XXL Nutrition

Ik ben Thomas, 37 jaar en ik doe een bodybuilder na

Bezoekers in dit topic

Indrukwekkend fysiek om mee te starten in ieder geval. Heel veel succes :D. Ik ben erg benieuwd naar je trainingen. Ga je je schema nog posten trouwens?
 
Ook in, succes!
 
Indrukwekkend fysiek om mee te starten in ieder geval. Heel veel succes :D. Ik ben erg benieuwd naar je trainingen. Ga je je schema nog posten trouwens?

Ja, bedoeling is om gewoon alles even te 'presenteren', had al bult geschreven, maar toen ik dat bekeek, zag ik zo'n lap tekst met gezever, dat ik besloten heb in stukjes te knippen en niet alles meteen in de openingspost te kwakken. Dan is de lol van een log er ook snel af. Plaatsen elke training + gebruikte gewicht is denk ik niet zo heel interessant.

Vandaag was even te drukke dag om te bedenken wat ik nog wil loggen.
Een of andere Jan Doedel heeft mijn bedrijf gedagvaard om een fotootje ergens ver weg in het forum (ja forum zit ook bij de 'site') in 2012. Was al eens 6 dagen bezig geweest met een verweer van 8 pagina's met 100+ pagina's bijlage. Stuurt hij nu weer 'stukken' in nog voor de comparitie (zitting), met daarin weinig toegevoegde zaken en zelfs wel een extra claim voor extra tijd en geld dat hij gespendeer zou hebben. Voor de zitting wil ik het wel even behandeld hebben, even weerwoord op papier en naar rechtbank opsturen.
Het is sowieso een onzinnig gebeuren over een klein fotootje ver weg in het forum waar dan belachelijk veel geld voor betaald zou moeten worden, door ons, terwijl de plaatser gewoon bereikbaar is (en mijns inziens daar de claim gelegd zou moeten worden).
Ik kan mijn niet voorstellen dat het de bedoeling is om na zijn dagvaarding en mijn ingezonden verweer, een soort schriftelijke ronde te doen via 'ingezonden stukken'. Er is gewoon een zitting binnenkort. Niet erg zinvol als alles nu schriftelijk wordt gedaan en straks toch geen schikking gaat plaatsvinden (hij heeft meer fora aangeschreven en zij wachten op een vonnis, een schikking heeft voor hen geen zin, en ik wil dan wel het risico dragen opdat anderen niet hetzelfde gezeik hoeven meemaken).
Uiteindelijk is het geld absoluut niet het belangrijkste, een vonnis kan potentieel verstrekkende gevolgen hebben voor alle fora en andere sites met user-generated content in Nederland, althans, als meneer gelijk krijgt, wat ik persoonlijk niet kan geloven, maar je weet nooit wat een rechter er van denkt.
In elk geval gezeur.
Drie kwartier chagrijnig in sportschool wel prima getraind, dan zakt de chagrijn wat af. Morgen van alles op papier zetten maar ik heb moeite om niet nu al de hele tijd in gedachten alles langs te lopen. Dat is zonde want op zo'n moment kan ik net zo goed alles al op papier zetten.
Ik heb geprobeerd het verhaal zo neutraal mogelijk te vertellen zonder namen te noemen om geen partij in negatief daglicht te stellen. Ja, ik ben wel kritisch op de tegenpartij, maar daarom heet het ook tegenpartij :D

Dus ja, thuiswerken, eigen bedrijf, klinkt leuk maar ook dan heb je net zo goed behoorlijk vervelende situaties.
 
Dan toch nog een iets toepasselijker post :D

Groenten & fruit, dagelijks eet ik ten minste wat op deze foto staat. Helft van de groenten had ik al op zie ik, want ik mis een rij komkommer/courgette, wortels/winterpeen, bleekselderij en puntpaprika.

Hmm.. geen ananas deze keer? :eek:

fruitgroenten.jpg

Oh wacht eens, had ook nog foto van de schalen van vandaag toen ze nog vol waren:

IMG_4938.JPG

fruitgroenten.jpg


IMG_4938.JPG
 
Laatst bewerkt:
Pm de site eens dan ben benieuwd
 
De DBB-knokploeg weet wel raad met Jan Doedels.
 
De DBB-knokploeg weet wel raad met Jan Doedels.
Nee, nee, je moet vertrouwen hebben in ons rechtssysteem!
Het is logisch dat voor een paar tientjes schade (die bij de plaatser neergelegd moet wroden, niet bij de site) er nu al claims van 2000 euro en 7 dagen fulltime werk in een onzin-zaak gaan zitten, dit is waar de mensheid voor bedoeld is, dit is waar een advocaat zijn hele leven lang mee bezig is. Je kunt je voorstellen hoe voldaat je je dan voelt aan het eind van de dag!
 
Bij gebrek aan body foto's (zal eens kijken vandaag of ik wat toonbare grimassen kan trekken), een (deel van) een maaltijdfoto. Zal dit weekend even lijst maken met wat ik sowieso dagelijks eet, opgesomd.
Dit is dus meer een teaser van die hele lijst. Misschien moet ik een dag werkelijk alles op de foto zetten. Is net zo schokkend als die lui op TV die dan al hun frika(n)dellen die ze in een week eten op 1 tafel te zien krijgen :D

Als voornaamste zetmeel/koolhydraat bron eet ik momenteel elke dag een pakje rijst/granen van biologische reeks van AH. Niet dat ik specifiek biologisch wil eten, maar daar hebben ze een stuk of 6 a 7 verschillende van, niet allemaal even lekker, maar ik ga ze allemaal af om zo mooi te varieren. Voedingswaarde zit altijd mooi rond de 9-14% eiwit, 10% vezelfs, 2-8% vetten en de rest koolhydraten.
Het is 300 gram, 1000 kcal, dus net een mooie hoeveelheid, ik vond een half brood altijd te weinig en een heel brood weer net iets te veel.
Afbeelding van de pan is de 5-granen variant (zonder rijst dus).

rijsgranen.jpg pangranen.jpg

rijsgranen.jpg


pangranen.jpg
 
Schouder gaat steeds beter, al 7 maanden last van blessure helaas.
Teres major, infra spinatus regio. Straalt uit naar de deltoids (hechten ze deels ook in de buurt aan volgens mij).
Toch 220 kg op plate loaded lat pull down gedaan, redelijke uitvoering 2 setjes van 8 op dat gewicht, niet eerder gedaan, bleef altijd steken rond de 180. Blijft wel een smokkel-apparaat hoor, iedereen voert het anders uit, en je kunt met veel minder gewicht net zo veel bereiken, maar het is soms wel leuk om gewoon als een beest te keer te gaan.

Foto's ben ik niet onverdeeld gelukkig mee, dus hou ik nog even voor mezelf.
Probleem van foto's is, dat als je ze zelf maakt, de pose maken moeilijk is, als iemand anders ze maakt, je iemand moet hebben die heel goed aanwijzingen kan geven hoe je je pose moet bijstellen, en uiteindelijk het alsnog een moment opname is, en je niet tijdens de pose het aanspannen van alle verschillende vezels ziet, de aders die over de spieren rollen, en het dus schraal afsteekt bij het gevoel wat je zelf hebt als je in de sportschool tegen jezelf in de spiegel aan het grommen bent.

Ik zal binnenkort eens wat korte video's van verschillende poses proberen, eens zien of ik daar meer mezelf in terugvind.
 
hoe ziet je traininh schema eruit?
 
Eindelijk een update!
Dat gebeuren met die rechtszaak heeft sinds afgelopen donderdag ook wat tijd gekost, gisteren pak papier ingeleverd weer, dus even klaar. In het weekend moest ik ook nog druk zijn met gezin, iets te druk op zondag, want loodzwaar benen gedaan en toen werkelijk hele dag rondgelopen (in de stad, op foodtruckfestival, naar ijssalon) en pas 19:00 weer terug. Vandaag in de ochtend gewoon ook nog fors pijnlijke onderbenen (zeurend, geen echte spierpijn)

In elk geval, zoals beloofd, wat meer informatie over hoe ik te sport ga.
Heb geprobeerd zoveel mogelijk een naam te geven danwel een naam voor op te zoeken. Barbel/Halter en plate loaded oefeningen noem ik gewicht totaal, dumbell vermeld ik gewicht 1 dumbel (waarom ik dit zo doe weet ik ook niet, het gebeurde gewoon!).
Als ik 1 getal noem, is dat een gewicht dat ik zeker geregeld doe.
Noem ik een range, dan varieert het iets meer. Sowieso hou ik het niet enorm bij, ja personal records onthou ik wel natuurlijk, maar bij een gewone training waarbij ik die niet haal, heb ik niet enorm streef gewicht. Als 150 kg gaat doe ik dat, gaat dat makkelijk, maak ik er 160 van. Elke trainig is dus anders wat betreft gewichten. Oefeningen wissel ik ook wel, maar de basis hieronder klopt wel behoorlijk, soms valt er wat af, soms doe ik wat anders.

Na elke training doe ik 30 minuten cardio op lichte tot matige intensiteit onderwijl ik Game of Thrones of Daredevil of iets anders op iPad kijk.
Momenteel al maanden fietsen als cardio. Jaren crosstrainer gedaan, maar door knie-blessure daar tijd mee gestopt. Knie is wel over, maar fietsen vind ik nu wel relaxed, net iets minder intensief dan crosstrainer.

zondag
benen
  • squat 180 - 200 kg (momenteel smith machine)
  • leg press 300 - 350 kg
  • leg extension 225 kg (machine is typisch, gewicht zegt hier weinig: http://uk.matrixfitness.com/product/view/vy-leg-extension)
  • soms lunges (dumbells, laatst smith machine ook geprobeerd, niet altijd genoeg puf hiervoor, ik zie nu dat ze ook ander plate loaded apparaat hebben hiervoor, ga ik binnenkort eens proberen)
  • soms hack squat small stance, ehm, geen idee 80 - 100 kg denk ik?
  • prone leg curl (hamstrings) 200 kg (ook typische machine: http://uk.matrixfitness.com/product/view/vy-prone-leg-curl)
  • calves op leg press 200 - 220 kg
  • calves staand 50 kg (no recoil)
  • calves zittend 50 kg
  • tibialis anterior, 24 kg
  • hip adductor & abductor 80 kg (snel supersetje)
  • barbell hip thrust 60 kg

maandag
schouders
  • shoulder press, wide, plate loaded 100 kg (dumbells (nog) niet fijn ivm blessure)
  • shoulder press, front (military?), plate loaded 90 - 100 kg
  • shrugs achter en voor, 150 kg
  • side raises, 18 - 20 kg
  • front raises, 18 kg
  • bent-over rear delt raise (staand), 18 kg
  • dumbell lying rear lateral raise, maar dan zitten op een machine (?) 70 kg :D
  • coordinatie/stabilisatie rear delt row met dumbells van 8 a 10 kg liggend op bankje
  • coordinatie/stabilisatie oefening, deel van cuban press geloof ik, waarbij je vanuit horizontale positie armen met lichte dumbel omhoog beweegt
  • internal & external rotation with band 18 kg

dinsdag
onderrug & buik
  • stiff legged deathlifts 150 - 170 kg
  • hyperextensions 20 kg (schijf op hoofd, dus niet ergens op je borst want daar merk je nog nauwelijks wat van)
  • kneeling cable crunch with alternating oblique twist 60 kg
  • dumbell side band 50 kg, daarom vandaag eens met halter geprobeerd, 60 kg gaat dat redelijk geloof ik
  • crunches met halter op hoofd 20 - 24 kg (ja ziet er stoer uit)
  • leg raises

woensdag
borst
Heb tijd vooral (plate loaded) machines gedaan, ivm blessure, laatst weer keer bench press, 120 kg gaat dan al moeilijk, dus ben ik niet heel sterk in
  • vertical bench press wide, 100 kg
  • vertical bench press smal, 100 kg
  • incline dumbell press, 30 - 38 kg
  • flyes van boven naar beneden op cable crossover, 40 kg (gaat pas sinds kort weer redelijk nu blessure wat beter wordt)
  • flyes van onder naar boven op cable crossover, 25 - 35 kg (idem als hierboven)
  • sinds vorige week zoek ik meer verschillende posities voor flyes op cable crossover, ik merk dat het leuk is om het op net weer andere momenten en punten aan te spannen
  • afgelopen week ook heel hoog een soort press gedaan op cable crossover, waardoor je meer kan knijpen in de spier, ook leuk voor variatie
  • vaak nog even afmaken op een chest press met lichter gewicht en wat meer herhalingen
Zoals duidelijk mag zijn, wisselt het nog wel afgelopen periode, geen heel vast of stricte lijst

donderdag
rug
  • lat pulldown plate loaded, 180 - 220 kg
  • close grip front lat pulldown, 120 - 130 of 140 kg (weet niet meer, was max van machine)
  • cable pushdown op knieen, rond de 60 kg
  • seated cable row met afzonderlijke grip (is zo'n matrix apparaat), 60 - 80 kg denk ik (doe ik sinds paar weken, gewicht zit dan nog niet zo in mijn geheugen)
  • soms in plaats van bovestaande gewoon met enkelvoudige grip, dan natuurlijk stukje meer gewicht, tijdje niet gedaan, zal niet minder dan 100 kg zijn als ik het doe
  • bent-over row single arm, 50 kg OF cable row in cable crossover, 100 kg ofzo (katrol)
  • soms pendlay rown maar dan met dumbells 30 - 40 kg (ik haal de namen maar van bodybuilding.com, normaal als ik in sportschool over oefeningep praat grommen we naar elkaar en wijzen we er gewoon naar, weet ik veel wat voor exotische namen ze er voor bedacht hebben)
  • die stabiliteitsoefening die ik bij schouders doe ook hier
  • als ze me nog niet wegkijken omdat ik al 5 uur bezig ben, doe ik nog wel wat rotator cuff oefeningen in cable crossover met 18 kg

vrijdag
armen
  • skull crushers met barbell 40 - 65 kg
  • close grip bench press (doe ik er sinds kort weer bij, ben hier nog niet helemaal over te spreken, te weinig gevoel in triceps, te veel gevoel in schouder(blessure))
  • bent-over on arm dumbell triceps extension/kickback 18 - 20 kg denk ik? Hmpf, ik weet het gewoon echt niet terwijl ik deze bijna wekelijks doe
  • soms dumbell one-arm triceps extension 18 - 20 kg
  • triceps push down 40 - 50 kg denk ik?
  • triceps push down met rope en dan 45 graden gebogen en op andere manier aanspannen, draai dan iets naar binnen volgens mij, gewicht? geen idee, sorry :(
  • geregeld nog even triceps extension plate loaded (http://uk.matrixfitness.com/product/view/vy-tricep-extension)
  • barbell curl 40 - 45 kg (wat voorovergebogen, in eerste instantie was dit om mijn blessure te ontlasten, nu merk ik dat ik dan beter de spanning op de bicep kan houden en veel beter kan pompen)
  • cross body dumbell curl 18 kg (kan denk ik zwaarder, vorige week voor eerst gedaan, maar zag er zo monsterlijk uit dat ik die natuurlijk moet blijven doen)
  • machine preacher curl, ook alternating, 18 - 30 kg denk ik (non alternating meer maar ik weet niet, schouder/biceps gaat zeer doen dan dus door de gigantische pijnen wordt de herinnering welk gewicht ik gebruik dan niet meer van korte termijn geheugen naar lange termijn geheugen overgebracht)
  • palms down curl tot 90 graden, onderaan ook nog even een finger curl er bij, 30 kg
  • palms up wrist curl op bench 30 kg
  • palms down barbell curl, 10 kg
  • pams up barbell curl, 20 kg

Ik denk dat dat het zo'n beetje is.

Nu nog dat stubborn fat op onderrug weg. Ik heb nog niet helemaal de beslissing genomen om daar echt diep voor te gaan cutten. Het neemt wel gestaag af, maar of dat snel genoeg is.
Ik zie dat back-pose niet verplicht is trouwens, of lees ik dat verkeerd? :D
 
Wedstrijden worden gewonnen van de achterkant!

Kerstboom erin, strepen op je reet.

Kan je niet verliezen
 
Ik weet wie jij beeeeeeeeent.

PF, TvG, zegt je vast wel iets. :)

Ow, en je laatste feestje was in Utrecht.
 
Wat een shitload aan oefeningen haha, maar veel machines zie ik, welke blessures heb je precies?
 
Ik weet wie jij beeeeeeeeent.
PF, TvG, zegt je vast wel iets. :)
Ow, en je laatste feestje was in Utrecht.

Zou best eens kunnen, feestjes doe ik al heel lang niet meer. Ja, burgerlijke 'feestjes' als foodtruckfestival, proef-eet en anderszins laagdrempelige festiviteiten in de regio :rolleyes:

Wedstrijden worden gewonnen van de achterkant!
Kerstboom erin, strepen op je reet.
Kan je niet verliezen

Dan zit er niets anders op dan nu al kerstinkopen te gaan doen voor eind volgende maand.....

Wat een shitload aan oefeningen haha, maar veel machines zie ik, welke blessures heb je precies?
Linker schouder inclusief voorkant (biceps), dus lekker hele bovenlichaam waar ik moet uitkijken. Voorheen was zelfs rug niet goed pijnvrij te doen, maar is nu paar weken wel redelijk ok. Kan helaas zomaar weer week minder gaan en pijnlijker zijn.
Het is even niet anders. Ik probeer weer wat meer free weight oefeningen te doen elke keer, maar blijft uitkijken, want juist als er op bepaald traject van beweging wat pijn inschiet, kan dat er voor zorgen dat ik mooi weer dagen veel meer last heb.
Overigens is met machines ook best goed trainen. Het is even niet anders, normaliter deed ik ook alle schouder presses met dumbells of halters bijvoorbeeld. Afgelopen maandag even 2 setjes geprobeerd maar vind het te risicovol nog, voel de pijn dan toch meer. Geeft wel aan dat desbetreffende beweging dus echt anders is dan wanneer je 3 verschillende apparaten doet.
 
Thomas

Het was nogal makkelijk te achterhalen wie je bent. Duurde een minuutje. Je bent nog iets te vrij met het geven van belangrijke details.

De beschrijving van de site gaf mij een vermoeden en dat was nogal makkelijk te verifiëren op de pagina met stafleden. Zeker na het hebben van je naam en het cijfer 15. :)
 
Het ging mij er om dat het via Google niet allemaal direct aan elkaar te koppelen is.
Dat gaat volgens mij nog steed wel goed :)
 
Thomas

Het was nogal makkelijk te achterhalen wie je bent. Duurde een minuutje. Je bent nog iets te vrij met het geven van belangrijke details.

De beschrijving van de site gaf mij een vermoeden en dat was nogal makkelijk te verifiëren op de pagina met stafleden. Zeker na het hebben van je naam en het cijfer 15. :)

No shit Sherlock.
 
Back
Naar boven