321.jpg

Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan, doen beginners dit echt? Of wordt dat gedaan met dumbbells ?

---------- Toegevoegd om 22:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:36 ----------

Owjah bouw het een beetje rustig op je eiwit iname.

Kijk even aan hoe je lichaam erop reageert. Zie ook het eiwit faq topic:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/eiwit-faq-3655/
Hoe en hoeveel eiwit moet ik eten?

Gulden regel voor inname: 2 a 3 gram per kilogram lichaamsgewicht

Hoe kan ik nu weten hoeveel gram ik binnen heb ? :P als ik eieren ,tonijn , kip , rosbies ,... eet

En is dit per dag ?

Ah ok, Dus wat ik eerst moet doen :

Trainings schema laten maken, wat eiglijk vooral uit deadlift, squats, bench bestaat als ik juist ben ? En eiglijk ben ik wa bang om dit allemaal te doen, want als je hier foto's van opzoekt dan kom je zulke dingen uit :

http://www.nerdfitness.com/blog/wp-content/uploads/2009/07/Squat-2.jpg
http://i39.tinypic.com/2aj6tls.jpg
http://crossfitauckland.files.wordpress.com/2008/12/one_hand_deadlift-740321.jpg

Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan, doen beginners dit echt? Of wordt dat gedaan met dumbbells ?

die laatste, deadlift, is 1 handed, fout voor beginner, deze is goed: [Link niet meer beschikbaar]

en dit is aangeraden voor beginners ja;)
niks om bang voor te zijn, echt niet, bij je sportschool moet je gewoon een instructeur vragen voor hulp.
gewoon licht beginnen om te weten hoe het in zn werking zit ;)
je bent namelijk vast niet de enigste:D

nog een vraagje;
als ik al die dingen met eiwitten niet zou eten, maar wel een eiwitten shake, moet ik dit dan voor of na de training drinken ?

Vreten,trainen,stickies lezen,repeat.

Terug
Naar boven